Citat:
Ursprungligen postat av bugmenot
Du missar poängen i mitt argument.
Vad jag undrar är varför de inte skulle kunna göra Linux störst och bäst om de är en av världens största dataföretag?
Jag har inte betvivlat IBM's status utan jag skrev ovan vad jag hade för fråga till dig.
Då kan du skippa testa FF's nya beta då den är urkass på alla möjliga sätt, IE7 är jävligt grymt jämfört med FF 3.0 beta hahaha.
Med detta fantastiska inlägg känner jag mig tvingad att gå in i debatten.
1: IE7 är till och med erkänt av Microsoft som en flopp och det är därför de har börjat med IE8 istället för att städa upp skitapplikationen. Case and point; efter att jag mottagit min laptop med förinstallerat Windows Vista (Home Premium), och den bundlade webbapplikationen är ju givetvis IE7. Tror du att den hinner öppna första sidan innan den kraschar? Svar: Nej! Detta var ingen engångsföretelse, utan gång på gång dör den. Mycket underhållande att varje gång IE7 kraschar så ska den öppna ett nytt fönster som i sin tur kraschar. Hur i hela helvete kan de släppa en browser som inte ens funkar i deras egen plattform?
2: Vad det IBM anbelangar så är det väl gissningsvis så att ,för att överleva som ett stort företag som erbjuder helhetslösningar, så kanske de lyssnar på beställarna, och om de inte är intresserade av Linux så varför tvinga dem? Ganska basic överlevnadsinstinkt och om inte annat ett mycket bra sätt att hålla anseendet på topp. När marknaden svänger så ska du se att de sadlar om för att anpassa sig till beställarna. Att gå emot strömmen i deras position är inte lite idiotiskt. Det är som att be till valfri högre makt om att gå rakt i stöpet.
För att återgå till ämnet, så kör jag dualboot på i princip samtliga mina datorer och jag har använt Linux (Ubuntu) i ett par år.
Jag gick in med inställningen att det var en ny miljö och jag ville lära mig. Jag har stött på många motgångar under min tid som deltids-Linuxanvändare. Men att inte bemästra felen när de uppstod hade ju vart att sätta sig emot det mesta av vad det gäller mänsklig framfart, så givetvis läste jag mig till, alternativt, improviserade lösningar.
Just nu, för att göra det extra svårt för mig, kör jag KDE4 på Ubuntu Hardy Heron på min laptop... En kombination som inte är att rekommendera, ty väldigt lite fungerar.
I övrigt kör jag Gutsy på två av mina andra datorer, och det funkar utmärkt trots nya grafikkort och annan svårkonfigurerat.
Vad det gäller Flash, så har det aldrig vart enklare att installera än på FF i Gutsy (nog för att jag gärna hoppar över sånt skräp eftersom det både drar bandbredd och resurser). Jag fick för mig att jag skulle testa plugin-installationen där eftersom den är rena skämtet i valfri Windows dist. FF talade om för mig att jag hade rätt repositorys tillgängliga och att den kunde fixa det åt mig om jag kände för det. Sagt och gjort... Den hämtade några paket och vips hade jag allt det störande blinkiga som spamhjälparen flash innebär.
På det hela taget tycker jag att Linux är ett bra OS om man vill ta sig tid att vänja sig vid en annan miljö. Jag är ingen guru vad det gäller att prgrammera eller att ens kompilera det jag behöver, men har man inte tid att lära sig så varför ens röra sig utanför sin plastbubbla över huvud taget?
//F