Citat:
Ursprungligen postat av Andreas12345
Täby likt Nacka med att det är "sådärliga" kommunikationer? Från t.ex Finntorp, Alphyddan, Sickla osv tar det 5-10 min till SLUSSEN (Vilket ändå är en central knytpunkt), vilket jag skulle vilja kalla riktigt bra kommunikation.
Men sen försvarar jag Nacka med näbb och klor också eftersom jag själv älskar det

Man bör dock kanske ha i åtanke att Nacka inte består av Finntorp, Alphyddan och Sickla, som är de ca 0,5% av Nacka som ligger nära stan

Jag pratar om Nacka som kommun, lika mycket som jag pratar om Danderyd/Täby som kommun.
Sedan förstår jag självklart att du vill försvara Nacka - jag älskar det också, men för att vara realistisk! Lokalbana samt bussar som anknyter till t-bana är samma kommunikationssituation som Danderyd/Täby. Sedan som någon annan sa: rör man sig i de södra delarna av stan är det klart att det kan vara mer praktiskt med buss till Slussen + t-bana till t.ex. Kransen från Nacka. Rör man sig i de norra delarna är det dock värdelöst att bo med direkt anknytning till söderstaden (exempel: det tar mig 18 min direkt till Universitetet/20 min till Östra/Östermalm med Roslagsbana från Hägernäs Strand, vilket är en bra bit ut i Täby kommun, medan samma resa skulle ta mig det dubbla från Sickla).