2013-08-01, 23:42
Medlem
Historiks avatar
Kunde inte redigera mitt tidigare inlägg, så jag infliker mitt nya fynd här.

Kan denna vara något att ha som en ute cigg?

http://www.esmokes.se/se/startkits/510

Sedan så vill jag såklart även köpa någon av de värre varianterna som jag postat ovan.
Citera gärna så att jag hittar lätt om jag får svar

Edit: Nu hamnade min stora post på andra sidan, så vänligen backa till 140 för att se min fråga
Citera
2013-08-02, 00:06
Medlem
Någon som vet var det säljer ego ce5 eller liknande med 1.8 ohm förbrännare? Kollat på fasttech fast de säljer ju bara med så höga ohm där =(. Esmokes har, men är ju dyrt att handla från Sverige.

Sedan förstår jag inte hur ni kan rekommendera Viva nova, läste här och köpte ett par sådana. Det smaka rakt ut sagt skit att använda dom, ingen throat hit alls och smaka bara bränt.
Citera
2013-08-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Kunde inte redigera mitt tidigare inlägg, så jag infliker mitt nya fynd här.

Kan denna vara något att ha som en ute cigg?

http://www.esmokes.se/se/startkits/510

Sedan så vill jag såklart även köpa någon av de värre varianterna som jag postat ovan.
Citera gärna så att jag hittar lätt om jag får svar

Edit: Nu hamnade min stora post på andra sidan, så vänligen backa till 140 för att se min fråga

Det är helt ok startkit du tittat på, kan dock ej uttala mig om denna http://www.esmokes.se/se/startkits/510 men de övriga är bra som start.
Har dessa själv bl.a., men nu gått ett snäpp uppåt o köpt Kanger mino pro tank.(med glastank, då vissa juicer kan knäcka plasten i cleromizern).Lycka till
Tillägg: Det första länken i ditt inlägg är ett komplett startkit, där har du allt du behöver,
de andra två länkarna är ju bara batterierna, är ju bara välja design o storlek.(Glöm inte att beställa e-ljuice, har för mig att man gör det separat på LYF.)
Senast redigerad av kaffeoteegott 2013-08-02 kl. 00:31.
Citera
2013-08-02, 00:54
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julgranen
Någon som vet var det säljer ego ce5 eller liknande med 1.8 ohm förbrännare? Kollat på fasttech fast de säljer ju bara med så höga ohm där =(. Esmokes har, men är ju dyrt att handla från Sverige.

Sedan förstår jag inte hur ni kan rekommendera Viva nova, läste här och köpte ett par sådana. Det smaka rakt ut sagt skit att använda dom, ingen throat hit alls och smaka bara bränt.

Var köpte du din Vivi Nova? Det finns en massa piratkopierade Novor och om det inte specificeras att det är en "Vision Vivi Nova" så har du förmodligen fått tag på en kopia.

Edit: Några av anledningarna som gör att jag personligen rekommenderar Vivi novan(Vision) är att den är nybörjarvänlig och är av god kvalite till ett rimligt pris. Den största anledningen är dock att den fungerar som en ypperlig plattform att lära sig bygga coils på, ett naturligt nästa steg i vejpevolutionen för många vejpare.
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-08-02 kl. 01:19.
Citera
2013-08-02, 01:40
Medlem
Fri-Lejds avatar
Hejsan!

Nu har jag pluggat och läst på mååånga sidor i den här tråden! Baserade mitt köp på era tips (tack!), det blev eGo Twist 650mAh med Vivi Nova från esmokes.se. Fungerar hur bra som helst och jag är nöjd! Men jag har lite funderingar, den jag har nu ser ut som en crackpipa, ingen lust att glida på stan med den.

Frågor:
1) Känner ni till någon ecigg som är modell mindre av god kvalité, som man kan fylla på med ejuice. Och som helst inte har någon knapp, utan auto.
2) När ni ska byta ejuce hur mycket gör ni rent där i? Misstänker att jag har slarvat lite, tycker det har blivit någon äcklig mix av 3 smaker jag har. Eller kör ni flera förbrännare?

Joytech 510 är ett bra alternativ kanske? Många som länkat till innan och den verkar helt okej. Lite större än jag tänkt mig och har aktiverings knapp tyvärr. Får bli den om jag inte hittar nåtot bättre alternativ
Citera
2013-08-02, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Var köpte du din Vivi Nova? Det finns en massa piratkopierade Novor och om det inte specificeras att det är en "Vision Vivi Nova" så har du förmodligen fått tag på en kopia.

Edit: Några av anledningarna som gör att jag personligen rekommenderar Vivi novan(Vision) är att den är nybörjarvänlig och är av god kvalite till ett rimligt pris. Den största anledningen är dock att den fungerar som en ypperlig plattform att lära sig bygga coils på, ett naturligt nästa steg i vejpevolutionen för många vejpare.

Köpte den på esmokes. Nackdelen jag ser med den är att det inte alls är samma luftgenomföring eller vad man skall kalla det jämfört med ce5. Känner mig som en arab på en marknad som röker vattenpipa när jag använder den. Ne fy och fä rekommendera inte den utan hellre ce5 som känns mer som cigarett.
Citera
2013-08-02, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri-Lejd
Hejsan!

Nu har jag pluggat och läst på mååånga sidor i den här tråden! Baserade mitt köp på era tips (tack!), det blev eGo Twist 650mAh med Vivi Nova från esmokes.se. Fungerar hur bra som helst och jag är nöjd! Men jag har lite funderingar, den jag har nu ser ut som en crackpipa, ingen lust att glida på stan med den.

Frågor:
1) Känner ni till någon ecigg som är modell mindre av god kvalité, som man kan fylla på med ejuice. Och som helst inte har någon knapp, utan auto.
2) När ni ska byta ejuce hur mycket gör ni rent där i? Misstänker att jag har slarvat lite, tycker det har blivit någon äcklig mix av 3 smaker jag har. Eller kör ni flera förbrännare?

Joytech 510 är ett bra alternativ kanske? Många som länkat till innan och den verkar helt okej. Lite större än jag tänkt mig och har aktiverings knapp tyvärr. Får bli den om jag inte hittar nåtot bättre alternativ

Köp Ce5 på esmokes, ser mycket mindre pundigt ut och om du rökt från viva nova kommer du få en chock. This is the shit!! Dock måste du köpa en sådan nålflaska för att fylla på.

Jag plockar isär och spolar under hett vatten och låter det torka. Efter några bloss så känns det fint!
Senast redigerad av julgranen 2013-08-02 kl. 02:23.
Citera
2013-08-02, 09:05
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Köpte den på esmokes. Nackdelen jag ser med den är att det inte alls är samma luftgenomföring eller vad man skall kalla det jämfört med ce5. Känner mig som en arab på en marknad som röker vattenpipa när jag använder den. Ne fy och fä rekommendera inte den utan hellre ce5 som känns mer som cigarett.

Stod det "Vision" på paketet som Vivi Novan kom i? Dom skriver att deras Itaste30 kommer från Innokin men inte att Vivi Novan kommer från Vision, det betyder oftast att det är en kopia. Beklagar att du fått tag på en undermålig produkt, hade du fått tag på ett orginal så skulle du förmodligen gilla den bättre.
Citera
2013-08-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Hej!

Skulle någon vänlig själv här kunna tipsa om en bra startmodell som finns att köpa via LYF?

Jag köpte detta startkit från LYF:
http://www.lightyourfire.se/e-cigare...tpaket-dc-tank

Är riktigt nöjd med det, både smakmässigt och rökmässigt med sköna throathits!
Jag fick låna ett VV (variable volt) batteri av en polare, körde det på 4.2v med 2ohms cartomizer, då blev det hela bara ännu bättre!

Utifrån mina erfarenheter skulle jag rekommendera följande från LYF:Totalt 702kr inkl. frakt.

Jag har fått många rekommendationer att skaffa en glastank, vissa smaker kan sätta sig i plasttankar och plasttankar kan spricka av vissa starka smaker (har jag hört). Däremot så har jag själv inte testat glastank ännu, men om du hellre vill ha det kostar det 34kr extra och den hittar du här: http://www.lightyourfire.se/e-cigare...-pyrex-dc-tank

I flera av deras startkit skickar dom med en väska, om du känner behov för en finns den här och kostar 45kr.
http://www.lightyourfire.se/e-cigare...ett-case-ego-m

Själv kom jag snabbt in i vejpandet och trivs jävla bra med det. Det tog inte lång tid innan jag ville avancera, så jag har beställt en Vamo 2 (VV/VW), med 4 18650 batterier, laddare, lite nya tanks, atomizers och munstycken

[Edit] Resten av budgeten kan du använda till att köpa nikotin juicer. Antingen genom LYF eller någon annan sida. För mig tog det 4 dagar att få juicen beställd genom LYF (startkitet kom däremot dagen efter), men bara 2 dagar att få hem juicen som jag beställde på www.simplyeliquid.co.uk
Dock så finns det ju gott om sidor att välja på när det kommer till juicer, så det är väl bara välja den som du tycker känns bäst. [/Edit]

Lycka till
Losad
Senast redigerad av Losad 2013-08-02 kl. 11:07.
Citera
2013-08-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Stod det "Vision" på paketet som Vivi Novan kom i? Dom skriver att deras Itaste30 kommer från Innokin men inte att Vivi Novan kommer från Vision, det betyder oftast att det är en kopia. Beklagar att du fått tag på en undermålig produkt, hade du fått tag på ett orginal så skulle du förmodligen gilla den bättre.

Nej inte vad jag kan se, fast kartongen den kom i ser väldigt påkostad ut. Kan inte förstå hur det kan vara sådan skillnad. Vartenda smak jag rökt i den har smakat skit, testar smakerna i ce5 nu, smakar hur underbart som helst jämfört med vivan. Och jag som höll på att slänga 3 liquid flaskor för jag trodde de var dom som smaka skit.
Citera
2013-08-02, 15:42
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Nej inte vad jag kan se, fast kartongen den kom i ser väldigt påkostad ut. Kan inte förstå hur det kan vara sådan skillnad. Vartenda smak jag rökt i den har smakat skit, testar smakerna i ce5 nu, smakar hur underbart som helst jämfört med vivan. Och jag som höll på att slänga 3 liquid flaskor för jag trodde de var dom som smaka skit.

Då är det en kopia. Det finns en massa variabler som påverkar kvaliten på kopian, storlek på förbränningskammaren, avstånd mellan coil och munstycke, om det finns rester av maskinolja kvar, vekens och värmetrådens material etc. Listan kan göras lång. Antagligen handlar det främst om hur väl coilen är tillverkad, smakar den bränt så sitter tråden antingen för tight eller för löst runt veken.

En original Vivi Nova från Vision håller förhållandevis jämn kvalite.

Edit: Jag glömde att fråga. Vilket motstånd har Vivi Novan och vilken volt vejpar du den på?
Senast redigerad av MrDeltoid 2013-08-02 kl. 15:47.
Citera
2013-08-02, 16:12
Medlem
Nu blir jag ledsen. Beställde paket från enjuice.com och skickade det med international signed for och det har försvunnit någonstans på vägen mellan England och Sverige i tisdags. Så nu har jag inget att vejpa förrän jag får pengar från CSN och de flesta vet hur snabba dom är på att godkänna ansökningar om studiemedel. Förlåt om jag gnäller av mig här, men ingen i min fysiska närhet förstår hur detta känns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in