2008-03-25, 22:25
Medlem
ja det är inte lätt å va människa.
Citera
2008-03-26, 00:30
Medlem
Ska sluta med sertralin-skiten.. Ska säga det på tors på mötet.
Citera
2008-03-26, 07:33
Medlem
H0gg3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillet
Ska sluta med sertralin-skiten.. Ska säga det på tors på mötet.

Det tar tid innan det blir bättre, har ätit sertralin sen december och det är egentligen först nu som jag i princip slutat få panikattacker som är mitt beskymmer.
Citera
2008-03-26, 09:24
Medlem
I_O_Us avatar
Har käkat det i några veckor nu, första tiden var jobbig med illamående och aptitlöshet. Men nu börjar jag känna effekt faktiskt. Tyvärr har man blivit typ asexuell på kuppen... men det är skitsamma.
Citera
2008-03-26, 11:11
Medlem
Okej, men jag vill sluta ta dem..

Kan jag bara sluta ta dem idag om jag har ätit 50mg i snart 40 dagar? Eller kommer jag få massa ångest och skit? Kanske ska trappa ner i 2 dagar?
Citera
2008-03-26, 18:05
Medlem
H0gg3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillet
Okej, men jag vill sluta ta dem..

Kan jag bara sluta ta dem idag om jag har ätit 50mg i snart 40 dagar? Eller kommer jag få massa ångest och skit? Kanske ska trappa ner i 2 dagar?

har själv faktiskt inte missat en dag så kan inte svara så bra, dock säger flera jag känner som använt SSRI att man mår riktigt dåligt om man tvärt slutar. Trappa ner under 2 dagar tror jag är på tok för kort tid för att slippa ökad ångest.
Skadar det verkligen så mycket att fortsätta med medicinen?
Citera
2008-03-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H0gg3n
har själv faktiskt inte missat en dag så kan inte svara så bra, dock säger flera jag känner som använt SSRI att man mår riktigt dåligt om man tvärt slutar. Trappa ner under 2 dagar tror jag är på tok för kort tid för att slippa ökad ångest.
Skadar det verkligen så mycket att fortsätta med medicinen?

Okej, fast de här är ju den svagaste sorten och bara 50mg, som jag har ätit i nästan 40 dagar.. Vilket inte är så lång tid.
Jag får se hur det känns imorgon, tog en halva idag och ska nog ta sista imorgon.
Citera
2008-04-09, 19:47
Medlem
Numes avatar
Hur gick det?

Käkar nu 100mg/dag. Vad jag kan säga är att huvudvärken inte har varit närvarande på ett bra tag, däremot har jag blivit ännu mer slö och belastad av allt som måste göras, så smakar det metalliskt/äckligt i munnen igen.
Citera
2008-04-10, 10:48
Medlem
Jag äter 100mg också. Började på 50 för fem veckor sedan och gick upp till 100 för två veckor. Varit yr naanting de sista dagarna och har dubbeslag på hjärtat. Nån annan som upplevt samma symptom efter ökning?
Citera
2008-04-11, 18:44
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladder666
Jag äter 100mg också. Började på 50 för fem veckor sedan och gick upp till 100 för två veckor. Varit yr naanting de sista dagarna och har dubbeslag på hjärtat. Nån annan som upplevt samma symptom efter ökning?
Nja, men tror det stog något om det i fass som en ovanlig biverkning. Yr har jag kanske varit lite tillsammans med ett zombie-vakum i hjärnan.
Citera
2008-04-11, 20:37
Medlem
mm bulle.
Citera
2008-04-11, 21:17
Medlem
Jo, man blir väldigt mysko i hjärnan av dom här tabletterna. Det känns ungefär som att vakna upp efter att hjärnan varit dränkt i lera väldigt länge. Yrseln kanske beror på att nivåerna ställer till sig typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in