2018-01-19, 13:43
Bannlyst
Jag tar sertralin sen ett år tillbaka och mår inte ett dugg bättre. Ska nu öka dos och ta Mirtazapin.

(FB) Sertralin samlingstråd (red. /Mod)
Citera
2018-01-19, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analverkehr
Jag tar sertralin sen ett år tillbaka och mår inte ett dugg bättre. Ska nu öka dos och ta Mirtazapin.

(FB) Sertralin samlingstråd (red. /Mod)

Ja okej, min far tyckte inte jag skulle ta det, dock tyckte han att jag mådde bättre efter jag tog veneflaxine, men då mådde jag sämre än nu, kanske värt att jag kämpar, det svåraste är det sociala, jag blir så löjligt nervös vid nytt folk och jobb, kan liksom inte tänka klart men är nog kanske så i början.

Är rädd att det inte är en tillräcklig orsak att ta medicinen för.
Har tränat och det idag och känner fort av den dosen jag tog igår, men jag avvaktar med o ringa o få ut medicinen igen då.
Citera
2018-01-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Hej, jag har tidigare gått på veneflaxine för två år sedan och efter det tog jag brintellix i typ två månader,jag har nu varit utan medecin i runt ett år och mår lite sämre igen, sa upp mitt jobb och flyttade till en strörre stad där ja nu söker jobb..

Jag lider av lite social fobi, har svårt med det sociala mednya människor på jobb och så och frågade drf vårdcentralen om medecin, de skrev ut sertalin och jag tog e tablett och fick en sån jävla ångest, fyfan o mår skit, jag slängde skite o nu dagen efter så mår jafortf dåligt.

Harbörjat träna o så nu, nästan varje dag.
Alts jag är jävligt skeeptisk till anti depressiva då jag vet inte om de har hjälp mig mer elr förstört, ska ja testa utan?

Mycket individuellt hur man reagerar på sertralin, men det är ett av de stadigare antidepp-preparaten. Själv går jag på maxdos vilket kvävde självmordstankarna och gav mig mycket starkare självkänsla.

Många upplever en viktuppgång pga ökad aptit, problem med utlösning och en humörsvacka i början men jag hade turen att endast ta del av dess positiva effekter.

Hjälpte dock inte i mycket i sociala sammanhang, då är det bara benzo som biter.
Senast redigerad av PissljummenPilsner 2018-01-19 kl. 14:32. Anledning: Tillägg
Citera
2018-01-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PissljummenPilsner
Mycket individuellt hur man reagerar på sertralin, men det är ett av de stadigare antidepp-preparaten. Själv går jag på maxdos vilket kvävde självmordstankarna och gav mig mycket starkare självkänsla.

Många upplever en viktuppgång pga ökad aptit, problem med utlösning och en humörsvacka i början men jag hade turen att endast ta del av dess positiva effekter.

Hjälpte dock inte i mycket i sociala sammanhang, då är det bara benzo som biter.

Okej, jag har det jobbigt just nu, har inget jobb atm och inget eget boende, men tror ja skiter i medecinen atm, får väl se om det var ett bra eller dåligt val.

Den ångesten ja hade
igår när jag tog medecinen var det värsta på länge, men som sagt slängde medecinen
Citera
2018-01-19, 21:50
Medlem
När du går på Sertralin kan du räkna med 1-2 veckors ångest. Sen blir det bra. Går du sen av får du de där 1-2 veckorna igen. Det absolut sämsta du kan göra är att gå av/på hela tiden.

Jag har gått på Sertralin i ca fyra år och det har gjort underverk för mig. Enda gången jag har mått dåligt under denna period är när jag gått ner i dos pga fick för mig att jag skulle sluta. Har nu hittat nivån som funkar bäst för mig och kommer gå på den under överskådlig framtid.
Citera
2018-01-20, 00:15
Medlem
SvartaBjorns avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera
2018-01-20, 04:22
Medlem
intervalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Jag lider av lite social fobi, har svårt med det sociala mednya människor på jobb och så och frågade drf vårdcentralen om medecin, de skrev ut sertalin och jag tog e tablett och fick en sån jävla ångest, fyfan o mår skit, jag slängde skite o nu dagen efter så mår jafortf dåligt.
Venlafaxin, som du tog tidigare verkar ju på ett annorlunda sätt - därav skillnaden kanske. Sen är det inte alla som "botas" av dem, ungefär en tredjedel botas.
Citat:
Harbörjat träna o så nu, nästan varje dag.
Alts jag är jävligt skeeptisk till anti depressiva då jag vet inte om de har hjälp mig mer elr förstört, ska ja testa utan?
Man mår oftast sämre under en kort period. Trots att man kan redan efter några timmar mäta att pillret har påverkat hjärnan. Det är komplicerat och det är inte så att dagens ssri, snri och nri är lösningen. Studier på djur gör att vi vet att serotonin ändå har något med välmående att göra.
Citera
2018-01-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intervall
Venlafaxin, som du tog tidigare verkar ju på ett annorlunda sätt - därav skillnaden kanske. Sen är det inte alla som "botas" av dem, ungefär en tredjedel botas.Man mår oftast sämre under en kort period. Trots att man kan redan efter några timmar mäta att pillret har påverkat hjärnan. Det är komplicerat och det är inte så att dagens ssri, snri och nri är lösningen. Studier på djur gör att vi vet att serotonin ändå har något med välmående att göra.

Vågar inte ta det, vill må sämre innan ja vågar på mig det igen, känns liksom som dem åren ja gick på veneflaxine nästan bara var en dimma
Citera
2018-01-26, 13:34
Medlem
Ingen annan som upplever trötthet och sämre motivation?
Citera
2018-01-26, 18:43
Medlem
kalle_ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Ingen annan som upplever trötthet och sämre motivation?

Hur länge har du tagit Sertralin?
Citera
2018-01-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle_d
Hur länge har du tagit Sertralin?

Ca 2 månader
Citera
2018-01-28, 08:09
Medlem
kalle_ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Ca 2 månader

Cirka 2 månader här med.

Upplever dock att jag blivit piggare och alertare allt eftersom jag höjt dosen. Ligger på 100 mg i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in