2009-06-21, 13:45
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBanan
Nacka är inte en sån höjdare som många vill tro. Jag bor i bostadsrätt där men tycker det känns sorgligt varje gång jag besöker Forum Nacka (Nackas inomhusgalleria/centrum). Ungefär hälften av klientelet är berikare och på Burger King är man i minoritet som svensk. Mona Muslim bor visserligen i Nacka, och det är väl därför många fått för sig att Nacka har få invandrare, men det är alltså helt fel.
Jag funderar på att flytta till någon av "Ö"-kommunerna istället, Tyresö, Värmdö eller Ekerö. Längre pendling men samtidigt en chans att få uppleva lite av det gamla Sverige som snart har försvunnit helt.
Jag funderar på att flytta till någon av "Ö"-kommunerna istället, Tyresö, Värmdö eller Ekerö. Längre pendling men samtidigt en chans att få uppleva lite av det gamla Sverige som snart har försvunnit helt.
Nu ställer du nog lite väl höga krav tycker jag. Naturligtvis är det mycket invandrare i ett köpcentrum, så är det överallt även i Danderyd och Djursholm. Men invandrarna i Nacka är hårt koncentrerade till främst Fisksätra och bor du i något av villaområdena så bor du så vitt du kan begära i Stockholm.
På det stora hela så är Nacka en bra kommun och om du tror att det är bättre i Tyresö eller Värmdö så blir du nog besviken när du flyttar dit. Invandrarnivån vet jag inte så mycket om men det bor helt klart mer drägg i stil med finska alkisar och tonårsraggare där.
Bor du i Fiskis eller Orminge så förstår jag att du inte trivs men i princip alla övriga lägenhetsområden tillhör ju övre halvan i Stockholm, mest barn till villaägarna och pensionärer.
Villaområdena är ju för det mesta bra i hela Stockholm så där spelar ju kommunen mindre roll.