2011-05-11, 21:25
Citat:
Ursprungligen postat av Trashpack
Vilka dårar som skriver här. "Flemingsberg är dåligt, Huddinge är dåligt, Stuvsta är bra". Nu är det ju så att Huddinge är Sveriges 14:e största kommun med ca 100 000 innevånare. Både Flemingsberg och Stuvsta hör till Huddinge, liksom Segeltorp, Fullersta, Hörningsnäs, Snättringe, Länna, Trångsund, Skogås, med flera andra områden. Det känns som det är mest villaområden, flerfamiljshus i ett område runt pendeltågstationen Huddinge C, och Flemingsberg förstås, och i Skogås, och lite runt Stuvsta station.
Glöm allt Du läser i den här tråden, och utgå från var Du kommer att jobba, och satsa sedan på att få snabb och enkel kollektivtrafik (gärna gång- eller cykelavstånd) till jobbet. Du får ett helvete om Du skall bo i Tyresö och jobba i Solna.
Och varför är Du så rädd för "ghetton"? Är Du rädd för något? Med det mind-settet vet jag faktiskt inte om vi vill ha Dig här, håll Dig i Skåne istället, Du känner Dig nog mer hemma där.
Själv bor jag i Hägersten, nära Telefonplan. Det börjar också bli ett ghetto, ett kulturarbetar-, musiker- och allmänt balla människor-ghetto, så snart får jag väl flytta.
Glöm allt Du läser i den här tråden, och utgå från var Du kommer att jobba, och satsa sedan på att få snabb och enkel kollektivtrafik (gärna gång- eller cykelavstånd) till jobbet. Du får ett helvete om Du skall bo i Tyresö och jobba i Solna.
Och varför är Du så rädd för "ghetton"? Är Du rädd för något? Med det mind-settet vet jag faktiskt inte om vi vill ha Dig här, håll Dig i Skåne istället, Du känner Dig nog mer hemma där.
Själv bor jag i Hägersten, nära Telefonplan. Det börjar också bli ett ghetto, ett kulturarbetar-, musiker- och allmänt balla människor-ghetto, så snart får jag väl flytta.
Men du var mig också ett gökbo, i dagens samhälle kan man inte bara tänka på vart man jobbar osv. Skulle aldrig rekommendera någon att flytta till t.ex. Fittja eller Hallunda. Fast är är klart, du kanske är sosse och fått för dig att minderåriga svenska tjejer kan röra sig helt fritt i dessa områden..