Citat:
Ursprungligen postat av
StarGate3000
En Genesis ser intressant ut. Och det verkar som de flesta som vejpat ett tag gr ver till sdana.
Varfr? Fr att man kan bygga dom, trots att det r rtt krngligt
http://www.youtube.com/watch?v=C8tiJLWYgGc
Eller fr att det blir godare.
Men om det blir s mycket bttre kan man ju undra varfr inte de ocks serietillverkas.
Nufrtiden s finns det hundratals olika genesis och mnga av dom r lttillgngliga och kostar inte mer n ett par hundringar. Det finns mnga fr och nackdelar med en genesis och r man ovan med RBA's rent generellt s kan en genesis te sig komplicerad och tar relativt lng tid att bemstra.
Det r sant att mnga entusiaster frr eller senare provar p en genesis och vldigt mnga upplever den som det ultimata, medans mnga andra fredrar RBA's i form av drippers eller diverse sk "silica tanks"(RBA's i stil med Oddyseus, Ithaka, Kayfun och Taifun).
Personligen s uppskattar jag fruktsmaker i en genesis, frutsatt att jag anvnder meshveke, medans om jag r sugen p tobaks och efterrttssmaker s fredrar jag en silica tank eller en dripper. En gensis kan ha ett jvla temperament, stter man till veken av misstag s du kan utveckla hotspots dr trden brjar glda trots att juice finns i tanken och detta kan resultera i en rivig metallisk smak.
En annan nackdel med designen p dom flesta genesis r att dom har en tendens att lcka om dom inte str upprtt vilket resulterar i att jag ytterst sllan tar med mig en genesis ut.
Kan man dock st ut med detta och r villig att kmpa p och ge sig fan p att f till den s kan man belnas med underbart ren smak och frmgan att skapa regnmoln i sitt vardagsrum.