Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-13, 09:13
  #169
Avstängd
RurikRusens avatar
Maltfabriken är ju rolig förjävligt med fågelskit där dock :/
Citera
2018-09-19, 00:06
  #170
Medlem
Infinitysthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RurikRusen
Maltfabriken är ju rolig förjävligt med fågelskit där dock :/
Jag var där någon vecka sen.. kunde inte hitta någon väg in.. trist
Citera
2019-04-25, 15:14
  #171
Medlem
Koialt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitysthlm
Jag var där någon vecka sen.. kunde inte hitta någon väg in.. trist
Jag och ett par polare har brutit upp den stora träväggen som stog för ytterdörren.
Bara en träskiva för nu som man kan lyfta bort (om den inte redan är borta) sen så är det en dörr med fönster som det är i ett stort hål i som man kliver igenom. Rekommenderar att ha handskar eller nån form av mask för att inte andas in för mycket skit om du ska ner i källaren. OBS var försiktig, kommunen har gjort hål i golv och bommat igen alla invägar/utvägar förutom den dörren (vad jag vet)

Undrar förövrigt om det finns några andra övergivna / läskiga ställen att besöka helst i eller en 5km radius runt söderhamn
Mvh.
__________________
Senast redigerad av Koialt1 2019-04-25 kl. 15:57.
Citera
2019-08-17, 16:08
  #172
Medlem
Thrilmangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koialt1
Jag och ett par polare har brutit upp den stora träväggen som stog för ytterdörren.
Bara en träskiva för nu som man kan lyfta bort (om den inte redan är borta) sen så är det en dörr med fönster som det är i ett stort hål i som man kliver igenom. Rekommenderar att ha handskar eller nån form av mask för att inte andas in för mycket skit om du ska ner i källaren. OBS var försiktig, kommunen har gjort hål i golv och bommat igen alla invägar/utvägar förutom den dörren (vad jag vet)

Undrar förövrigt om det finns några andra övergivna / läskiga ställen att besöka helst i eller en 5km radius runt söderhamn
Mvh.

Är maltfabriken ni pratar om dendär kåken bredvid iggesundsbruk som alla rutor och dörrar är igenspikade på?
Citera
2019-08-17, 16:11
  #173
Medlem
Thrilmangs avatar
https://marieengstrom.wordpress.com/...b#comment-1454

Någon som vet något om denhär byn? Ska tydligen ligga utanför matfors och hade varit kul om ngn visste vägen dit
Citera
2019-08-28, 18:53
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thrilmang
https://marieengstrom.wordpress.com/...b#comment-1454

Någon som vet något om denhär byn? Ska tydligen ligga utanför matfors och hade varit kul om ngn visste vägen dit



Sök efter Torringen på Google maps eller liknande.Precis norr om sjön kommer du se ett par hus om du kikar lite, där ska det vara.Aldrig varit längre än till vägen in dit själv men förbered dig på en lång grusväg i dåååligt skick.
Citera
2019-09-13, 02:49
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thrilmang
Är maltfabriken ni pratar om dendär kåken bredvid iggesundsbruk som alla rutor och dörrar är igenspikade på?

Jag tror att det är gamla scoutstugan du tänker på? Eller de gamla arbetslögemheterna. Det är de enda byggnaderna jag vet om som ligger vid Iggesundsbruk
Citera
2019-10-11, 18:50
  #176
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thrilmang
Är maltfabriken ni pratar om dendär kåken bredvid iggesundsbruk som alla rutor och dörrar är igenspikade på?

Maltfabriken ligger i Stugsund (Söderhamn).
Citera
2019-11-09, 17:53
  #177
Medlem
Thrilmangs avatar
Någon som har nått tips på nån kåk runt ljusdal/hudiksvall/delsbo/bollnäs med omnejd? Eller något annat kul typ bunker eller dylikt. Alla som kommer fram på vanliga google sökningar är ju förstörda eller fixade nu tex prickiga huset eller norrfly :/
Citera
2019-11-24, 22:30
  #178
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thrilmang
Någon som har nått tips på nån kåk runt ljusdal/hudiksvall/delsbo/bollnäs med omnejd? Eller något annat kul typ bunker eller dylikt. Alla som kommer fram på vanliga google sökningar är ju förstörda eller fixade nu tex prickiga huset eller norrfly :/

Finns massvis med ställen. Sätt dig i bilen och kör runt och kika lite.
Använd maps för att hitta intressanta ställen.
Använd lantmäteriets kartsök med terrängskuggning för att "se igenom skogen" för att kunna hitta dolda ingångar osv. Finns även ortfoton från 65-75 vilket gör det enklare att se äldre installationer.

Framförallt som sagt, UT OCH LETA.
Citera
2020-02-27, 17:35
  #179
Medlem
Den stora ”stenen” på fd. F15 i Södehamn som är ihålig å man kan krypa in i.
I den skulle man överaska den lede fi.
Citera
2020-04-18, 14:26
  #180
Medlem
Mongoglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thrilmang
Någon som har nått tips på nån kåk runt ljusdal/hudiksvall/delsbo/bollnäs med omnejd? Eller något annat kul typ bunker eller dylikt. Alla som kommer fram på vanliga google sökningar är ju förstörda eller fixade nu tex prickiga huset eller norrfly :/

om du tar dig till stocka kan du alltid spatsera och kika på alla gamla båtar och kranar i hamnen på andra sidan av stocka gästhamn

eller ta bilen och ta en tur efter jungfru kusten vid vattnet, där finns en del tomma gamla ue-hus

mvg
mg
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback