2014-01-18, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubletime
Ja jag är ett jehovas vittne. Matteus 24 pratar om att en stor vedermöda ska komma när "förödelsens styggelse från daniels profetia " står på helig plats. Vedermödan har inte börjat 1914 utan det ska komma snart.
Tänkte väl det. Har du inte fattat att alla falska profetior som JV kommit med under åren aldrig slagit in? Det beror på att Gud låter sina tjänares ord bli verklighet. Så när Herren inte låter ERA falska förutsägelser bli verklighet, vad säger det om JV? Att ni inte är Guds tjänare - därför att ni inte förkunnar evangeliet. Vedermödan börjar inte snart eftersom det kommer att bli så illa att ingen kommer att överleva om inte Gud ingrep. riktigt så långt har vi inte kommit, men vi är på god väg, det ser vi genom alla klimatförändringar. Det är bibelns budskap, inte ditt och dina kamraters skitsnack. Du är en totalt indoktrinerad nolla som slaviskt följer Vakttornets budskap och är inte i stånd att tänka själv.
2014-01-18, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Hur kan du veta det om den är hemlig?
Bra fråga, och ignorera honom för jag har redan avslöjat läran som falsk en gång. Jag orkar inte gå igenom det en gång till bara så du får lita på mitt ord att det är samma typ av dumheter JV brukar komma med. Dagar blir helt automagiskt år och mer sånt dravel...
2014-01-18, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Låt oss se vad Kalle Anka sa om något helt annat.

"Ve mig! Jag grep en pil och sköt vår albatross."

Det sa han minsann... Och inte blev varken du eller jag smartare av det.
Mycket likt ditt humbug faktiskt.
Personligen kan jag dra slutsatser och lära mig av det Kalle Anka sa. Men det är klart, om du fortfarande läser Kalle Anka som vuxen förstår jag att du inte blir smartare.
2014-01-18, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Det intressanta i sammanhange tycker jag är om det är detta årtusendet eller nästa. Lite lustigt sammanträffande att judarna blivit så förföljda senaste århundradet iaf. kan man tycka. men personligen håller jag på minst tusen år till och känns logiskt också.

Din brist på logik är ju ökänd här på forumet!
2014-01-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doubletime
Matteus 24 kappitell är väldigt intresant. Där talas det om att en stor vedermöda ska komma såsom aldrig tidigare skett och alldrig ska ske igen.

http://runeberg.org/bibeln/40_24.html

Jag anser att 1914 och första världskriget är början på de sista dagarna..Det har altid funnits krig men första världskriget är vändpunkten i människans historia..Under 1800 talet till 1914 så gick alting frammåt. Under denna period så var det en hel del nya uppfinningar vädligt snabbt ( Se den industriella revolutionen) samt slaveri som blev avskaffat i massor med länder. De som levde innan första världskriget hade en ljus framtids syn och var till och med optimistiska när dom gav sig ut för kriget..Dom tänkte sig vara hemma efter någon vecka

Sen finns det bibliska profetior om hur Nationernas förbund skulle bli återuppväckt till FN i bibeln också..

Det här tramset har redan motbevisats i Jv-tråden! Och det är inget du anser, utan det har du fått från Jv...och Nej det finns inga bibliska profetior om NF och FN det är bara efterhandstolkningar av grumliga verser.
2014-01-18, 10:51
Medlem
Citat:

"Men du, Daniel, skall hålla orden hemliga och försegla boken ända till den sista tiden. " (Daniel 12:4 Bibel2000)

"Gå, Daniel. Orden hålls hemliga och förseglade intill den sista tiden. Många kommer att rensas, renas och luttras, medan syndarna fortsätter att synda, utan att förstå detta – men de insiktsfulla skall förstå det(förstå profetiorna i Daniel)." (Daniel 12:9-10 Bibel2000)
2014-01-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"Men du, Daniel, skall hålla orden hemliga och försegla boken ända till den sista tiden. " (Daniel 12:4 Bibel2000)

"Gå, Daniel. Orden hålls hemliga och förseglade intill den sista tiden. Många kommer att rensas, renas och luttras, medan syndarna fortsätter att synda, utan att förstå detta – men de insiktsfulla skall förstå det(förstå profetiorna i Daniel)." (Daniel 12:9-10 Bibel2000)
Ja, och nu får du förklara hur det är relevant med Mat 24. Det är en rätt allmän uppfattning att ni TROR att ni har rätt, att ni "har sanningen" som JV säger, men bevisa det då.
2014-01-18, 15:30
Medlem
Citat:

Ett till skriftställe:
"Ty Guds makt beskyddar er genom tron fram till den frälsning som finns beredd att uppenbaras i den sista tiden." (1Petr 1:5 Bibel2000)

Det är tydligt att det finns hemligheter i bibeln som inte uppenbaras förrän i den sista tiden. Vår tid är den sista tiden innan Jesus knackar på dörren till jorden och kliver in:

"Lär av en jämförelse med fikonträdet. När kvisten blir mjuk och bladen spricker ut vet ni att sommaren är nära. På samma sätt vet ni när ni ser allt detta hända att han (Jesus) är nära, utanför dörren. (Matteus 24:32-33 Bibel2000)
2014-01-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Ja, och nu får du förklara hur det är relevant med Mat 24. Det är en rätt allmän uppfattning att ni TROR att ni har rätt, att ni "har sanningen" som JV säger, men bevisa det då.

Jag vet inte exakt vad du frågar efter: Matteus 24 handlar om "sista tiden", "tidens slut", "Herrens dag", "de sista dagarna" som resten av bibeln pekar fram emot. Daniels profetior visar tydligt att det kommer att uppstå några världsvälden efter hans tid, på Babylons tid. Den sista världsväldet tas bort av Gud (genomförd av Jesus):

"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt" (Daniel 2:44 Bibel2000)

Men innan dess ska det vara en period där t.ex. kunskapen om detta skulle bli uppenbarad, enligt dom skriftställen jag hänvisade till DingusMcDuck.

Detta med sista tiden innan Guds ingripande på jorden, och själva Guds ingripande är ett genomgående temat i hela bibeln, från och med 1mose 3:15 till sista meningen i Uppenbarelseboken, den röda tråden är Guds kungarike som ska ta bort all sorg och död på jorden:

"Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: ”Se, Guds tält står bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk, och Gud själv skall vara hos dem, och han skall torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta.”"(Upp 21:3-4 Bibel2000)

Som sagt, jag vet inte exakt vad du frågar efter, men du kan få några skriftställen som behandlar detta, och sedan får du precisera vad det är jag ska svara på.
  • Han sade till mig: ”Människa! Du skall veta att synen avser den sista tiden.” (Daniel 8:17 Bibel2000)
    ”Nu låter jag dig veta vad som kommer att ske i vredens sista skede: det är om den sista tiden det handlar. (Daniel 8:19 Bibel2000)
  • "... ända till den sista tiden. Ty den utsatta tiden är ännu inte inne.(Daniel 11:35 Bibel2000)
  • "Det blir en tid av betryck som aldrig förr, från det att folket föddes och intill den tiden." (Daniel 12:1 Bibel2000)
  • "försegla boken ända till den sista tiden. " (Daniel 12:4 Bibel2000)
  • "Gå, Daniel. Orden hålls hemliga och förseglade intill den sista tiden."(Daniel 12:9 Bibel2000)
  • "vad blir tecknet för din återkomst och för tidens slut?(Matt 24:3 Bibel2000)
  • När ni ser den vanhelgande skändlighet som profeten Daniel har talat om" (Matt 24:3,15 Bibel2000)
  • Detta är Jesu Kristi uppenbarelse, som Gud gav honom för att visa sina tjänare vad som snart skall ske... Jag kom i hänryckning på Herrens dag "(Upp 1:1,10 Bibel2000)
    Hela uppenbarelseboken handlar om den "sista tiden", "ändens dag", "herrens dag". Att "Herrens dag" syftar på den sista tiden bekräftas i nästa punkt:
  • När det gäller vår herre Jesu Kristi ankomst... som (om) vi skulle ha sagt eller skrivit och säger att Herrens dag är här. (2Thess 2:1,2 Bibel2000)
  • "Solen skall vändas i mörker och månen i blod innan Herrens dag kommer" (Apg 2:20 Bibel2000)
    Strax efter den tidens lidanden skall solen förmörkas och månen mista sitt sken. (Matteus 24:29 Bibel2000)
  • "ni vet själva mycket väl att Herrens dag kommer som en tjuv om natten." (1Thess 5:2 Bibel2000)
    "Det förstår ni ju att om husägaren visste vid vilken tid på natten tjuven kom, skulle han hålla sig vaken och hindra honom från att bryta sig in i huset. Därför måste också ni vara beredda, ty när ni minst väntar det, då kommer Människosonen." (Matteus 24:43-44 Bibel2000)
    "Men Herrens dag kommer som en tjuv. Den dagen skall himlarna försvinna med dån, himlakropparna upplösas i eld och jorden och allt som människan gjort där förgås." (2Petrus 3:10 Bibel2000)
  • "Det skall du veta, att i de sista dagarna blir tiden svår." (2Tim 3:1 Bibel2000)
2014-01-18, 20:43
Bannlyst
Ett finger på jesusstatyn har blivit träffad av blixten.

Citat:
I Nya Testamentet förekommer det ofta att Jesus Christus och Johannes Döparen ansågs vara Elia. Inom kristendomen förväntar man sig att Elia ska återvända innan Jesu återvändelse till jorden eller att Elia redan har återvänt som en metamorfos till Jesu korsfästelse. I östra Europa är han känd som "Åskan Elia" och klandras för det dåliga vädret i öst.

Elia ska vara den som återvänder till jorden för att kungöra den yttersta dagen – Apokalypsen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Elia

http://short-term-renting.com/lightning-breaks-finger-off-rios-jesus-christ-photos/
2014-01-18, 21:19
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp

Jag ser inget om när den här sista tiden skulle inträffa i ovanstående citat, bara att "de insiktsfulla" ska förstå det. Clear as mud.
2014-01-18, 21:31
Medlem
Citat:
Jag ser inget om när den här sista tiden skulle inträffa i ovanstående citat, bara att "de insiktsfulla" ska förstå det. Clear as mud.

Du frågade mig inte om det heller, du frågade bara "Hur kan du veta det om den är hemlig?", du frågade detta en annan person visserligen, men jag svarade dig. Om du vill ha svar på andra frågor från mig, så får du först fråga mig.

Du får läsa Daniels alla profetior, Uppenbarelseboken, Hesekiel, Matteus 24 och många andra skriftställen för att få veta när sista tiden skulle komma. Märk väl att sista tiden inte är detsamma som när Gud agerar, Jesus säger att man ska veta när han är nära, men man skulle inte veta exakt när han kommer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in