2013-01-14, 18:52
Medlem
Enligt bibeln befinner vi oss inte alls i sista tiden, år 2150 går vi in i den nya tiden (Vattumannens). Ta en titt på filmen Zeitgeist från 2007 så får du svaren du söker.
Senast redigerad av Nullsoft 2013-01-14 kl. 19:00.
2013-01-14, 19:03
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullsoft
Enligt bibeln befinner vi oss inte alls i sista tiden, år 2150 går vi in i den nya tiden (Vattumannens). Ta en titt på filmen Zeitgeist från 2007 så får du svaren du söker.

Zeitgeist är en propaganda film släpp utav New World order snubbarna o New Age kartellen. Precis som Al Gores film om klimatförändring var en propaganda film av dem. Upprepar man en lögn nog mycket så kommer folk tro på den!
2013-01-14, 19:07
Medlem
J.BaptisteClamences avatar
Odjurets nummer, 666, är enligt min mening inget större mysterium. Det är bara den alternativa treenigheten. Siffran sju är som bekant den fulländade siffran - och numret för Fadern, Sonen och Den Helige Ande är 777. Lika bekant är det att siffran sex är människans siffra. Numret 666 är således en treenighet där Fadern, Sonen och Den Helige Ande bytts ut mot människa, människa, människa, eller om man så vill: Jag, jag, jag. Odjurets nummer är alltså den totala individualismens nummer och numret för människans övertro på sig själv.

Dit har vi till sist kommit.

Det ger till och med stora delar av den här tråden uttryck för.
2013-01-14, 19:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.BaptisteClamence
Odjurets nummer, 666, är enligt min mening inget större mysterium. Det är bara den alternativa treenigheten. Siffran sju är som bekant den fulländade siffran - och numret för Fadern, Sonen och Den Helige Ande är 777. Lika bekant är det att siffran sex är människans siffra. Numret 666 är således en treenighet där Fadern, Sonen och Den Helige Ande bytts ut mot människa, människa, människa, eller om man så vill: Jag, jag, jag. Odjurets nummer är alltså den totala individualismens nummer och numret för människans övertro på sig själv.

Dit har vi till sist kommit.

Det ger till och med stora delar av den här tråden uttryck för.

Hur är numerologi ett uttryck för tråden? Jag skulle snarare tro att det anses vara i motstrid med TSs exklusivitets-krav.
2013-01-14, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Zeitgeist är en propaganda film släpp utav New World order snubbarna o New Age kartellen. Precis som Al Gores film om klimatförändring var en propaganda film av dem. Upprepar man en lögn nog mycket så kommer folk tro på den!
Var man väljer vad den vill tro på, jag tror på logik och bevis.

Sant uttalande om upprepning, religion är det främsta exemplet på just det.
Senast redigerad av Nullsoft 2013-01-14 kl. 19:21.
2013-01-14, 20:25
Medlem
Apologists avatar
En av de svenska profetia kännarna i Sverige, Holger Nilsson skriver så här på en sida:

"Kina har stormat fram under de senaste åren när det gäller produktion och handel i världen. Som världens folkrikaste nation så har man också möjligheter att sätta upp en armé av aldrig skådat slag.
När vi går till Bibelns sista bok, som tecknar bilden av avslutningen av denna tidsålder, läser vi i Upp. 9:16 om en väldig armé. Den är på 200 miljoner man.
Kina har berömt sig av att de är det enda land som kan sätta upp en sådan stor armé. Tidningen Time har skrivit om detta. Precis samma antal, som alltså Uppenbarelseboken anger. Detta antal har alltså Kina angett att de kan mobilisera.
Det är intressant att lägga märke till att när Johannes fick denna uppenbarelse så räknar man med att inte ens hela världens befolkning uppgick till detta antal. Men för första gången i världshistorien kan alltså ett land nu sätta upp en sådan armé.
Detta faktum säger oss dels att Johannes uppenbarelse inte gällde hans samtid, som en del har velat påstå. Dels säger det oss att nu när detta är en verklighet, kan vi också räkna med att detta kan få sin uppfyllelse när som helst. Dessa fakta borde få oss att inse att vi verkligen lever i de yttersta dagarna!"

http://www.flammor.com/artiklar/artikel063.htm

Uppenbarelseboken 9
Levande Bibeln (SVL)

14 Den sa till den sjätte ängeln: Släpp lös de fyra fallna änglar som är bundna vid den stora floden Eufrat.

15 De hade väntat på detta år, och denna månad och dag och timme, och nu släpptes de lösa för att döda en tredjedel av människorna.

16 De ledde en armé med tvåhundra miljoner krigare - jag fick höra att de var så många.

17-18 I en syn såg jag deras hästar och ryttare, och så här såg de ut: Ryttarna bar eldröda rustningar, fast några av dem var himmelsblå och andra gula. Hästarnas huvuden liknade lejonhuvuden, och rök och eld och svavel vällde ut ur deras munnar och dödade en tredjedel av alla människor.

19 Deras dödande kraft fanns inte bara i deras munnar, utan också i deras svansar, för deras svansar var som ormhuvuden, som slog och högg och gav dödliga sår.

20 Men de människor som överlevde dessa plågor vägrade fortfarande att omvända sig till Gud! De ville inte avstå från att tillbe demoner, och inte heller från de avgudar som de själva gjort av guld, silver, koppar, sten och trä och som varken kunde se eller höra eller gå.

21 Inte heller omvände de sig från sitt mördande, sin ockultism, sin omoral och sina stölder.
2013-01-14, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
När du ändå är igång så kan du väl presentera likheterna mellan din Al-Mahdi och vår Antikrist?

Tror du att jag är muslim? I så fall har du fel och har inte läst mer än först meningen i något av mina inlägg där det framgår tydligt att jag är kristen.

Däremot tycker jag verkligen att du går för långt om du påstår dig veta att islam är från djävulen osv.

@Apologist
- Jag tycker att du spekulerar lite för vilt faktiskt.
När de här händelserna inträffar skall det vara lätt att känna igen dem, säger bibeln. Dessutom säger den att ingen, inte ens Jesus vet när det skall hända. Det händer när det händer!

Kina har faktiskt inte gjort ett dugg ännu så låt oss inte spekulera ännu. Skall du ha en militär organisation som kan skrapa ihop 200,000 gubbar så duger väl NATO för den delen om siffran ens är relevant.

Jag håller med om att vi befinner oss i sluttiderna, men när tecknen händer så kommer de vara glasklara, som tex Israel. Inte någonting som kräver långsökta tolkningar, spekulationer, gematria osv.
Senast redigerad av ShangriLa 2013-01-14 kl. 20:49.
2013-01-14, 20:50
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nullsoft

Citat:
Ursprungligen postat av ShangriLa
Tror du att jag är muslim? I så fall har du fel och har inte läst mer än först meningen i något av mina inlägg där det framgår tydligt att jag är kristen.

Däremot tycker jag verkligen att du går för långt om du påstår dig veta att islam är från djävulen osv.

Jag påstår mig inte direkt att veta det, men det är det högst troliga om man läser Koranen och läser om vem Allah egentligen är.

Allah säger flera gånger i Koranen att han är "The greatest Deceiver".
Att man ens kan sitta och försvara Islam och Koranen är för mig helt ofattbart.. räcker det inte med att bara läsa boken för att inse Lögnen?

Koranen är en pervers version av Bibeln.
Satan tycker om att kopiera Gud vet du och det gjorde han även i detta fallet, då han kopierade Guds Bibel men gjorde en pervers version av den och kallade den för Koranen..
2013-01-14, 21:20
Medlem
Och sen undrar man var alla krigen kommer ifrån, en sekt anklagar en annan sekt för att inte vara den rätta, utan tillochme dom "onda".

Religioner enligt mig=sekt.

Man blir verkligen mörkrädd när man läser denna tråd, att det finns människor som inte har minsta kritiska förmåga, utan bara litar blint på vad snubbar skrev under många, många, många år för många, många, många år sedan.

För att bidra lite till topic: Kristna har sagt att världen ska gå under hela tiden, när den väl kommer gå under om 10000000000 år eller vad det nu är så kommer säkert någon kristen säga, se vad var det vi sa!

Alla kristna som skriver i denna tråd tror väl säkert nu att jag är besatt av djävulen och försöker lura alla? Patetiskt..
2013-01-14, 21:31
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz

TOTALT EFTERBLIVET!

Järngrytan skyller stekpannan för att vara svart, ser jag.
2013-01-14, 21:32
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist

Som att upprepa bibelverser, menar du?
2013-01-14, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Alla kristna som skriver i denna tråd tror väl säkert nu att jag är besatt av djävulen och försöker lura alla? Patetiskt..

Nej lilla vän... Vi förstår att du är ganska ung och och därför har svårt att följa med i de världspolitiska händelser som refereras och att du är så påverkad av den sekulära svenska skolan att du inte ens törs överväga att det skulle kunna ligga något i de här profetiorna.

Gud älskar dig i alla fall!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in