Efter några veckor med min Vamo och olika juicer och atomizer/clearo's kommer här en utvärdering av vad jag tycker om det jag hittills testat.
Började med att köpa en Ego-T + en CE4, men detta hade inte fått mig att sluta röka analogt då det gav allt för lite ånga för mitt tycke ...annat var det med Vamon + Vivi Novan
Vamo V2: kör den med ett 18350 batteri men den hade ändå gärna fått vara lite kortare, annars klockren!
Vivi Nova: min favorit hittills, bra smak och ångproduktion. Fungerar bäst för mig när den är mellan 1/4 och 1/2 fylld. Nästa inköp blir en STV Nova - riktigt snygg imo!
Kangar Protank: gillar att den släpper igenom mer luft än Vivi Novan, men nästan lite för mycket! Något mer ånga än Vivi Novan men mer utspädd smak, använder den för nuvarande till en fruktig juice som smakar mycket, men är inte mycket för fruktiga smaker har jag insett. Har haft mer eller mindre problem med bränd smak (trots att jag tagit bort den 3:e "extra-wicken", som dock inte fanns på en av coilsen), behöver beställa fler coils och fortsätta testa för att bli säker på vad jag tycker om denna!
CE4 på Vamon: mindre ånga och smak än Vivi Novan plus att den jag har läcker. Kommer högst sannolikt inte använda denna igen!
Ego-T tanken på Vamon: väldigt lite ånga jämfört med Vivi Novan... nej tack!
Dekang juicer: Camel, Pall-Mall & Rum tobacco... Kommer inte använda någon av dessa, Camel var väl den som var minst illa, men så rökte jag också Camel analogt.
Eciggbutik's egna juicer: The Prince & Pall-Mall... The Prince är nog den som liknat sin "analoga" variant mest av de jag provat, men nej tack till Prince för mig! Pall-Mall var inget för mig heller.
Hangsen juicer...
Arabic Tobacco: min favorit hittills, fyllig & god tobakssmak, något tjärigt söt. Blir lite för mycket för mig att köra denna hela dagarna, men perfekt på morgonen, efter maten och till kaffet. I Protanken smakade denna fimpe efter ett dygn (och inte lite heller) men i Vivi Novan har jag inte detta problem (eller åtminstone väldigt väldigt lite) om jag sköljer ur coilen och tanken med några dagars mellanrum. Rekommenderas att testa!
USA Mix (Marlboro they say): Kan inte direkt påstå att jag känner Marlborosmak, men smakar hyffsat ciggarettlikt med en svag fruktig underton som jag ibland får leta efter. Min favorit hittills för all-day-use!
Flue cured: Om jag vill känna mig spyfärdig och må illa resten av dan så köper jag denna igen!
Har precis beställt några samples från Virgin Vapor (5$ frakt) så är spänd på hur dessa amerikanska står sig mot mina favoriter hittills. Får se när (och om) de dyker upp om någon vecka?
Har f.ö. beställt från Fasttech 2ggr och det har tagit 12 resp. 14 dagar från beställning till att jag kunnat hämta ut paketen!