2013-08-05, 07:17
Medlem
LegaliseItNows avatar
http://gyazo.com/e02cee2cdb362a2388a4f2a54c70f844

Nu har man storhandlat IGEN!

Vet någon vad VAT EU (20%) betyder? Det kostade 17 euro.

Att skicka skiten kostade 5.22 euro, så vad är det till för?

edit: LIGHZABER BZZ http://youtu.be/KEOIkWiQ0p0?t=1m20s
den väger 277 gram, nån som har den? Q_Q
Senast redigerad av LegaliseItNow 2013-08-05 kl. 08:10.
Citera
2013-08-05, 09:47
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegaliseItNow

VAT är, om jag inte har förstått fel, moms.

Haha, Itaste 134. Det är nog den största mod jag sett. Inget att ta med sig när man går ut såvida du inte behöver en batong för självförsvar.
Citera
2013-08-05, 10:15
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
VAT är, om jag inte har förstått fel, moms.

Haha, Itaste 134. Det är nog den största mod jag sett. Inget att ta med sig när man går ut såvida du inte behöver en batong för självförsvar.
ah ok, aja kom på nu att momsen räknades med när jag handlade.

Hörde jag rätt när han sa att man kunde dra upp den ända till 12 volt??? Det är ju helt galet! Min egna mod går endast upp till 4.8 volt, men varför behöver man så mycket tryck i den?
Citera
2013-08-05, 10:21
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
ah ok, aja kom på nu att momsen räknades med när jag handlade.

Hörde jag rätt när han sa att man kunde dra upp den ända till 12 volt??? Det är ju helt galet! Min egna mod går endast upp till 4.8 volt, men varför behöver man så mycket tryck i den?

Nej, watt inte volt, och 12w är väldigt lågt för att vara högsta inställning då dom flesta VW-mods kan ställas in på 15w. Dyr var den också.
Citera
2013-08-05, 12:24
Medlem
Citat:

Why the sad face? Jag brukar lägga lika stora ordrar när jag har pengar för att det ska räcka länge istället för en massa småbeställningar
Citera
2013-08-05, 17:09
Medlem
MrDeltoids avatar
Fasttech är farligt. Då och då tittar man in och upptäcker en ny mod eller RBA/RDA som ser intressant ut och gång på gång så måste man kämpa för att stå emot sitt köpbegär.
Citera
2013-08-05, 17:35
Medlem
Citat:
Fasttech är farligt. Då och då tittar man in och upptäcker en ny mod eller RBA/RDA som ser intressant ut och gång på gång så måste man kämpa för att stå emot sitt köpbegär.

Håller verkligen med här!

Trots att jag bara vejpat några veckor har jag redan lyckats spendera alldeles för mycket pengar... Först startkit och juice för drygt 1200kr, sen 450kr till på juice. Nu senast hittade jag massa roligt på FastTech, blev bland annat en SS Vamo v2, batterier, laddare och massa annat kul för typ 1200kr till..
Citera
2013-08-05, 17:58
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Nej, watt inte volt, och 12w är väldigt lågt för att vara högsta inställning då dom flesta VW-mods kan ställas in på 15w. Dyr var den också.
Ah ok, håller med dyr som fan, kostar 120 euro där jag såg den. Den har mycket onödigt skit på den ochså.
Citat:
Ursprungligen postat av Strumptrollet
Why the sad face? Jag brukar lägga lika stora ordrar när jag har pengar för att det ska räcka länge istället för en massa småbeställningar
Sant, man sparar ju pengar på det. Sen får man va glad att man inte röker cigaretter. Då blire dyrt.

Min vision spinner är sjukt bra dock. Bästa modden. 3,3 till 4,8 volt. Enkelt design. Sjuk batteritid på 1300 mah. Kompakt som fan och är tålig.
Citera
2013-08-06, 17:14
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losad
Jag köpte detta startkit från LYF:
http://www.lightyourfire.se/e-cigare...tpaket-dc-tank

Är riktigt nöjd med det, både smakmässigt och rökmässigt med sköna throathits!
Jag fick låna ett VV (variable volt) batteri av en polare, körde det på 4.2v med 2ohms cartomizer, då blev det hela bara ännu bättre!

Utifrån mina erfarenheter skulle jag rekommendera följande från LYF:Totalt 702kr inkl. frakt.

Jag har fått många rekommendationer att skaffa en glastank, vissa smaker kan sätta sig i plasttankar och plasttankar kan spricka av vissa starka smaker (har jag hört). Däremot så har jag själv inte testat glastank ännu, men om du hellre vill ha det kostar det 34kr extra och den hittar du här: http://www.lightyourfire.se/e-cigare...-pyrex-dc-tank

I flera av deras startkit skickar dom med en väska, om du känner behov för en finns den här och kostar 45kr.
http://www.lightyourfire.se/e-cigare...ett-case-ego-m

Själv kom jag snabbt in i vejpandet och trivs jävla bra med det. Det tog inte lång tid innan jag ville avancera, så jag har beställt en Vamo 2 (VV/VW), med 4 18650 batterier, laddare, lite nya tanks, atomizers och munstycken

[Edit] Resten av budgeten kan du använda till att köpa nikotin juicer. Antingen genom LYF eller någon annan sida. För mig tog det 4 dagar att få juicen beställd genom LYF (startkitet kom däremot dagen efter), men bara 2 dagar att få hem juicen som jag beställde på www.simplyeliquid.co.uk
Dock så finns det ju gott om sidor att välja på när det kommer till juicer, så det är väl bara välja den som du tycker känns bäst. [/Edit]

Lycka till
Losad

Tack för ett riktigt utförligt svar! Är det några andra här som har någon syndpunkt innan man slänger iväg en beställning? Sedan hur stor kommer denna bli ungefär? Som tidigare nämt så vill jag ha en lite smidigare modell men samtidigt ge bra riv.

I det ovan så lutar det åt glastanken då jag kommer troligen att köra på menthol då det är ett säkert kort Passar alla dessa delar ihop design messigt? tyckte att batteriet såg lite stort ut men det kanske bara är bilderna som luras?

Tack på förhand!
Mvh!

Edit: Finns det batterier som man bara slår på och av? Dvs så att man slipper hålla in en knapp varje gång man ska röka, det verkar omständigt, eller vänjer man sig fort vid det?

Edit2: Är dessa batterier mycket sämre än passthroughen som är länkad? Denna design tilltalar mig så mycket, därför jag undrar :P http://www.lightyourfire.se/el-cigg-...e-cigg-batteri
Senast redigerad av Historik 2013-08-06 kl. 17:44.
Citera
2013-08-06, 17:18
Medlem
Nemesis1s avatar
Är det någon som provat whisky-smaksatt e-juice?? Att det inte smakar som riktig whisky fattar jag ju själv, men det finns ju piptobak med whiskysmak också som smakar helt ok (men brinner dåligt)... Säg gärna också vilken nikotinhalt det var på den whiskyjuice ni provat, och om ni provat flera får ni gärna säga vilken ni rekommenderar också... Eller bara gissa vilken nikotinhalt som är godast, även om ni inte provat flera eller inte provat whiskyjuice alls! =)
Citera
2013-08-06, 17:46
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Är det någon som provat whisky-smaksatt e-juice?? Att det inte smakar som riktig whisky fattar jag ju själv, men det finns ju piptobak med whiskysmak också som smakar helt ok (men brinner dåligt)... Säg gärna också vilken nikotinhalt det var på den whiskyjuice ni provat, och om ni provat flera får ni gärna säga vilken ni rekommenderar också... Eller bara gissa vilken nikotinhalt som är godast, även om ni inte provat flera eller inte provat whiskyjuice alls! =)

Jag har provat en juice med absintsmak, Grandpa´s Cough Medicine från Epipemods. Den smakar verkligen absint med en hint av chaikryddor. Riktigt god.
När det kommer till whisky så har jag ingen aning. Det kan kanske funka att blanda egen juice med ett par droppar riktigt smakrik whisky. Intressant tanke.
Vad gäller nikotin så är det väldigt personligt. Personligen så gillar jag 18mg men en god whiskyjuice skulle jag vejpa på balkongen på sommarkvällar och skulle således inte vilja att den innehöll allt för mycket nikotin så att jag kan sitta ett tag och vejpa utan att bli skakig och illamående. 11-12mg kanske skulle lämpa sig, men återigen så är det väldigt personligt.
Citera
2013-08-06, 18:06
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Jag har provat en juice med absintsmak, Grandpa´s Cough Medicine från Epipemods. Den smakar verkligen absint med en hint av chaikryddor. Riktigt god.
När det kommer till whisky så har jag ingen aning. Det kan kanske funka att blanda egen juice med ett par droppar riktigt smakrik whisky. Intressant tanke.
Vad gäller nikotin så är det väldigt personligt. Personligen så gillar jag 18mg men en god whiskyjuice skulle jag vejpa på balkongen på sommarkvällar och skulle således inte vilja att den innehöll allt för mycket nikotin så att jag kan sitta ett tag och vejpa utan att bli skakig och illamående. 11-12mg kanske skulle lämpa sig, men återigen så är det väldigt personligt.
Fast vad har absint och whisky gemensamt förutom att båda innehåller mycket etanol?? Den likheten lär ju inte direkt märkas när de gäller deras eciggversioner ändå... Absint borde väl isåfall smaka mer som mint, mentol eller lakrits eller något (anis + kryddorna ju drycken lite likheter med dessa smaker, tycker jag)??

Vet du annars om någon bra svensk sida som säljer e-juice med whiskysmak?? Gärna i många olika styrkor... www.paulsaar.se gör det i styrkorna 18, 12 och 0 mg, men både 18 och 12 har varit slutsålda i flera veckor... =(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in