2013-04-24, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hXtenq
Tack!
Vad r den stora skillnaden mellan ce5:an och iClearen frutom att iClearen r dualcoil?
r de identiska till utseende? Ger dualcoilen mrkbart mer nga n ce5:an? Vilken r du mest njd med och var har du kpt dem?

-hXtenq

De ser praktiskt taget identiska ut, frutom vid sjlva huvudet dr du skruvar p den p batteriet. iClear:en (frn lightyourfire.com) r rfflad och CE5:an (frn esmokes.se) r mer rutig, men det gr vl knappast ngon skillnad. Skulle vilja pst att den enda skillnaden r att iClear:en r dual, men det r ocks en ganska stor skillnad. Tycker rkutvecklingen r bttre hos iClear:en n hos CE5:an och jag slipper dessutom den brnda smaken som jag ibland fr med CE5:an (som frsvinner nr man skakar clearomizern).

Helt klart mer njd med min Innokin.
Citera
2013-04-24, 18:35
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
En av tankarna hll en vecka typ innan hela ramla snder, en annan gick snder direkt efter pfyllning av pplesmak, s det r lite olika :P

Lter ju lagom roligt... Ngon annan sida dr man kan f ihop delarna till ett vettigt pris med tankar som hller? Inte de som sljer kopior, lter bara som att de krnglar.
Citera
2013-04-24, 19:05
Medlem
*Felpost*
Citera
2013-04-24, 19:43
Medlem
TheVoids avatar
Mini Vivi Nova r det ocks en som gr snder hipp som happ eller?

r detta ngot att ha eller ska ngot bytas ut eller ska jag ha en helt annan modell? Behver ju inte brja verdriva direkt en jvla djungel o blddra runt p LYF...

http://www.ladda-upp.se/bilder/ezhigjmxxndoke/

Och om det blir en bestllning drifrn r det ngon speciell smak drifrn ni rekar, vill ju grna ha med ngon att testa nr man fr den sen kan jag ju brja kpa utrikes osv.
Citera
2013-04-24, 19:57
Medlem
Kolagubbens avatar
Citat:
Okej
Denna T3:an r vl ngon slags metall verision? r det plastcylinder innanfr eller r tanken full-metall?
Varifrn har du kpt t3:an frresten?

-hXtenq

Yes metall med plastfnster fr att se vtskenivn.

Kptes frn lightyourfire
Citera
2013-04-24, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Mini Vivi Nova r det ocks en som gr snder hipp som happ eller?

r detta ngot att ha eller ska ngot bytas ut eller ska jag ha en helt annan modell? Behver ju inte brja verdriva direkt en jvla djungel o blddra runt p LYF...

http://www.ladda-upp.se/bilder/ezhigjmxxndoke/

Och om det blir en bestllning drifrn r det ngon speciell smak drifrn ni rekar, vill ju grna ha med ngon att testa nr man fr den sen kan jag ju brja kpa utrikes osv.

Det beror p vad du menar, dom gr ju inte snder av sig sjlv Den var min absoluta favorit innan jag testade Kanger Protank.

Om du r orolig fr plastrret s byter du ut tuben mot en i aluminium, kostar 10kr st och finns i mnga frger. Rekommenderas starkt eftersom vldigt mnga juicer startar en kemisk reaktion nr de kommer i kontakt med polykarbonat.

Nr det gller fysiskt vld, tappad i golvet osv. s mste ju energin ta vgen ngonstans. Frutsatt att du har alutank s r novans svaga punkt basen (nederdelen) som bestr av tv ihoptryckta delar, dessa kan vid vld separera sig s att en glipa ppnar sig. Du kan trycka tillbaka den utan problem men efter att det vl skett en gng behvs lite mindre vld fr att det ska intrffa nsta gng...

S egentligen r det bara basen man behver oroa sig fr, klokt att kpa ett par extra. Sljs separat och kostar 18kr
Citera
2013-04-24, 21:20
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stighjalmar
Det beror p vad du menar, dom gr ju inte snder av sig sjlv Den var min absoluta favorit innan jag testade Kanger Protank.

Om du r orolig fr plastrret s byter du ut tuben mot en i aluminium, kostar 10kr st och finns i mnga frger. Rekommenderas starkt eftersom vldigt mnga juicer startar en kemisk reaktion nr de kommer i kontakt med polykarbonat.

Nr det gller fysiskt vld, tappad i golvet osv. s mste ju energin ta vgen ngonstans. Frutsatt att du har alutank s r novans svaga punkt basen (nederdelen) som bestr av tv ihoptryckta delar, dessa kan vid vld separera sig s att en glipa ppnar sig. Du kan trycka tillbaka den utan problem men efter att det vl skett en gng behvs lite mindre vld fr att det ska intrffa nsta gng...

S egentligen r det bara basen man behver oroa sig fr, klokt att kpa ett par extra. Sljs separat och kostar 18kr

Jo det var vl just plasten jag tnkte p, kunde de inte haft det p LYF med s man ftt allt p en gng, men tackar fr infon och lnken, lutar nog t en Nova iaf fr vl kpa till metallrr senare.
Citera
2013-04-24, 21:40
Medlem
Citat:

Hur fyller man p Kanger Protanken? P samma stt som T3:an?

Fan vad svrt det ska vara att f klarhet i vilket material Innokin iClear 16 r i. Vill ju grna kra ngra av de Mt Baker Vapor ejuicerna som det varnas om.
Citera
2013-04-24, 21:47
Medlem
Citat:

Hej!
Denna nya protanken verkar ju vara riktigt bra efter vad jag sett av tex. GrimmGreen. Jag antar att du inte kpt den i sverige eftersom att jag inte sett den p ngon av de stora terfrsljarna.
Men vad r ditt almnna intryck av denna "glassomizer"?
Vrt pengarna? Bra rkutveckling? Behller smakerna bra och s?
Har ocks hrt att mnga inte gillar airflowet p den. Vad r din sikt i det?

-hXtenq
Citera
2013-04-24, 23:30
Medlem
Citat:
Hej!
Denna nya protanken verkar ju vara riktigt bra efter vad jag sett av tex. GrimmGreen. Jag antar att du inte kpt den i sverige eftersom att jag inte sett den p ngon av de stora terfrsljarna.
Men vad r ditt almnna intryck av denna "glassomizer"?
Vrt pengarna? Bra rkutveckling? Behller smakerna bra och s?
Har ocks hrt att mnga inte gillar airflowet p den. Vad r din sikt i det?

-hXtenq

verlag en grym upplevelse so far. Har inte testat att bygga coils nnu, men verkar vara ungefr lika ltt som novas.

Det r en aning strre lftflde n jag r van vid med novorna, men tycker det r perfekt. Om man vill ha mindre kan man ju alltid tppa igen luftskrorna. Utan kjolen fr man en aning mer.

Man fyller den underifrn, inget problem men... en aning klumpigt i vissa situationer. Att gra en 20 sekunders snabbfyllning p tunnelbanan som med novorna r numera uteslutet.

+
  • Verkar vara schysst byggkvalit, knns stryktlig. Har verlevt ett par fall p ~1m ner p klinker utan en skrma.
  • Bottom feeder, behver man sga ngot mer? Vejpar till sista droppen utan en antydan av brnd smak.
  • Mer nga n jag lyckats f med rewickade novor.
  • Stark och fyllig smakupplevelse. Mrkbart bttre n mina novor.

-
  • En aning tung
  • Kan inte byta driptips

Kpte den p pink mule, men sg att den kommit upp p HC nu s fr nog bli ett par reserver drifrn. 116kr st.
Senast redigerad av Stighjalmar 2013-04-24 kl. 23:33.
Citera
2013-04-25, 16:15
Medlem
Citat:
Man fyller den underifrn, inget problem men... en aning klumpigt i vissa situationer. Att gra en 20 sekunders snabbfyllning p tunnelbanan som med novorna r numera uteslutet.

Just det har jag problem med. Tycker det r mycket smidigare att fylla p frn toppen. Men det kanske r en frutfattad mening efter mina problem med Kanger T3:an, dr det rann ut ur munstycket nr man fyllde p.
Citera
2013-04-25, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Just det har jag problem med. Tycker det r mycket smidigare att fylla p frn toppen. Men det kanske r en frutfattad mening efter mina problem med Kanger T3:an, dr det rann ut ur munstycket nr man fyllde p.

Jo visst r det smidigare s. Men s farligt tycker jag inte det r. Fr mig r det enklast att lta basen sitta kvar p batteriet nr jag fyller. Skruvar av tanken nedtvnd och lgger batteri+tankbas p en servett. Tar kanske 10 sekunder extra jmfrt med nova och det kan jag leva med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in