2009-06-28, 00:25
Medlem
RTDs avatar
Alvik -> Längs tvärbanan till liljeholmen är jävligt chill områden. Allt efter liljeholmen och efter mot norsborg hållet bör du undvika, riktiga jävla flyktingläger (bredäng, fittja, vårby, hallunda, alby) Annars är innerstaden det bästa, nära till allt och farsta är inte heller så dumt...
Citera
2009-06-28, 01:12
Medlem
södermalm
Citera
2009-06-28, 01:19
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
södermalm

Jävla DYRT....
Citera
2009-06-28, 01:20
Medlem
Androass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Jävla DYRT....
Är ju rena förortspriser för fan. Bo i skogen vetja.
Citera
2009-07-25, 23:09
Medlem
morphines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piddelito
Menar du Grimsta eller Råcksta? Jag bor i Blackeberg, och när jag går till Vällingby City (som det så fint heter nuförtiden) passerar jag förbi hyreslängorna i Grimsta. Herrejösses, vilket depressionsghetto. Vill man se exempel på miljonprogrammets misslyckande så är det hit man ska gå. Råcksta är väl lite bättre, men inte mycket.

Har för övrigt snackats en del skit om Blackeberg i den här tråden, ganska oförtjänt tycker jag. Stort område med hyreshus förvisso, men byggt på 50-talet före miljonprogrammens tid. Grönt och fint, nära skog och vatten, trevliga hus, klokt planerat. Enda haken är att det är ganska långt till innerstan, men inte mer än drygt 20 min med tunnelbanan.

För din information är inte husen i Grimsta "Miljonprogram" utan byggda på 50-talet eller nyproduktion!
Citera
2009-07-25, 23:20
Medlem
NashuaMoments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Jävla DYRT....

Hur får du S-malm till dyrt? Billigaste området i innerstan, Ö-malm, vasastan och kungsholmen är alla dyrare.
Citera
2009-07-27, 15:48
Medlem
Deedzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NashuaMoment
Hur får du S-malm till dyrt? Billigaste området i innerstan, Ö-malm, vasastan och kungsholmen är alla dyrare.

innerstan är dyrt för medelsvensken oavsett om det är östermalm eller norrmalm..

eller ville du bara visa att du minsann har pengar..?

ot: aspudden vill jag bo i om jag fick välja ett område utanför innerstan.
Aspudden följt av Solna och Sumpan gillar jag..
Senast redigerad av Deedz 2009-07-27 kl. 15:51.
Citera
2009-07-27, 15:54
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NashuaMoment

Innerstan är skitdyr! Att Södermalm i snitt har lägre priser än säg Östermalm betyder inte att det är billigt. Längst ut på Kungsholmen är det billigare än mot citydelen. Längst ut på Södermalm (Mot Sofia åt ena hållet eller Hornstull mot andra) är billigare än vid Medborgarplatsen. Men det är ändå dyrt.

Tycker jag du har fel i att man ska välja innerstan istället för förorterna? Nej, jag tycker lätt det är värt att betala mer. Eftersom jag inte har mycket pengar, så får jag nöja mig med 21kvm på Södermalm. Att jag kunde fått en trea för samma pris ute i förorten skiter jag i. Jag har testat på förorten. Aldrig mer!
Citera
2009-07-30, 01:09
Medlem
Arcanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handkräm
Tullinge: Kan vara okej, speciellt kring numera nedlagda F18
Huddinge: Kan också vara okej, eftersom det är så stort. Generellt nej.

Farsta: Nej.
Flemingsberg: Nej.

Bagarmossen: Absolut inte!
Gubbängen: Ja! Trevligt område helt enkelt.

Gubbängen är mycket trevligt! Rekom starkt.

Täby ska du defenitivt inte flytta till, tillhör inte ens sthlm. Täby har förvisso fina områden, men sen finns det en del hårda ghetton som jag fått tagit del av.

Farsta har jag inte bott i, men jag har hört att det är jävligt stökigt där.
Senast redigerad av Arcana 2009-07-30 kl. 01:11.
Citera
2009-07-30, 01:36
Medlem
Michtensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana
Gubbängen är mycket trevligt! Rekom starkt.

Täby ska du defenitivt inte flytta till, tillhör inte ens sthlm. Täby har förvisso fina områden, men sen finns det en del hårda ghetton som jag fått tagit del av.

Farsta har jag inte bott i, men jag har hört att det är jävligt stökigt där.
Bor i Farsta och kan säga att det är stökigt här..
Men gubbängen absolut mycket trevligt ställe och nästan aldrig stök!
Citera
2009-09-03, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcana

Ta inte i så du blir brun i kallsingarna nu. Täby har ju för fasiken inga hårda ghetton !! Bara medelklassungar som lyssnat för mycket på hiphop.

Om du menar att Gribbylund och Grindtorp är de "tuffa områden" kan du lika gärna skriva till Emmaboda dansbana när de har pensionärskväll.
Citera
2009-09-04, 02:50
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paraplegic
Ta inte i så du blir brun i kallsingarna nu. Täby har ju för fasiken inga hårda ghetton !! Bara medelklassungar som lyssnat för mycket på hiphop.

Om du menar att Gribbylund och Grindtorp är de "tuffa områden" kan du lika gärna skriva till Emmaboda dansbana när de har pensionärskväll.

Hahaha!
Killen lever i en låtsasvärld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in