Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-02-06, 00:57
Medlem
zhaozhous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnifeCatcher
För en given bit kod? 10 programmerare fungerar mycket bättre.

Too many cooks...

Skratt.

; The Cathedral and the Bazaar.
Citera
2008-02-06, 01:30
Medlem
KnifeCatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhaozhou
Skratt.

; The Cathedral and the Bazaar.

Ni troende är för härliga . Det är som om man råkat häva ur sig "NASCAR sucks" eller "Man Love Rules OK" på fel ställe.

Men låt inte mig störa eran "kamp" mot Microsoft.
Citera
2008-02-06, 02:26
Medlem
zhaozhous avatar
Citat:
Ni troende är för härliga . Det är som om man råkat häva ur sig "NASCAR sucks" eller "Man Love Rules OK" på fel ställe.

Men låt inte mig störa eran "kamp" mot Microsoft.

Fast nu ar det ju sa att jag inte har nagot speciellt emot Microsoft.
Din kommentar var ju bara for bra.
Citera
2008-02-06, 09:32
Medlem
Neths avatar
Citat:

För en given bit kod? 10 programmerare fungerar mycket bättre.

Too many cooks...

Men stackars människa. Inte tror du väl att dessa 2000 programmerare sitter och tittar på koden samtidigt?

Det är ju lite det som är fint, att alla kan gå in och lösa problem. Det måste fan du också förstå, att någon som skriver ett program eftersom han verkligen vill att folk ska använda det och trivas med det, kommer lyckas bättre än någon som bara skriver "skiten" för att tjäna pengar?

Särskilt när mängder av andra människor kommer bidra med bättre lösningar och mer optimerad kod (över en period av tid).

Citat:

Alldeles strax...

...skall bara förklara för morsan att hon måste för helvete debugga drivrutinen först om hon skall köra musik. Hur korkad får man bli?

Använd inte ord som du inte förstår
Citera
2008-02-06, 15:59
Medlem
KnifeCatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Inte tror du väl att dessa 2000 programmerare sitter och tittar på koden samtidigt?

Om du sätter 2000 programmerare på att utveckla ett projekt lagom stort till 10 professionella programmerare så kan inte du förutse några som helst problem, bara fördelar?

Citat:
...kommer lyckas bättre än någon som bara skriver "skiten" för att tjäna pengar?

Jag börjar nästan misstänka brist på erfarenhet. Men så kan det väl inte vara, det här är ju Flashback?

Låt mig gissa: Du har en kuk på minst 30 cm?
Citera
2008-02-06, 16:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Det är ju lite det som är fint, att alla kan gå in och lösa problem. Det måste fan du också förstå, att någon som skriver ett program eftersom han verkligen vill att folk ska använda det och trivas med det, kommer lyckas bättre än någon som bara skriver "skiten" för att tjäna pengar?
Jag antar att du sitter och kör buss eller något liknande om dagarna, för begreppet 'yrkesstolthet' verkar vara totalt okänt. Gör jag ett jobb - och framförallt något som kan påverka företagets anseende så ser jag till att göra mitt bästa. Att blint tro att ett gäng ideella hemmaknackare - oavsett deras egentliga meriter - per definition alltid gör ett bättre jobb eftersom de så gärna vill - är bara naivt.
Citera
2008-02-06, 16:40
Medlem
Zibris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag antar att du sitter och kör buss eller något liknande om dagarna, för begreppet 'yrkesstolthet' verkar vara totalt okänt. Gör jag ett jobb - och framförallt något som kan påverka företagets anseende så ser jag till att göra mitt bästa. Att blint tro att ett gäng ideella hemmaknackare - oavsett deras egentliga meriter - per definition alltid gör ett bättre jobb eftersom de så gärna vill - är bara naivt.
Inte per definition, utan snarare per iaktagelser.
Citera
2008-02-06, 16:50
Medlem
KnifeCatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar

Bra inlägg, ÅnkelGunnar. Jag håller helt med.
Citera
2008-02-06, 16:54
Medlem
Bossiemans avatar
Så det är yrkesstoltheten som gör comhems support så bra?
Citera
2008-02-06, 16:56
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
En fråga dock, hur fungerar DVD-uppspelning under t ex Ubuntu numera jag vet att t ex VLC under Windows har problem med att spela upp vissa DVD-filmer om man väljer att spela upp med DVD-menyn

Samma problem med VLC i OSX och Ubuntu.
Jag spelar väldigt få (om någon DVD) i min Ubuntu burk så jag kan igentligen inte uttala mig om stödet. Jag använder inte VLC som standardspelare utan använder mplayer.
Citera
2008-02-06, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blueDepths
Nu har jag testat det omtalade Ubuntu 7.1. Jag gjorde det på en äldre dator ifrån 2001 (Dell Dimension).

Det jag hade hört om Ubuntu:
  • Allt färdigt, bara att installera och köra.
  • Fungerar utmärkt till enklare användningsområden såsom internet och
ordbehandling, dessutom bättre än Windows.
  • Snabbare på äldre datorer än Windows XP.

Mina erfarenheter under två dygn gav mig dock en helt annan uppfattning.
Installation var enkel och smärtfri, men det var knappast bara att tuta och köra. Flash fungerade inte i Firefox, och FF var dessutom väldigt långsam.
Opera gick snabbare, men där fungerade heller inte flashen trots att jag följt flertalet guider gällande hur man installerar flash på Opera.

Datorn var dessutom inte märkbart effektivare än under Windows XP. Tyckte bortsett ifrån Firefox att program tog längre tid på sig att ladda och liknande

Jag förstår inte hur det skulle kunna vara hållbart med ett operativsystem som bygger på att frivilliga privatpersoner programmerar. De får ingen lön, de har inget kontrakt och de kan hoppa av när de vill. Dessutom är det helt beroende av tillgången till dessa datorintresserade personer.

Alltså säger jag nej till Linux. Jag förstår inte vad som skulle vara bra med detta operativsystem. Om man vill ha UNIX som är stabilt så är det ju snarare MacOSX som gäller.

TACK, du har inspererat mig att byta till Linux TACK, Varje gång vinden blåse i löven kommer jag tänka Lowinstine, Lowenstien
Citera
2008-02-06, 17:36
Medlem
KnifeCatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Så det är yrkesstoltheten som gör comhems support så bra?

Efter att ha läst några av dina inlägg kom jag helt osökt att tänka på ett gammalt Douglas Adams citat:

"It can hardly be a coincidence that no language on Earth has ever produced the phrase, `as pretty as an airport.'"

Nu till min fråga:

Tror du det är slumpen som avgjort att uttrycket "as witty as a Linux administrator" inte heller det används på något av jordens alla språk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in