Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-03, 00:29
  #181
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loney
Den stora ”stenen” på fd. F15 i Södehamn som är ihålig å man kan krypa in i.
I den skulle man överaska den lede fi.


Var inne på f15 står den? Farit runt där uppe rätt mycket på den tiden man bodde kvar i Söderhamn (15 år sedan) och ända jag hittat var några mindre underjordiska betongrum (gamla bränsletankar eller liknande).
Citera
2020-05-06, 09:43
  #182
Medlem
matedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thrilmang
https://marieengstrom.wordpress.com/...b#comment-1454

Någon som vet något om denhär byn? Ska tydligen ligga utanför matfors och hade varit kul om ngn visste vägen dit

Ursäkta sent svar.
https://minkarta.lantmateriet.se/?e=...oundaries=true
Citera
2020-06-29, 15:10
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matedogg
Ursäkta sent svar.
https://minkarta.lantmateriet.se/?e=...oundaries=true
tack! jag och en vän var där för ett tag sen. ena huset, det med grönt tak, har brunnit ner. finns ett till hus också längre ner mot vattnet där det mesta är välbevarat. intressant ställe
Citera
2020-08-20, 14:22
  #184
Medlem
BPJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheat_One
Nope!
Jag var förbi där i somras! Allt var då jämnat med marken.
Bara resterna ifrån de tidigare skyttegroparna/bunkrarna fanns kvar då.
Men jag har bilder på allt när det stod kvar där.
Kan väl säga som så att de fanns två stora stålportar där man utan tvekan kunde köra in lastbilar/traktorer in i berget. En öppning på vardera sida av berget. Samt massa andra byggnader, master och olika ingångar. Men fullkomligt omöjligt att komma in någonstans utan kunskap att dyrka.

Förövrigt står nog stängslet kvar som inte var av den vanliga typen direkt.
Nedgrävd säkert 20-30cm och kanske 2m högt. Samt att hela stängslet var byggt helt utav taggtråd..

Annars tror jag nog att de borde finnas mer spännande i området där omkring. Hittade en liten bunker längre bort. Mest ett rum som jag minns de som nu. Var några år sedan.

Gammal tråd men testar ändå. Du råkar inte ha några bilder på kvar innan den revs?
Citera
2020-09-07, 20:38
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheat_One
Nope!
Jag var förbi där i somras! Allt var då jämnat med marken.
Bara resterna ifrån de tidigare skyttegroparna/bunkrarna fanns kvar då.
Men jag har bilder på allt när det stod kvar där.
Kan väl säga som så att de fanns två stora stålportar där man utan tvekan kunde köra in lastbilar/traktorer in i berget. En öppning på vardera sida av berget. Samt massa andra byggnader, master och olika ingångar. Men fullkomligt omöjligt att komma in någonstans utan kunskap att dyrka.

Förövrigt står nog stängslet kvar som inte var av den vanliga typen direkt.
Nedgrävd säkert 20-30cm och kanske 2m högt. Samt att hela stängslet var byggt helt utav taggtråd..

Annars tror jag nog att de borde finnas mer spännande i området där omkring. Hittade en liten bunker längre bort. Mest ett rum som jag minns de som nu. Var några år sedan.

Är också intresserad utav bilderna om de finns kvar?
Citera
2021-02-28, 20:02
  #186
Medlem
pippilongbongs avatar
Har fått nys om att det skall finnas en bunker i hassela, någon som känner till det ?
Citera
2021-08-15, 23:52
  #187
Medlem
Kryptos avatar
Hornslandet har fått kameror. Var snäll att avstå från att beträda detta område.
Citera
2021-08-15, 23:53
  #188
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippilongbong
Har fått nys om att det skall finnas en bunker i hassela, någon som känner till det ?

Ja, det finns precis som i mer eller mindre alla hålor och städer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback