2013-04-26, 16:12
Medlem
racketsmackers avatar
Hej, jag har en fråga och orkade inte starta ett nytt ämne, så jag frågar här.
Hur gör man för att rengöra den behållaren man fyller på juicen i? tacksam för alla svar
Citera
2013-04-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racketsmacker
Hej, jag har en fråga och orkade inte starta ett nytt ämne, så jag frågar här.
Hur gör man för att rengöra den behållaren man fyller på juicen i? tacksam för alla svar

För att kunna svara på den frågan måste man veta vad du har för "behållare".
Du kanske kan länka kitet du köpt eller skriva vilken modell det är

-hXtenq
Citera
2013-04-26, 18:22
Medlem
racketsmackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hXtenq
För att kunna svara på den frågan måste man veta vad du har för "behållare".
Du kanske kan länka kitet du köpt eller skriva vilken modell det är

-hXtenq
http://s1316.photobucket.com/user/ra...tml?sort=3&o=0
här är den det kanske inte blev så bra bild men endå
Citera
2013-04-27, 16:41
Medlem
racketsmackers avatar
Btw vet någon om man kan ha sirap i sin elcigg istället för juice? För min juice håller på att ta slut
Citera
2013-04-27, 18:18
Medlem
Antiseptisks avatar
Eciggbutik.se svar:

Vi säljer inte vision vivi nova, vi säljer electrocigg vivi nova.

Deras egna märke i guess.

mvh
Citera
2013-04-27, 19:40
Medlem
Någon som provat Inaweras smaker där det rekommenderas att man bara blandar i 1-2% av smaken? Låter väldigt lite enligt mig, stämmer rekommendationen? Vänder mig till er som blandar själva.
Citera
2013-04-27, 19:58
Medlem
För rengöring generelt är det ju egentligen bara sikta in sej på att köra riktigt varmt vatten på delarna och sen se till att dom torkar upp helt och fullt innan användning. Inte batteriet då självklart men övrigt.

Batteri toppen kan vara lite knepig tops och papper brukar vara min melodi
Citera
2013-04-27, 20:07
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Någon som provat Inaweras smaker där det rekommenderas att man bara blandar i 1-2% av smaken? Låter väldigt lite enligt mig, stämmer rekommendationen? Vänder mig till er som blandar själva.

Jag har vejpat inawerasmaker i snart ett halvår och har således provat en hel del av deras smaker. Nu kommer jag inte ihåg men jag tror att 1 droppe per ml motsvarar ca 5% och dom flesta av deras smaker brukar behöve 5-10%, alltså 1-2 droppar per ml. Det finns dock undantag, deras äpple blir för stark med 1 droppe på 2ml.
Citera
2013-04-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Jag har vejpat inawerasmaker i snart ett halvår och har således provat en hel del av deras smaker. Nu kommer jag inte ihåg men jag tror att 1 droppe per ml motsvarar ca 5% och dom flesta av deras smaker brukar behöve 5-10%, alltså 1-2 droppar per ml. Det finns dock undantag, deras äpple blir för stark med 1 droppe på 2ml.

Jo, för både deras Red Energy och Vanilly Tahity ska vara väldigt koncentrerade. Hur mäter man upp så små mängder som mindre än en droppe? Jag kommer förmodligen blanda i 10 ml flaskor, blir ju extremt lite liksom.
Citera
2013-04-27, 23:55
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Jo, för både deras Red Energy och Vanilly Tahity ska vara väldigt koncentrerade. Hur mäter man upp så små mängder som mindre än en droppe? Jag kommer förmodligen blanda i 10 ml flaskor, blir ju extremt lite liksom.

Vanilly tahity är god, funkar ensam men skiner verkligen tillsammans med frukt och tobakssmaker.
Som sagt, en droppe arom till 1ml juice är en god riktlinje när det gäller dom allra flesta av Inaweras smaker, det är inte svårare än så.

Tänk på att dina egenblandade juicer ibland kan behöva stå mörkt och svalt i några veckor innan smakerna kommer till sin rätt. Notera att detta inte alltid är nödvändigt då många av deras aromer smakar bra direkt efter att dom blandats.
Citera
2013-04-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antiseptisk
Eciggbutik.se svar:

Vi säljer inte vision vivi nova, vi säljer electrocigg vivi nova.

Deras egna märke i guess.

mvh

Yep. Ett svar som inte säger någonting med andra ord. Electrocig är deras systerbolag i Trade Team gruppen.

Dom har ju knappast någon egen produktion så det handlar väl om rebranding av ett billigt parti dom hittat på Alibaba.
Citera
2013-04-28, 00:47
Medlem
racketsmackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Vanilly tahity är god, funkar ensam men skiner verkligen tillsammans med frukt och tobakssmaker.
Som sagt, en droppe arom till 1ml juice är en god riktlinje när det gäller dom allra flesta av Inaweras smaker, det är inte svårare än så.

Tänk på att dina egenblandade juicer ibland kan behöva stå mörkt och svalt i några veckor innan smakerna kommer till sin rätt. Notera att detta inte alltid är nödvändigt då många av deras aromer smakar bra direkt efter att dom blandats.
du värkar kunna dehär med smaker, vet du om man kan blanda i sirap, för min juice håller på att ta slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in