2014-06-08, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Jag har en äldre släkting, som ser dåligt och är lite darrig på handen.
Han är intresserad av e-cig men kan inte hantera påfyllning av e-juice. Och tycker, som de flesta av oss, att cigarettliknande saker som denna med färdigfyllda patroner inte räcker till http://vaporstore.se/sv/start-kit-ny...kit-basic.html

Själv kan jag tyvärr inte tipsa om något bättre, som fortfarande är enkelt (förfyllt)
Har du något tips?

Hmm låt honom testa "spruta" basicly du kan inte missa med en sån. Beror iofs på hur darrig man är men där stoppar han ju ner hela kanylen i tanken så att säga. En I clear 30b bör funka där kan det inte läcka heller.
Citera
2014-06-09, 14:51
Medlem
mina3grabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
Jag har en äldre släkting, som ser dåligt och är lite darrig på handen.
Han är intresserad av e-cig men kan inte hantera påfyllning av e-juice. Och tycker, som de flesta av oss, att cigarettliknande saker som denna med färdigfyllda patroner inte räcker till http://vaporstore.se/sv/start-kit-ny...kit-basic.html

Själv kan jag tyvärr inte tipsa om något bättre, som fortfarande är enkelt (förfyllt)
Har du något tips?

Kan sådana här flaskor hjälpa?
http://www.fasttech.com/products/0/1...te-5-pack-50ml

Kostar nästan gratis. Jag använder själv sådana fast 10 ml. Nog kan väl hemhjälpen offra 1-2 minuter att fylla e-ciggen.
Citera
2014-06-09, 18:28
Medlem
Iclear 30 i kombination med en nål-flaska är nog den bästa lösningen för honom om dom förfyllda inte håller måttet.
Citera
2014-06-09, 20:24
Medlem
StarGate3000s avatar
Jaa. Såna där flaskor med metallpip http://www.fasttech.com/products/0/1...te-5-pack-50ml har han provat, och tyckte det var svårt att ens få ut e-juicen. Suck.
Jag ska googla runt o se om det kan finnas patroner i kombination med lite kraftigare batteri......
Citera
2014-06-09, 20:49
Medlem
Frank Friendlys avatar
Någon med koll eller?

Tänkte köpa en kayfun 3.1 clone, har dock tänkt o ha den till min SVD så coilen bör väl ligga på runt 1.5 ohm.

Tänkte bygga av 0.20 kanthal.

Några tips om hur jag ska bygga för att komma upp i 1.5 ohm???

Är det en dålig kombo?
Citera
2014-06-09, 20:52
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av szatan
Fel på ett batteri. Ca 2 v gammalt och går inte ladda den.

När jag normalt sätt ska ladda batteriet så lyser ju den blått och laddaren rött. Men efter 3 sec slocknar batteriet och laddad ej? Känner nån igen detta?

1100mAh, 3.7V - eGo

Mer eller mindre säker på att det är laddaren inte batteriet.
Citera
2014-06-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Någon med koll eller?

Tänkte köpa en kayfun 3.1 clone, har dock tänkt o ha den till min SVD så coilen bör väl ligga på runt 1.5 ohm.

Tänkte bygga av 0.20 kanthal.

Några tips om hur jag ska bygga för att komma upp i 1.5 ohm???

Är det en dålig kombo?

Kan inte svara exakt hur många varv du ska snurra eller om du ska använda bomull eller ecowool etc.
Om detta är din första RBA så kan jag rådgiva dig om att pröva dig fram! Om du vill kan du alltid utgå ifrån någons bygge på youtube så gör det hela processen enklare tills du har mer koll på läget.

Se till att läsa på om batterisäkerhet också. Elektroniska mods som SVD bör förvisso inte va något problem när det gäller säkerhet men kunskap om säkerhet är viktigt när man ger sig in på egna byggen. Var säker på att kolla resistansen innan du provkör så ingenting har gått snett!

Om det är en bra combo beror helt på vad du vill få ut av den. Tänk på att SVD inte kan gå över 15W eller 5A så om du förväntar dig ännu mer kräm så lämpar sig mekaniska mod. För mig räcker 15W gott och väl.

Lycka till!
Senast redigerad av DomViktigaSkorna 2014-06-09 kl. 22:33.
Citera
2014-06-10, 19:33
Medlem
Någon som känner till en svensk (helst) eller europeisk sida som säljer resistansmätare byggda för e-cig? Lyckas bara hitta sidor från US, och hade gärna sluppit den hutlösa kostnaden som tillkommer.
Citera
2014-06-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpMan
Någon som känner till en svensk (helst) eller europeisk sida som säljer resistansmätare byggda för e-cig? Lyckas bara hitta sidor från US, och hade gärna sluppit den hutlösa kostnaden som tillkommer.
Antar att du menar en sån här
http://www.lightyourfire.se/elcigg-r...ohm-volt-meter
Citera
2014-06-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpMan

Du har ingen multimeter hemma då? Det fungerar lika bra om man vet hur man använder den
Citera
2014-06-10, 23:54
Medlem
Avva66s avatar
Jag beställde nu en "starter" från swecig.se de verkar vara seriösa. Men kanske väl dyra.
Vad tror ni?
Citera
2014-06-11, 00:35
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Jag beställde nu en "starter" från swecig.se de verkar vara seriösa. Men kanske väl dyra.
Vad tror ni?

Dyrt ja, men nu har du lärt dig en läxa att nästa gång beställa från fasttech eller liknande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in