2013-01-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Nej men den utgår från Israel. Alla väderstreck m.m. som omnämns är i relation till Israel. Tex King of the North är ett land norr om Israel.
Bibeln handlar om människans fall från Gud o hur vi ska komma tillbaks till honom; gud valde Israel som sitt instrument till att genomföra räddningsaktionen att rädda människan.

Hur ska du ha det. Kan man applicera profetiorna på resten av världen eller gäller det bara israel och judarna? Det är en ganska stor grej att t.ex när man ska ge en vägvisning säga "sväng höger vid kyrkgatan" och att säga "börja köra från den här punkten.".

Som sagt så köper jag profetiorna om dom är precisa. Står det att judar ska dö 1940? Mycket sannolikt att judar dör varje år faktiskt. Stog det hur många? Stog det hur? Förtydliga gärna för det gör skillnad. Som sagt så kan jag säga att judar kommer dö 2013, och det är otroligt sannolikt att jag har rätt. Nu lät det ju som något slags dödshot..... Det jag menar vilket jag tror att du förstår är att det antagligen sitter en del pensionerade judar på över 90 bast med en massa blod koagulerat här i detta nu som bara väntar på att i vilken sekund som helst trilla av pinn.
2013-01-11, 20:15
Medlem
det ironiska med religioner och annat vidskepligt trams är att om människor inte slutar tro på dom så är det faktiskt mycket möjligt att mänskligheten går under... inte för att domedagsprofetiorna i religioner har rätt, men bara på grund av människornas okunnighet, krig och kärnvapen. så det kan bli en självuppfyllande profetia.

men om vi har tur så hinner teknologin och vetenskapen komma tillräckligt långt, så att religioner, pengar och andra destruktiva faktorer i samhället blir besegrade.
2013-01-11, 20:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
det ironiska med religioner och annat vidskepligt trams är att om människor inte slutar tro på dom så är det faktiskt mycket möjligt att mänskligheten går under... inte för att domedagsprofetiorna i religioner har rätt, men bara på grund av människornas okunnighet, krig och kärnvapen. så det kan bli en självuppfyllande profetia.

men om vi har tur så hinner teknologin och vetenskapen komma tillräckligt långt, så att religioner, pengar och andra destruktiva faktorer i samhället blir besegrade.

Och du har gissningsvist din egen plan för en frälsnings-procedur?
2013-01-11, 23:19
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Nej men den utgår från Israel. Alla väderstreck m.m. som omnämns är i relation till Israel. Tex King of the North är ett land norr om Israel.
Bibeln handlar om människans fall från Gud o hur vi ska komma tillbaks till honom; gud valde Israel som sitt instrument till att genomföra räddningsaktionen att rädda människan.

Varför valde han en av världen värsta förtryckarstater som sin representant för att rädda
människan? Genom sig själv känner man andra?

Förövrigt tycker jag alla dessa övertolkningar handlar om "den som söker skall finna".
nummer 23 ni vet och så vidare.
Senast redigerad av Tjack-i-starkol 2013-01-11 kl. 23:22.
2013-01-11, 23:36
Bannlyst
ja vill alla kommer dö för eller senare SÅ SLUTA bitcha din kärring!

allt du kan göra är att ta en dag i taget!

och jag är 13 år BANNA MIG REDAN JÄVLA IDIOTER-- har väntat i 30 jävla fucking min.
2013-01-11, 23:36
Medlem
Nefalims avatar
Varför är det så fascinerande att övertolka något som någon helt okänd, och med dagens mått mätt okunnig, person skrev för ett par tusen år sedan?
2013-01-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tack, jag HAR gått i skola.

Är du en foliehatt?

Men givetvis är makt koncentrerat och kommer säkerligen att förbli så i lång tid. Det är dock frågan om hur långt man kan gå i konspirations-teorier omkring detta.

http://www.rothschild.info/home/

Hur vet jag det? Jag har verkligen analyserat den svenska översättnignen av Koranens budskap.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
ifrågasättar dina premisser, alltså är dina konklusioner meningslösa för mig

Du påstår alltså att jag har fel? Jag skulle inte våga skriva att någonting var på ett sätt om jag inte var helt säker. Vid minsta tvekan hade jag skrivit att jag tror. Så om du skriver vad jag haft fel om så svarar jag gärna på det.

[/quote] abrahamismens olika falanger finns det en hel likadana vidrigheter, jag har inte det minste intresse av att ta part i DITT möjliga gängkrig.[/quote]

Jag säger bara tänk logiskt! vilka är dom ondaste i världen? och vilka krigar dom mot nu i slut tiden? Eftersom den onda familjen jag länkade till ovan kontrollerar nästintill all media vi möter så har ju vi alla självklart del av den världsbild dom i någon form har ansträngt sig för att vi ska ha.

[/quote] förmodar att något så mundant som fakta inte är en del av ditt underlag.[/quote]

Största delen av den lilla kunskap jag besitter har jag hört personer säga. Och det är sagt att Jesus ska leva på jorden i 40 år. Han var 33 när han försvann från jorden. Så mellan 6 och 7 år sägs han leva på jorden innan han dör och muslimerna ber över hans grav på vilket en ska vind följa som tar med sig alla som har den minsta gnutta tro på Gud i hjärtat dör och försvinner efter Jesus in i efterlivet. Och alla spår av religionerna försvinner och lämnar jorden att gå som den gör i 40 år och sen är det slut på världen som vi känner den.

[/quote]. Vilken av dom???[/quote]

Den enda som delar livsupplevelsen med alla, som är dig närmare än din egen halspulsåder och skapade och styr skapelsen från sin allmakts tron högst uppe i världen som vi inte vet någonting om.
Och vi vet ingenting om Det (Skaparen) än. Men vi vet vad som känns bra och vad som känns dåligt i magen och om man inte har förstånd att agera utefter den i främsta hand så är det ytterst synd om en. Livet går ut på att göra det goda/rätta valet i varje given situation! hur svårt kan det vara att se logiken i det? Det är ju då självklart även ytterst synd om dom som inte har känsla för vad som är rätt och fel.

Rör inte konflikten ont/gott dig? bryr du dig inte om människorna som attackeras i världen? 10 000 barn svälter ihjäl varje dag, över en miljard lever i fattigdom. Dom rika blir rikare dom fattiga blir fattigare, det är bara för att vi lever i det oerhört rika och onda Sverige som vi inte märker något men i central Europas huvudstäder rasar upplopp på gatorna. Ryssland och Nato rustar för storkrig arabvärlden är som den är, Israel är vad det är osov. Om Du är blind att se den religiösa delen av livet tycker jag synd om dig och kan bara råda dig att anstränga dig för att göra bra saker och avstå från att göra alla dåliga saker som erbjuds i livet och hoppas att av Guds nåd få lite tro i hjärtat och därav viljan att förändra ditt liv.
Senast redigerad av 133542 2013-01-11 kl. 23:55.
2013-01-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 133542
Den enda som delar livsupplevelsen med alla, som är dig närmare än din egen halspulsåder och skapade och styr skapelsen från sin allmakts tron högst uppe i världen som vi inte vet någonting om.
Och vi vet ingenting om Det (Skaparen) än. Men vi vet vad som känns bra och vad som känns dåligt i magen och om man inte har förstånd att agera utefter den i främsta hand så är det ytterst synd om en. Livet går ut på att göra det goda/rätta valet i varje given situation! hur svårt kan det vara att se logiken i det? Det är ju då självklart även ytterst synd om dom som inte har känsla för vad som är rätt och fel.

Rör inte konflikten ont/gott dig? bryr du dig inte om människorna som attackeras i världen? 10 000 barn svälter ihjäl varje dag, över en miljard lever i fattigdom. Dom rika blir rikare dom fattiga blir fattigare, det är bara för att vi lever i det oerhört rika och onda Sverige som vi inte märker något men i central Europas huvudstäder rasar upplopp på gatorna. Ryssland och Nato rustar för storkrig arabvärlden är som den är, Israel är vad det är osov. Om Du är blind att se den religiösa delen av livet tycker jag synd om dig och kan bara råda dig att anstränga dig för att göra bra saker och avstå från att göra alla dåliga saker som erbjuds i livet och hoppas att av Guds nåd få lite tro i hjärtat och därav viljan att förändra ditt liv.

Vad är det du försöker säga? Att man måste vara religiös för att kunna se hur orättvis världen är, eller försöker du skylla all denna orättvisa på din Gud?
Senast redigerad av Handfast 2013-01-11 kl. 23:56.
2013-01-12, 00:05
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Varför valde han en av världen värsta förtryckarstater som sin representant för att rädda
människan? Genom sig själv känner man andra?

Lugn, din åsikt är en del av värdsamfundets. Det är en del av guds plan o profetia. Jag står hellre på Guds sida i denna konflikten.

2“Behold, I am going to make Jerusalem a cup that causes reeling to all the peoples around; and when the siege is against Jerusalem, it will also be against Judah.3“It will come about in that day that I will make Jerusalem a heavy stone for all the peoples; all who lift it will be severely injured. And all the nations of the earth will be gathered against it.
2013-01-12, 00:19
Medlem
Jorden går under i vår. Det kan jag intyga. Alla bevis finns i hästhagen några hundra meter bort.

Där går minsann såväl en vit-, en röd(aktig)-, en svart- och en isabellefärgad häst. Alla som kan sin bibel vet att då är det kokt. Dessutom finns en fårhage intill. Efter att lammen föds i vår är det bara en tidsfråga innan nått av dem får för sig att bryta sigillet och så är allt igång. Svälten tar sina polare Döden, Segraren och Kriget ut på avskedsturné.

För alla som varit här är det helt uppenbart att det är området runt mitt hem som Johannes beskriver efter sin uppenbarelse. Jag har inte sett till några drakar men det finns skitmycket orm. Dessutom har vi lo i näreten och med tanke på Johannes beskrivning av odjuret som en leopard med björntassar och lejongap så måste det ju vara ett sådant han menar. Tecknen är många.

Jag får inte riktigt ihop det rent tidsmässigt bara. För man är ju tvungen att gå tillbaka till före jordbrukssamhället för att hitta så få krig i världen som det är nu. Visst kan man säga att det finns falska profeter i en viss omfattning, men knappast i närheten av hur det var t.ex. i slutet av 1800-talet när det fanns en ny messias i varje buske och gathörn. Ren svält finns knappt i världen längre, och fattigdomen minskar i en takt som ingen ens trodde var möjlig för tjugo år sedan. Det är möjligt att det blivit lite blåsigare på sina håll, men det har ju snarare varit lite lugnare med övriga naturkatastrofer de sista åren. Och av Jerusalems förstörelse har jag heller inte sett något. Israel är starkare idag än någonsin och även om grannländerna eller Iran skulle få för sig att anfalla är jag rätt säker på att de skulle låta bli att förstöra just Jerusalem av skäl som är mycket lätta att förstå så det känns ju som om ingen ska behöva springa upp i bergen. Men vad vet jag. Tecknen i hagen finns ju där.

I övrigt måste jag säga att diskussionen ovan om Mohammeds flygande åsna är bland det roligaste jag läst på flera dagar. Jag ser snarare en åsneversion av Dumbo framför mig med arton meter långa öron (hur breda är de då? Bärkraft?) än ett flygplan. Annars så hade väl han (Gud) sagt att det var ett flygplan det rörde sig om? Eller sagt något som var mer likt, typ "vagn med vingar" eller "skitstor fågel i metall som tillverkats av människor och som man kunde åka till New York i" eller liknade.

Jaja, i vår när skiten träffar fläkten kan ni vara lugna. Jag är först på plats och jag löser det. Jag bra på sånt. Med största sannolikhet kommer ni inte ens att höra om saken i pressen. Världen ligger på mina axlar och jag älskar det.
2013-01-12, 00:24
Medlem
"Han" låter oss göra vad vi vill i den här världen för att vi ska kunna bevisa vilken sorts person vi är. Inget avsiktligt ont går ostraffat. Tror jag.
2013-01-12, 00:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil Vilken av dom (insert: Av guderna)???[/QUOTE

Citat:
Ursprungligen postat av 133542

Jag förstår. Du vet ingenting, men upprepar bara meningslösa floskler som inte sägar något.

Citat:
Och vi vet ingenting om Det (Skaparen) än. Men vi vet vad som känns bra och vad som känns dåligt i magen och om man inte har förstånd att agera utefter den i främsta hand så är det ytterst synd om en.

Det samma sägar varenda religiösa fanatiker här. Dom har ett 'inre andligt kompass' allihop. Tyvärr pekar dessa kompass åt alla håll.

Varför skulle DU vara rätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in