2017-02-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jesus sa det redan för 2000 år sedan:

Hycklare, jordens och himlens utseende kan ni tyda, men vilken tid det är, varför kan ni inte tyda det? Lu 12:56

Jag tycker mig kunna se tecken på global uppvärmning i Upp 16, att människor sveddes av solen t ex...

Det var hycklarna som kunde tyda jordens och himlens utseende enligt skriftstället du hänvisar till...
2017-02-18, 20:57
Medlem
Citat:
De sveddes av solen...

Läs vad du skriver! Du skriver om att människor blev solbrända som ett svar på att Bibeln inte nämner rekordvarma vintrar som tecken på sista tiden. Ditt påstående saknar både relevans och anknytning
2017-02-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Människor har blivit solbrända i alla tider, även på Jesu tid. Om nu hålen i ozonlagret växer igen och solen sveder mindre, betyder då det att tiden gått bakåt och att vi är längre från slutet nu?
Det förekommer t ex mer hudcancer pga er moderna livsstil med semester, soldyrkan och andra njutningar. Och det är förmodligen bara början.
2017-02-18, 21:01
Medlem
Citat:
Det förekommer t ex mer hudcancer pga er moderna livsstil med semester, soldyrkan och andra njutningar. Och det är förmodligen bara början.

Du har ju dator och internet, det är väl också ganska modernt?
Är hudcancer ett tecken på den sista tiden?
2017-02-18, 21:02
Medlem
Citat:
Det var hycklarna som kunde tyda jordens och himlens utseende enligt skriftstället du hänvisar till...
Men inte vilken tid det är, nämligen den sista tiden. Inte den sista stora nöden ännu...
2017-02-18, 21:03
Medlem
Citat:
Men inte vilken tid det är, nämligen den sista tiden. Inte den sista stora nöden ännu...

Tror inte du fattade. Just nu är det du som tyder himlen...
2017-02-18, 21:04
Medlem
Citat:
På vintern?
Ja, beroende på vart du åker på semestern...
2017-02-18, 21:05
Medlem
Citat:
Ja, beroende på vart du åker på semestern...

Så det är bara på kanarieöarna och i Thailand som den sista tiden kommit?
2017-02-18, 21:11
Medlem
Citat:
Så det är bara på kanarieöarna och i Thailand som den sista tiden kommit?
Nej, jag tolkar det så för att er moderna livsstil är precis som Jesus sa att det skulle vara.

Som det var i Noas dagar, så skall det bli under Människosonens dagar. Folk åt och drack, gifte sig och blev bortgifta, ända till den dag då Noa gick in i arken och floden kom över dem och gjorde slut på dem alla. Lu 17:26-27
2017-02-18, 21:13
Medlem
Citat:
Nej, jag tolkar det så för att er moderna livsstil är precis som Jesus sa att det skulle vara.

Som det var i Noas dagar, så skall det bli under Människosonens dagar. Folk åt och drack, gifte sig och blev bortgifta, ända till den dag då Noa gick in i arken och floden kom över dem och gjorde slut på dem alla. Lu 17:26-27

Men du hävdar att solen sveder folk mer nu som ett tecken på att vi lever i den sista tiden. Isåfall har tillexempel afrikaner alltid levt i de sista dagarna.
2017-02-18, 21:20
Medlem
Citat:
Men du hävdar att solen sveder folk mer nu som ett tecken på att vi lever i den sista tiden. Isåfall har tillexempel afrikaner alltid levt i de sista dagarna.
Ja, de drabbas av sjukdom mer nu, och det kan man läsa om i Upp 16. Och jag säger fortfarande inte att det är ett tecken på att vi lever i den sista tiden. Det kan vara början på den sista stora nöden som nämns i Matt 24.

Ve dem som väntar barn eller ammar i den tiden. Be att ni slipper fly under vintern eller på sabbaten. Ty det skall bli ett lidande vars like inte har funnits från världens början till denna dag och inte heller kommer att finnas. Och om inte den tiden förkortades skulle ingen människa bli räddad. Men för de utvaldas skull kommer den tiden att förkortas. Matt 24:19-22
2017-02-18, 22:00
Medlem
[quote=Jhwh|59941801]Öppna dina ögon ........ QUOTE]

Var lugn, mina ögon är vidöppna, så jag blir inte överaskad när växthuseffekten visar sitt rätta jag.

Fick veta att du är ett fd vittne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in