2014-04-28, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonki
Tack för snabbt och bra svar! Hade ju givetvis varit smart om jag kollat lite närmare på just det startpaketet, men antagligen avskräckte priset mig Jag tänkte köpa en spinner till att börja med eftersom jag aldrig ens testat vejping och vet om det är något för mig eller inte! Gillar jag det införskaffar jag mig en till! Tack igen!
Jo, startpriset är ganska högt vilket får folk att leta efter billigare (läs sämre) sidor men efter att man har allt så är kostnaden endast förbrännare (17 kr) och vätska (xx kr beroende på var du köper).
Citera
2014-04-28, 18:57
Medlem
Om jag vill beställa någon extra förbrännare till protanken, vilken styrka bör jag välja på motståndet?
Citera
2014-04-28, 19:01
Medlem
Citat:
Om jag vill beställa någon extra förbrännare till protanken, vilken styrka bör jag välja på motståndet?
Standard 2.2
De andra gör sig bäst med en mod
Citera
2014-04-28, 20:36
Medlem
Philmans avatar
Citat:
Hej!

Är komplett nybörjare, men har läst i flertal timmar här i tråden och bestämt mig för att inte köpa något startkitt utan fixa ihop de delar som verkar rekommenderas. Eftersom jag rökt mentholcigaretter i flertal år vill jag gärna ha glastank för att slippa läckage osv (tänker mestadels köra på mentholjuice iaf i början). Vill gärna dubbelkolla att denna sammansättning passar ihop och att jag har allt jag behöver förutom e-juice som jag tänkte köpa på en annan sida. Tar gärna emot övriga tips eller tankar också!

http://www.lightyourfire.se/el-cigg-...g-batteri-1300

http://www.lightyourfire.se/kanger-p...mini%20protank

http://www.lightyourfire.se/el-cigg-...garett-laddare

Jättetacksam för input! Har även lite andra funderingar;

Klarar man sig med en mini protank och bara byta ut själva förbrännaren (vad jag förstått med ca 1 månads mellanrum)? Efter hur lång tid behöver man en ny protank?

Hur länge håller sig själva batteriet/vision spinnern? (inte batteritid utan efter hur lång tid man behöver köpa ett nytt)

Om man är van att röka 5-10 cigaretter om dagen, hur länge klarar man sig då på 10ml 12mg vätska?

Eftersom jag gärna vill beställa imorn så jag hinner få grejerna innan jag åker till tyskland på torsdag nästa vecka är jag jättetacksam för svar så snabbt som möjligt!

Tack på förhand!

Kan starkt rekommendera Protank 3 mini http://www.rokutaneld.se/protank-min....html?cPath=12

Snart släpps även Kangertechs Aerotank Mini. Den medföljer med ett hölje i rostfritt stål tillsammans med glashöljet vilket borde göra den säkrare ifall man välter den.
Senast redigerad av Philman 2014-04-28 kl. 20:42.
Citera
2014-04-28, 22:38
Medlem
Tjena! Funderar på att köpa en ny tank (Har kanger Protank II och en iClear 16 just nu).
Vad rekommenderar ni?
Citera
2014-04-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boteboi
Tjena! Funderar på att köpa en ny tank (Har kanger Protank II och en iClear 16 just nu).
Vad rekommenderar ni?

Hmm jag skulle hålla mej till Kanger om du gillar dom och inte vill leka upp för mye pengar :P. Jag har mindre issues med deras 1a än 2a men polarn har tvärtom :P.
Däremot om du vill leka med annat.

Natilus.
Kanger 1 / 2 / 3 ev mini
Vivi Nova: (plast dock håller tätt bränner hyfsat lätt)
Iclear 30. Dom som testat 16 säger oftast den är snäppet vassare.
Davide: Har läst flera som säger dom är helt ok men inte testat själv.

Har nog någon mera ligger men det är dom jag kommer på sådär direkt.
Apråpå brännare till tanks går dom att få galet billigt från FT i jämförelse med i Sverige. Du får ju dock vänta istället då.
Citera
2014-04-29, 16:51
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boteboi
Vad rekommenderar ni?
iClear 30s blir du riktigt nöjd med.

https://www.fasttech.com/products/0/...oil-tank-3-0ml
Citera
2014-05-02, 22:31
Medlem
Höhö!
Hade ju för ett tag sedan införskaffat mig en Nautilus som gick sönder :@
Köpte en mini protank, sedan lite begagnade grejjer bl.a. en mvp 2.

Var sjukt onöjd med nauliusen.
Men nu har jag min lilla mini + en normal protank 2 som jag har recoilat förbrännarna på.
Köpt mig ordentlig juice. (Mina 3st smaker från enjuice smakade piss).

Jag är så nöjd. Vejpar på Hawksauce atm och kan inte annat än alska den.
Citera
2014-05-04, 18:12
Medlem
Flickidols avatar
Tack för era svar.

Blev en Itaste svd med nautilus brännare som finvejp till hemmet. Och spinner 1300 mah batt med nån bottomcoil clearomizer som fulvejp till jobb.

Har dock bara enjuice hemma och den är ju riktigt nasty. Väntar dock på två ordrar från yaleq(?stavning) som skall vara bra saker.
Citera
2014-05-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickidol
Tack för era svar.

Blev en Itaste svd med nautilus brännare som finvejp till hemmet. Och spinner 1300 mah batt med nån bottomcoil clearomizer som fulvejp till jobb.

Har dock bara enjuice hemma och den är ju riktigt nasty. Väntar dock på två ordrar från yaleq(?stavning) som skall vara bra saker.

Juicer är sjukt individuella. Jag gillar Liquas mest tex. Dom är guld för mej. En hel del tunnare än tex Enjuice
Citera
2014-05-05, 22:56
Medlem
Flickidols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridan
Juicer är sjukt individuella. Jag gillar Liquas mest tex. Dom är guld för mej. En hel del tunnare än tex Enjuice

Måste revidera mitt påstående något, enjuice lemon ice är faktiskt rätt fin. Tyckte den smakade kemist först. Men känns bra nu. Vet inte om det är för art jag bytt brännare till en med högre ohm.

Gillar oxo Liqua rätt bra.
Citera
2014-05-06, 09:52
Medlem
Alla batterier jag köpt går sönder hela jäkla tiden, men jag har förstått att det är kopior, typ ego-c är väl den vanligaste som kopieras. Köpte för 2 månader sedan 2st original joyetech ego-c och 1 innokin, nada problem sen dess .
ett tips är www.swecig.se , det var från dem jag köpte och båda batterierna är original

köpte även 3st flaskor med juice, och jag älskar choklad och blåbär, och menthol är ju klassisk såklart. bra rök och smarta flaskor med pip.
Senast redigerad av absolutvardelos 2014-05-06 kl. 09:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in