Citat:
Ursprungligen postat av
StarGate3000
En Genesis ser intressant ut. Och det verkar som de flesta som vejpat ett tag går över till sådana.
Varför? För att man kan bygga dom, trots att det är rätt krångligt
http://www.youtube.com/watch?v=C8tiJLWYgGc
Eller för att det blir godare.
Men om det blir så mycket bättre kan man ju undra varför inte de också serietillverkas.
Nuförtiden så finns det hundratals olika genesis och många av dom är lättillgängliga och kostar inte mer än ett par hundringar. Det finns många för och nackdelar med en genesis och är man ovan med RBA's rent generellt så kan en genesis te sig komplicerad och tar relativt lång tid att bemästra.
Det är sant att många entusiaster förr eller senare provar på en genesis och väldigt många upplever den som det ultimata, medans många andra föredrar RBA's i form av drippers eller diverse sk "silica tanks"(RBA's i stil med Oddyseus, Ithaka, Kayfun och Taifun).
Personligen så uppskattar jag fruktsmaker i en genesis, förutsatt att jag använder meshveke, medans om jag är sugen på tobaks och efterrättssmaker så föredrar jag en silica tank eller en dripper. En gensis kan ha ett jävla temperament, stöter man till veken av misstag så du kan utveckla hotspots där tråden börjar glöda trots att juice finns i tanken och detta kan resultera i en rivig metallisk smak.
En annan nackdel med designen på dom flesta genesis är att dom har en tendens att läcka om dom inte står upprätt vilket resulterar i att jag ytterst sällan tar med mig en genesis ut.
Kan man dock stå ut med detta och är villig att kämpa på och ge sig fan på att få till den så kan man belönas med underbart ren smak och förmågan att skapa regnmoln i sitt vardagsrum.