2009-02-20, 13:02
Medlem
jandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Jaha, och då frågar man ju sig genast vem som inte har könet som känsligaste kroppsdel. Pungspark någon? Eller missar jag något?

Och lost-girl: jag är i egenskap av skorpion varken dominant eller våldsam. Passionerad händelsevis, fast vad innebär det? Kåt? Ja, det är väl de flesta vid sina sunda vätskor. Knappast förunnat de som råkar vara födda i november.

tror du ja.
Citera
2009-02-20, 13:07
Bannlyst
Jag tyckte det stämde ganska bra på mig, otroligt nog.
Citera
2009-02-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lost-girl
Nu är de alltså dags för pseudovetenskap.

Jag var mycket skeptisk först och är mer en väll medveten om att man själv påverkar sina intryck med förutfattade meningar. Men i alla fall min senaste älskare var en skorpion man och mycket riktigt så var han passionerad, våldsam och dominant. Dessutom hade han en könsdrift som var omöjlig att riktigt tillfredställa. För länge sedan så levde jag med en man som var en jungfru och tråkigare sex får man leta efter. Nyligen träffade jag en fisk han var känslig mjuk och intuitiv. Jag kunde fortsätta länge men de mest slående är de skorpion män jag har älskat med, som verkligen utan undantag har varit ”djur”.

Frågeställningen med tråden är kanske lite luddig. Framför allt vill jag veta om ni har märkt någon skillnad på era partner beroende på stjärntecken? Och har ni erfarenhet av skorpioner? Och slutligen vilket stjärntecken är ni?

Jag är tvilling med ascendenten i skorpionen. Jag har märkt att jag går bra ihop med tjejer som är födda i lufttecken (vågar, tvillingar och vattumän) samt eldtecken (vädurar, lejon och skyttar). Vattentecken däremot kan jag funka jättebra ihop med, ex fisk-tjejer och skorpion-tjejer, men kräftor kan vara knepiga. Jordtecken brukar funka bra, bäst oxen-tjejer men även stenbockar.

Jag är nog mycket blandning av elementen luft och vatten, behöver en tjej som är smart och öppen intellektuell men samtidigt sexuellt passionerad och romantisk, samt jordnära/lugn/stabil (elementet jord).

Men det går inte att säga generellt att man funkar ihop med det eller det tecknet. Enligt astrologin handlar det om att aspekterna mellan ens eget födelsehoroskop och partners är bra , detta kallas komposit-horoskop.
Du kan kolla på www.astro.com under free horoscopes --> partner horoscope, men du måste knappa in din egen födelsetid, dag, år, månad plus din partners.
Citera
2009-02-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av symbolisten
Jag är tvilling med ascendenten i skorpionen. Jag har märkt att jag går bra ihop med tjejer som är födda i lufttecken (vågar, tvillingar och vattumän) samt eldtecken (vädurar, lejon och skyttar). Vattentecken däremot kan jag funka jättebra ihop med, ex fisk-tjejer och skorpion-tjejer, men kräftor kan vara knepiga. Jordtecken brukar funka bra, bäst oxen-tjejer men även stenbockar.

Jag är nog mycket blandning av elementen luft och vatten, behöver en tjej som är smart och öppen intellektuell men samtidigt sexuellt passionerad och romantisk, samt jordnära/lugn/stabil (elementet jord).

Men det går inte att säga generellt att man funkar ihop med det eller det tecknet. Enligt astrologin handlar det om att aspekterna mellan ens eget födelsehoroskop och partners är bra , detta kallas komposit-horoskop.
Du kan kolla på www.astro.com under free horoscopes --> partner horoscope, men du måste knappa in din egen födelsetid, dag, år, månad plus din partners.

Du är tvilling - det säger allt. Du har två sidor och går ihop med många. Tvillingar är otäcka.. när man tror man känner tvillingen så ploppar tvillingbrodern/systern upp och en helt annan människa visar sig. Min erfarenhet

OnT:
Jag tror absolut att tiden på året man är född spelar in till en viss del hur personligheten är, och därmed även hur personen kan vara i sängen. Det behöver självfallet inte nödvändigtvis vara så, men jag har varit med om att det stämmer vid flertalet tillfällen. "Dagens horoskop" och shit är däremot bara rappakalja.

MEN, det som har sagt allra mest om hur personen är bland lakanen, är hur vitt och brett de har pratat/inte pratat om deras begåvning och upplevelser i sexväg. De som hörs och syns mest och har sex med flest partner är ofta sämre i sängen än de diskreta som sparar sin talang till den de verkligen håller av. Lyhördhet och en vilja att se den andres behov tycks vara en bristvara hos förstnämnda.

Själv är jag en typisk Stenbock och såklart guds gåva i sängen till den mannen som besitter trygghet och tålamod nog..
Citera
2009-02-20, 22:46
Bannlyst
Man 21 år och lejon.
Citera
2009-02-20, 23:14
Medlem
-Jamaica-s avatar
Hur funkar en kräfta med en tvilling, alt skytt?
Citera
2009-02-20, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-
Moderlighet, vilket ger stort behov av att sköta om andra. Impulsiva och möjliga att påverka. Känslighet och omtanke, vilket kan övergå i överkänslighet och självömkan. Kräftor är otroligt hemkära och de älskar sina närmaste med fel och brister och tål inte att någon kritiserar dem. Kan utåt sett verka hårda och självsäkra, men är i själva verket känsliga och extremt lättstötta. Gott minne, hög intuitiv förmåga och fantasirika. Tendens att bli osjälvständiga i sina åsikter. Känner ofta bekymmer utan egentlig anledning. Romantiska och varmhjärtade och ofta goda föräldrar.

Lämpliga yrkesval: Allt där de får sköta andra, ex. sjuksköterska, lärare, kurator, eller yrken som har anknytning till sjön, ex. fiskare.
Fysiska kännetecken: Ordinär kroppsbyggnad, markerat käkparti.
Känsligaste kroppsdel: Bröstkorg och mage

Jag är inte ett dugg förvånad över att du är kräfta. Inte nog med att du har en ordinär kroppsbyggnad, du har dessutom en ganska stor mage..
Citera
2009-02-21, 00:09
Medlem
-Jamaica-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMunch
Moderlighet, vilket ger stort behov av att sköta om andra. Impulsiva och möjliga att påverka. Känslighet och omtanke, vilket kan övergå i överkänslighet och självömkan. Kräftor är otroligt hemkära och de älskar sina närmaste med fel och brister och tål inte att någon kritiserar dem. Kan utåt sett verka hårda och självsäkra, men är i själva verket känsliga och extremt lättstötta. Gott minne, hög intuitiv förmåga och fantasirika. Tendens att bli osjälvständiga i sina åsikter. Känner ofta bekymmer utan egentlig anledning. Romantiska och varmhjärtade och ofta goda föräldrar.

Lämpliga yrkesval: Allt där de får sköta andra, ex. sjuksköterska, lärare, kurator, eller yrken som har anknytning till sjön, ex. fiskare.
Fysiska kännetecken: Ordinär kroppsbyggnad, markerat käkparti.
Känsligaste kroppsdel: Bröstkorg och mage

Jag är inte ett dugg förvånad över att du är kräfta. Inte nog med att du har en ordinär kroppsbyggnad, du har dessutom en ganska stor mage..

Det där var fan läskigt...
Dock inte så stor mage, det sätter sig på andra delar. Men ändå, shit.
Citera
2009-02-21, 01:09
Medlem
Trolldockans avatar
Jag är en glimrande glittrande vattuman. Vi är givetvis fantastiska i alla hänseenden. Har inte hittat den ideala sexpartnern men verkar finna de bästa av vänner bland oxar. Kanske även sexpartners.

OT Jag tycker att de är toppen att Jandi äntligen får ett fora att utgjuta sig över Nollan dock. Så vi VET att ni är ihop. Så kanske vi kan slippa höra om det i vareviga tråd annars?
Citera
2009-02-21, 11:23
Bannlyst
Man, våg. Vilka passar jag med?

Har alltid tyckt att stjärntecken är humbug, men en hel del stämmer faktiskt. På gott och ont
Citera
2009-02-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Jamaica-

Kräftan kan funka bra med tvillingen och skytten men det lär bli så att kräftan blir den som månar om den andra, medan tvillingen och skytten sticker iväg och roar sig.
Citera
2009-02-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Man, våg. Vilka passar jag med?

Har alltid tyckt att stjärntecken är humbug, men en hel del stämmer faktiskt. På gott och ont

Tvillingar och Vattumän bör du passa ihop med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in