2013-02-21, 16:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas12345
Täby likt Nacka med att det är "sådärliga" kommunikationer? Från t.ex Finntorp, Alphyddan, Sickla osv tar det 5-10 min till SLUSSEN (Vilket ändå är en central knytpunkt), vilket jag skulle vilja kalla riktigt bra kommunikation.
Men sen försvarar jag Nacka med näbb och klor också eftersom jag själv älskar det

Nacka ligger bättre till än Täby, men det är ju iof relativt beroende på vilka stadsdelar man föredrar. Själv älskar jag söder, så Nacka ligger närmast till hands för mig. Täby är väldigt avlägset om man jämför på det sättet.
Citera
2013-02-21, 19:11
Medlem
Det man bör fråga sig är vart man jobbar.

Vill man bo i Nacka om man jobbar i Kista ?
Vill man bo i Danderyd om man jobbar i Bromma
Citera
2013-02-21, 19:20
Som alla andra säger så är Nacka grym. Lugnt och bra kommunikationer.
Citera
2013-02-21, 19:59
Medlem
Jodokast78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikebatch
jag vet att folk har trashat rågsved... men är verkligen hela rågsved totalt värdelöst.? vet endå folk som köpt bostad och flyttat dit, det är helt vanliga svenssons eller ungdomar... och nu menar jag inte runt rågsvedskolan och den sidan, utan mer ner mot fagersjö och myrängen hållet, dvs i utkanterna.

folk som har erfarenhet från att bott eller varit mycket i området skulle uppskattas svar från... folk som gissar, har en förutfattad mening eller har läst i tidningen göra sig icke besvär

Jag har bott i Rågsved i fem års tid och det är en extremt svartmålad förort. På min tid här har jag sett en bilbrand och ett lägenhetsinbrott i mitt hyreshus på Askersundsgatan 14. Det man kan kan gnälla på är ett lite sömnigt centrum där inte så mkt händer.

Bode själv tidigare i Vårberg men flyttade efter tre avspärrningar av centrumet av piketen på en månad samt att privatspanarna knackade på bakom balkongen för att jag skulle släppa in dem i huset. Såg även öppen knarklangning därute.

Rågsved är rena mysstället i jämförelse.
Citera
2013-02-21, 23:15
Medlem
Hur är jarlaberg i Nacka?
Citera
2013-02-21, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locomotiv
Tjena alla glada gummor och gubbar.
Tänkte leta lägenhet i Sthlm, behöver info om ställen jag inte bör flytta till(och självklart områden som är nice).

Områden som inte är aktuella:

Hallunda
Rinkeby
Alby
Tumba (delvis, är riktigt ghetto på sina ställen)
Fittja
Vårby
+ alla andra ghetton som Akalla, Hjulsta, Husby, Kista..

Områden som kan vara aktuella:

Tullinge
Huddinge
Solna
Salem(söderby)

Områden som jag är osäker på:

Tyresö
Farsta
Flemingsberg
Rönninge
Bagarmossen
Gubbängen

Främst vill jag ha info om de områden jag är osäker på

Solna är bra , nära till stan och mysigt. inte helt förstört av invandringen, än så länge, då de flesta lägenheter är bostadsrätter.
Citera
2013-02-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas12345
Täby likt Nacka med att det är "sådärliga" kommunikationer? Från t.ex Finntorp, Alphyddan, Sickla osv tar det 5-10 min till SLUSSEN (Vilket ändå är en central knytpunkt), vilket jag skulle vilja kalla riktigt bra kommunikation.
Men sen försvarar jag Nacka med näbb och klor också eftersom jag själv älskar det

Man bör dock kanske ha i åtanke att Nacka inte består av Finntorp, Alphyddan och Sickla, som är de ca 0,5% av Nacka som ligger nära stan Jag pratar om Nacka som kommun, lika mycket som jag pratar om Danderyd/Täby som kommun.

Sedan förstår jag självklart att du vill försvara Nacka - jag älskar det också, men för att vara realistisk! Lokalbana samt bussar som anknyter till t-bana är samma kommunikationssituation som Danderyd/Täby. Sedan som någon annan sa: rör man sig i de södra delarna av stan är det klart att det kan vara mer praktiskt med buss till Slussen + t-bana till t.ex. Kransen från Nacka. Rör man sig i de norra delarna är det dock värdelöst att bo med direkt anknytning till söderstaden (exempel: det tar mig 18 min direkt till Universitetet/20 min till Östra/Östermalm med Roslagsbana från Hägernäs Strand, vilket är en bra bit ut i Täby kommun, medan samma resa skulle ta mig det dubbla från Sickla).
Senast redigerad av EG 2013-02-22 kl. 12:31.
Citera
2013-02-22, 13:04
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK52
Solna är bra , nära till stan och mysigt. inte helt förstört av invandringen, än så länge, då de flesta lägenheter är bostadsrätter.
Dock tycker jag det är väldigt mörkt när man går runt i Solna centrum, men det kanske snarare har att göra med att Solna är en knytpunkt i och med tunnelbanan...
Citera
2013-02-22, 13:07
Medlem
pellepistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK52

Solna har hög andel invandrare som är väl integrerade. Solna är bra!

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...on_6359804.svd
Citera
2013-02-22, 13:14
Citat:
Ursprungligen postat av ButtBuddie
Hur är jarlaberg i Nacka?

Jarlaberg är bra. Nära forum och snabba bussar in till stan.
Citera
2013-02-22, 14:57
Medlem
NSOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepistol
Solna har hög andel invandrare som är väl integrerade. Solna är bra!

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...on_6359804.svd

Jodå Solna funkar. Det beror på att grundbulten i Solnas integrationspolitik är att inte ta emot asylinvandrare och deras anhöriga. Solna bedriver en dansk flyktingpolitik. Rekommenderar denna artikel: http://inslag.se/journal/2012/9/22/v...som-solna.html

Sanningen är den att de invandrarkategorier som orsakar bombkratrar i Borlänges, Södertäljes, Malmös och Växjös budgetar i princip saknas i Solna. Hur svårt är det att lyckas med integrationen när du i princip knappt tar emot de svårintegrerade asyl- och anhöriginvandrarna och är en kommun där bostadsutbudet till stor del består av dyra bostadsrätter som förutsätter att du har tillgång till kapital för att flytta in? Jodå- det finns invandrare i Solna men de är av en helt annan sort än de som bor i de utpräglade mångfaldskommunderna.
Senast redigerad av NSO 2013-02-22 kl. 15:09.
Citera
2013-02-23, 09:32
Medlem
DistortedTruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodokast78
Jag har bott i Rågsved i fem års tid och det är en extremt svartmålad förort. På min tid här har jag sett en bilbrand och ett lägenhetsinbrott i mitt hyreshus på Askersundsgatan 14. Det man kan kan gnälla på är ett lite sömnigt centrum där inte så mkt händer.

Bode själv tidigare i Vårberg men flyttade efter tre avspärrningar av centrumet av piketen på en månad samt att privatspanarna knackade på bakom balkongen för att jag skulle släppa in dem i huset. Såg även öppen knarklangning därute.

Rågsved är rena mysstället i jämförelse.

En polare bodde där i sju år och det värsta hen såg under den tiden var ett slagsmål på nyårsafton. Sen är det ju skräpigt där, men det är det alltid där det bor mycket somalier. Helt klart värt om man ser till erforderlig tid i bostadskön och hyresnivåer och avstånd till city, kommunikationer etc. De jiddrigaste delarna om man inte hänger med kriminella eller annat lokalt byk är i regel ändstationerna, möjligtvis Ropsten och Mörby undantagna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in