2013-09-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Du upplever inte att Liqua-såserna smakar popcorn? Hade några flaskor med blandade smaker för ett tag sen och alla smakade väldigt lika (Vanilla, Cuban Cigarr och Cappucino var smakerna jag testade).

Jag har bara testat Traditional Tobacco och Mint från Liqua tidigare, men ingen av de hade bismak av popkorn. Tvärtom har de varit mycket goda. Tobacco var lite nötig i smaken, men mycket fyllig.

Jag skall hålla smaklökarna öppna!
Citera
2013-09-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Väntar ivrigt på en review av tiramisu.

Jo, är också nyfiken på den. Kommer ta en helt ny Boge carto till den, vill inte mixa smakerna.

Återkommer!
Citera
2013-09-24, 20:10
Medlem
MrDeltoids avatar
600ml 18mg basvätska och några aromer från Flavourart på ingång.
Är det någon som provat Flavourarts Custard och/eller Caramel?
Citera
2013-09-24, 21:13
Medlem
Ok, nu har jag vejpat Liqua Tiramisu litet. Körde på 8 watt först.

Första vejpen smakar cappuccino i början, mjuk cappuccino, som går över i en kex-smak. Andra likadan, i slutet kommer en liten smörig smak krypande.

Tredje vejpen, smörade popkorn doppade i cappuccino. Oj, smör och popkorn tar över hela upplevelsen (som Juggernawt tyckte). Kan fortfarande känna en viss Tiramisu-smak, när jag blåser ut. Inhaleringen är bara smörig, den tar upp mycket plats i munnen. För mycket för mig.

Provar sänka till 6 watt. Nä, fortfarande mycket tung smak med smör, popkorn, vejpen känns fet. Fast när jag blåser ur så kommer Tiramisu igen, lite mer märkbart.

Provar 9,5 watt, nepp, fortfarande smörig, än mer tjock smak i munnen och nu klarar jag inte den mer.

Hade smaken stannat som vid vejp 1 och 2, så hade denna varit god. Allt som allt tog jag 30 vejp med den, de 5 sista tvingade jag i mig.

Jag har vejpat många olika smaker, vissa har varit hemska, vissa fina. Men vad är Liqua Tiramisu då?

Tja gott folk, jag vet inte. Den smakar inte illa, det gör den inte. Men jag klarar inte att vejpa den, inte för den smakar illa, utan för det är för mycket. Den växer i munnen på mig, vejpen är fet i svalget och hänger kvar. Dock är eftersmaken god. Min drip tip luktar jättegott, den luktar Tiramisu.

Kanske passar denna i en dripper, där man kan styra mycket bättre än med min tank, eller kanske i en nybörjarsats där den inte förbränner mycket vätska.

Öppnar en Liqua Menthol och fyller på min tank, ahh allt återställt God, fin smak och fyllig vejp, helt befriad från smör (och popkorn).

Nu skall jag ta mig en Sir Taste A Lot ljus öl och njuta med min mentol.

Vill någon ha denna Tiramisu, så hör av er (jag tittar på dig Mr Deltoid). Är väl 25 ml kvar.
Citera
2013-09-24, 21:32
Medlem
MrDeltoids avatar
Jag vet vad du menar. Jag upplevde något liknande med Hangsens Caramel, den kändes liksom smörig i gommen. Inget fel på det dock, ibland kan jag vara sugen på en riktigt mäktig vejp mot kvällen.
Citera
2013-09-27, 18:12
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hur vanligt är det att e-cigaretten exploderar?
Citera
2013-09-27, 19:22
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hur vanligt är det att e-cigaretten exploderar?

Extremt ovanligt. Det är ungefär lika vanligt att en ecig exploderar som att ett mobiltelefonbatteri exploderar.
Citera
2013-09-28, 11:25
Medlem
Hej! Jag har just skaffat mig min första eGo-w.
Jag har några frågor som jag inte funnit svar på via lmfs hemsida.
1. När man fyllt på smaken, måste man röka tills den e slut?
2. Om man inte röker så mycket, kan man köra på samma "sats" under en hel dag? Eller kanske fler dagar?
3. det stod nånstans att man inte skulle vända den uppångar å så. Brukar ni gå runt me ciggen laddad i fickan under dagen eller packar ni isär/ihop mellan gångerna?

Tack på förhand!
Citera
2013-09-28, 11:26
Medlem
warp10s avatar
Någon som kan en sida som säljer vaniljsmaker likt dessa damphop/eciggbutik vanilj och fasttech liqia vanilj?

MartinStLouis: min exploderade i en dröm, fruktansvärt hemskt

någon som prövat e juice med marijuana smak?
http://www.alienvapor.com/marijuana-flavored-e-liquid/
Senast redigerad av warp10 2013-09-28 kl. 12:02.
Citera
2013-09-28, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lockshockbarrel
Hej! Jag har just skaffat mig min första eGo-w.
Jag har några frågor som jag inte funnit svar på via lmfs hemsida.
1. När man fyllt på smaken, måste man röka tills den e slut?
2. Om man inte röker så mycket, kan man köra på samma "sats" under en hel dag? Eller kanske fler dagar?
3. det stod nånstans att man inte skulle vända den uppångar å så. Brukar ni gå runt me ciggen laddad i fickan under dagen eller packar ni isär/ihop mellan gångerna?

Tack på förhand!
1. Jävlar vilken nikotinkick du skulle få (om det är med nikotin) så nej
2. Det är klart.
3. Du menar vända den upp och ner och så? Jag tar inte isär min elcigg när jag går omkring med den. Vissa cartomizers (där du har vätskan) kan börja läcka om man har den upp och ner, så det handlar om att veta vilka det är och vad man kan göra för att undvika det.
Citera
2013-09-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
1. Jävlar vilken nikotinkick du skulle få (om det är med nikotin) så nej
2. Det är klart.
3. Du menar vända den upp och ner och så? Jag tar inte isär min elcigg när jag går omkring med den. Vissa cartomizers (där du har vätskan) kan börja läcka om man har den upp och ner, så det handlar om att veta vilka det är och vad man kan göra för att undvika det.

Jag tackar och bockar!
haha jag har sån där cartomizer där man använder en lite nål för att fylla på så den läcker nog inte.

nu ska de rökas!
Citera
2013-09-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lockshockbarrel
Jag tackar och bockar!
haha jag har sån där cartomizer där man använder en lite nål för att fylla på så den läcker nog inte.

nu ska de rökas!
Nål? Länka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in