2013-11-09, 18:29
Medlem
StarGate3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
....Trkigt att din Genesis inte vill slppa p skruven. Kpte du den p LYF s fixar dom det nog ganska fort - de har kanonbra service.
En Genesis ser intressant ut. Och det verkar som de flesta som vejpat ett tag gr ver till sdana.
Varfr? Fr att man kan bygga dom, trots att det r rtt krngligt http://www.youtube.com/watch?v=C8tiJLWYgGc
Eller fr att det blir godare.
Men om det blir s mycket bttre kan man ju undra varfr inte de ocks serietillverkas.
Citera
2013-11-09, 18:35
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarGate3000
En Genesis ser intressant ut. Och det verkar som de flesta som vejpat ett tag gr ver till sdana.
Varfr? Fr att man kan bygga dom, trots att det r rtt krngligt http://www.youtube.com/watch?v=C8tiJLWYgGc
Men om det blir s mycket bttre kan man ju undra varfr inte de ocks serietillverkas.

Tror det r frmst av 3 anledningar:
1. Smaken - verlgset bst smak och ngproduktion av alla ngare jag testat.
2. Priset - blir ganska rejlt mycket billigare att gra sina egna vekar i lngden. En veke hller lngre n "kptas".
3. Kul att mecka lite sjlv.
Citera
2013-11-09, 20:09
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:

Nufrtiden s finns det hundratals olika genesis och mnga av dom r lttillgngliga och kostar inte mer n ett par hundringar. Det finns mnga fr och nackdelar med en genesis och r man ovan med RBA's rent generellt s kan en genesis te sig komplicerad och tar relativt lng tid att bemstra.
Det r sant att mnga entusiaster frr eller senare provar p en genesis och vldigt mnga upplever den som det ultimata, medans mnga andra fredrar RBA's i form av drippers eller diverse sk "silica tanks"(RBA's i stil med Oddyseus, Ithaka, Kayfun och Taifun).

Personligen s uppskattar jag fruktsmaker i en genesis, frutsatt att jag anvnder meshveke, medans om jag r sugen p tobaks och efterrttssmaker s fredrar jag en silica tank eller en dripper. En gensis kan ha ett jvla temperament, stter man till veken av misstag s du kan utveckla hotspots dr trden brjar glda trots att juice finns i tanken och detta kan resultera i en rivig metallisk smak.
En annan nackdel med designen p dom flesta genesis r att dom har en tendens att lcka om dom inte str upprtt vilket resulterar i att jag ytterst sllan tar med mig en genesis ut.
Kan man dock st ut med detta och r villig att kmpa p och ge sig fan p att f till den s kan man belnas med underbart ren smak och frmgan att skapa regnmoln i sitt vardagsrum.
Citera
2013-11-09, 20:15
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Tror det r frmst av 3 anledningar:
1. Smaken - verlgset bst smak och ngproduktion av alla ngare jag testat.
2. Priset - blir ganska rejlt mycket billigare att gra sina egna vekar i lngden. En veke hller lngre n "kptas".
3. Kul att mecka lite sjlv.

Jag har funderat p det dr med att det skulle vara billigare i lngden. Trd och veke r verkligen pissbilligt men i och med att jag helt vergtt till RBA's s har min juicekonsumption skjutit i hjden. En dag nr jag har ork s ska jag frska rkna p det dr.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-11-09 kl. 20:18.
Citera
2013-11-09, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
En sak jag glmde frga i min frra post r valet av bas vtska, pink-mule tex har flertalet mrken. r det mrkbar skillnad i smak sinsemellan de olika produkterna?
(Pratar nu enbart om PG och VG basvtskorna, om ett fretags PG skiljer frn ett annat fretags PG osv)

D de r smaklsa s skulle jag inte tro det. Men jag vet inte.

Orkar du vnta, s har jag just bestllt Pink's egna Green Label VPG som jag tnker testa mot VPG+. Det r nd en prisskillnad p 30%. Tnkte just det att jag kr frdigblandad VG/PG, inte enskilda.

Bestllde ocks Decadent Vapors Coconut Ice och deras Mentol, skall bli kul att jmfra med kristallerna.

Fr n en gng tillgga att dessa kristaller r oslagbara

Fr en som funderar, vga kra egenblandat, det r riktigt fint.
Citera
2013-11-09, 20:22
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoegaz
D de r smaklsa s skulle jag inte tro det. Men jag vet inte.

Orkar du vnta, s har jag just bestllt Pink's egna Green Label VPG som jag tnker testa mot VPG+. Det r nd en prisskillnad p 30%. Tnkte just det att jag kr frdigblandad VG/PG, inte enskilda.

Bestllde ocks Decadent Vapors Coconut Ice och deras Mentol, skall bli kul att jmfra med kristallerna.

Fr n en gng tillgga att dessa kristaller r oslagbara

Fr en som funderar, vga kra egenblandat, det r riktigt fint.

Jag provade DV's Menthol i Torsdags och uppfattade en skum underton. Den var inte dlig men jag blev lite verraskad d jag frvntade mig en ren mentholsmak. Det vore kul att hra om du upplever samma sak och i s fall kan beskriva vad det kan vara.
Citera
2013-11-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Personligen s uppskattar jag fruktsmaker i en genesis, frutsatt att jag anvnder meshveke, medans om jag r sugen p tobaks och efterrttssmaker s fredrar jag en silica tank eller en dripper.
Kan bara instmma!
Genesis+mesh ger en vldigt ren smak men tycker den tar bort vissa nyanser frn mer komplexa smaker som tex. tobak.
Citera
2013-11-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Jag provade DV's Menthol i Torsdags och uppfattade en skum underton. Den var inte dlig men jag blev lite verraskad d jag frvntade mig en ren mentholsmak. Det vore kul att hra om du upplever samma sak och i s fall kan beskriva vad det kan vara.

Det skall jag absolut kunna gra. Kommer kra testen i en ProTank II, att testa med cartos r fr bkigt.

Kr kristaller som referens.

Jag fick tips av en polare att testa MTS VAPE WIZARD FLAVOR AROMA FLAVOURART, d den gr upplevelsen nnu bttre (mindre bismaker), s en sn r ocks p vg. http://pink-mule.com/rygevaesker-til...RD-FLAVOR-10ML
Citera
2013-11-09, 23:38
Medlem
Ni som har pillat med mesh, har ni krt med jet-tndare/stormtndare fr att brnna bort rester frn tillverkningen? Vart har ni kpt dessa tndare och vad kostar de? Har sett att de brjat slja snna p FastTech, men orkar inte vnta 3-4 veckor p leverans..
Citera
2013-11-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losad
Ni som har pillat med mesh, har ni krt med jet-tndare/stormtndare fr att brnna bort rester frn tillverkningen? Vart har ni kpt dessa tndare och vad kostar de? Har sett att de brjat slja snna p FastTech, men orkar inte vnta 3-4 veckor p leverans..
Ja, jag anvnder en sn hr https://www.fasttech.com/products/1196004
Detta kanske kan vara ett bra/bttre alternativ http://www.clasohlson.com/se/se/Gasb...FRJ8cAoduiYA4Q
Citera
2013-11-10, 17:41
Medlem
StarGate3000s avatar
"rester frn tillverkningen"?

N, jag tror jag vntar tills tillverkningen blivit mer frfinad, och det gr att kpa frdiga clearomizers/atomizers frberedda fr att enkelt kunna erstta trd och vekar vid behov.
Citera
2013-11-10, 19:46
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
"rester frn tillverkningen"?

N, jag tror jag vntar tills tillverkningen blivit mer frfinad, och det gr att kpa frdiga clearomizers/atomizers frberedda fr att enkelt kunna erstta trd och vekar vid behov.

Finns rester frn tillverkningen p alla frngare - drav rekommendationen att man torrbrnner 10-15sekunder innan man brjar anvnda dem. Precis samma sak med mesh och trd-vekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in