2014-01-17, 23:02
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doubletime
Först så ska världen bli bättre..För det ska komma ett utrop om fred och säkerhet. Sen efter det ska världen med FN i spetsen attackera världsväldet av religion och då börjar den stora vedermödan. När det händer ? I really couldn't care less.. De sista dagarna i Noas tid var 120 år...Så 100 år är inte särskilt mycket.

Så ditt "snart" var dragen sakta ur röven på dig själv... Got it!
Det är ju sällan (läs; aldrig) ni religiösa kommer med något av substans, så jag är inte överraskad.

-När fyller du 85 år Norrbottens?
-Snart.
2014-01-17, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Så ditt "snart" var dragen sakta ur röven på dig själv... Got it!
Det är ju sällan (läs; aldrig) ni religiösa kommer med något av substans, så jag är inte överraskad.

-När fyller du 85 år Norrbottens?
-Snart.

Om de sista dagarna innan en ny ordning kom förra gången varade 120 år så är väl inte 100 år hittils något att lifta ögonbrynen åt ?
2014-01-17, 23:30
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Om de sista dagarna innan en ny ordning kom förra gången varade 120 år så är väl inte 100 år hittils något att lifta ögonbrynen åt ?

En dag/dygn är 24 timmar. Visst har det ändrats lite med tiden, det kan jag faktiskt ge dig, men några ÅR har det aldrig ens varit i närheten av.

Att du måste vrida på tiden så till den milda grad att en dag helt plötsligt blir 120 år, det är helt och hållet din lilla fantasi och inget jag är speciellt intresserad av.
2014-01-17, 23:41
Medlem
Citat:
En dag/dygn är 24 timmar. Visst har det ändrats lite med tiden, det kan jag faktiskt ge dig, men några ÅR har det aldrig ens varit i närheten av.

Att du måste vrida på tiden så till den milda grad att en dag helt plötsligt blir 120 år, det är helt och hållet din lilla fantasi och inget jag är speciellt intresserad av.

Citat:
1. Då nu människorna begynte föröka sig på jorden och döttrar
föddes åt dem
2. sågo Guds söner[1] att människornas döttrar voro fagra, och de
togo till hustrur dem som de funno mest behag i.
3. Då sade HERREN: »Min ande skall icke bliva kvar i människorna
för beständigt, eftersom de dock äro kött; så vare nu deras tid
bestämd till ett hundra tjugu år

Världen innan floden var helt förstörd pga bastard människor (Nefilim) som hade fått härja i flera hundra år antagligen. Så gud inleder här de "sista dagarna " för deras ordning innan floden kom och den nya ordning började.

Låt oss se vad jesus sa om de "sista " dagarna..

Citat:
14. Och detta evangelium om riket skall bliva predikat i hela
världen, till ett vittnesbörd för alla folk. Och sedan skall
änden komma.

Mattues kapitell 24.. Jesus sa det här till sina lärjungar när dom frågade honom "vad som bliver tecknet till din tillkommelse och tidens ände.".. Du tror att ett världsvitt predikoarbete utfört av människor går ann på några dagar ? Som sagt förra gången en ny ordning skulle till så började klockan ticka 120 år innan Dommedagen..SÅ 100 år är inte så mycket..
2014-01-17, 23:44
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Som sagt förra gången en ny ordning skulle till så började klockan ticka 120 år innan Dommedagen..SÅ 100 år är inte så mycket..

Men det har snart gått 2000 år sedan förra predikningen. 2000 >>> 120
2014-01-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Men det har snart gått 2000 år sedan förra predikningen. 2000 >>> 120

Jo men klockaden började ticka först 1914
2014-01-18, 00:10
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Jo men klockaden började ticka först 1914

Var står det i bibeln?
2014-01-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Var står det i bibeln?

Det är en hemlig kod som finns i evangelierna/Daniel/Uppenbarelseboken.

(FB) "sju tider" - 2520 år?
2014-01-18, 00:32
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Världen innan floden var helt förstörd pga bastard människor (Nefilim) som hade fått härja i flera hundra år antagligen. Så gud inleder här de "sista dagarna " för deras ordning innan floden kom och den nya ordning började.

Jag förstår att du har svårt med verkligheten, men den floden du talar om (den globala antar jag?), den har aldrig ägt rum.
Detta vet vi som har lite förnuft. Det har inte hänt, det kan inte ha hänt. Mycket svårare än så är det inte.

Citat:
Låt oss se vad jesus sa om de "sista " dagarna..

Låt oss se vad Kalle Anka sa om något helt annat.

"Ve mig! Jag grep en pil och sköt vår albatross."

Det sa han minsann... Och inte blev varken du eller jag smartare av det.
Mycket likt ditt humbug faktiskt.
2014-01-18, 00:46
Medlem
Citat:
Jag förstår att du har svårt med verkligheten, men den floden du talar om (den globala antar jag?), den har aldrig ägt rum.
Detta vet vi som har lite förnuft. Det har inte hänt, det kan inte ha hänt. Mycket svårare än så är det inte.

Låt oss se vad Kalle Anka sa om något helt annat.

"Ve mig! Jag grep en pil och sköt vår albatross."

Det sa han minsann... Och inte blev varken du eller jag smartare av det.
Mycket likt ditt humbug faktiskt.

Jag trodde premissen med tråden var att diskutera vad bibeln säger om sista dagarna och inte diskutera huruvida bibeln är pålitlig.. Det finns väl andra trådar för det ?
2014-01-18, 01:04
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Jag trodde premissen med tråden var att diskutera vad bibeln säger om sista dagarna och inte diskutera huruvida bibeln är pålitlig.. Det finns väl andra trådar för det ?

Det har du kanske rätt i.

Jag har som tänkt att så länge FB har Religion som underkategori till Vetenskap, då kör vi på det.
Men jag kan lämna det om du vill.
2014-01-18, 01:35
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Det är en hemlig kod som finns i evangelierna/Daniel/Uppenbarelseboken.

(FB) "sju tider" - 2520 år?

Hur kan du veta det om den är hemlig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in