Citat:
Ursprungligen postat av lost-girl
Nu är de alltså dags för pseudovetenskap.
Jag var mycket skeptisk först och är mer en väll medveten om att man själv påverkar sina intryck med förutfattade meningar. Men i alla fall min senaste älskare var en skorpion man och mycket riktigt så var han passionerad, våldsam och dominant. Dessutom hade han en könsdrift som var omöjlig att riktigt tillfredställa. För länge sedan så levde jag med en man som var en jungfru och tråkigare sex får man leta efter. Nyligen träffade jag en fisk han var känslig mjuk och intuitiv. Jag kunde fortsätta länge men de mest slående är de skorpion män jag har älskat med, som verkligen utan undantag har varit ”djur”.
Frågeställningen med tråden är kanske lite luddig. Framför allt vill jag veta om ni har märkt någon skillnad på era partner beroende på stjärntecken? Och har ni erfarenhet av skorpioner? Och slutligen vilket stjärntecken är ni?
Jag är tvilling med ascendenten i skorpionen. Jag har märkt att jag går bra ihop med tjejer som är födda i lufttecken (vågar, tvillingar och vattumän) samt eldtecken (vädurar, lejon och skyttar). Vattentecken däremot kan jag funka jättebra ihop med, ex fisk-tjejer och skorpion-tjejer, men kräftor kan vara knepiga. Jordtecken brukar funka bra, bäst oxen-tjejer men även stenbockar.
Jag är nog mycket blandning av elementen luft och vatten, behöver en tjej som är smart och öppen intellektuell men samtidigt sexuellt passionerad och romantisk, samt jordnära/lugn/stabil (elementet jord).
Men det går inte att säga generellt att man funkar ihop med det eller det tecknet. Enligt astrologin handlar det om att aspekterna mellan ens eget födelsehoroskop och partners är bra , detta kallas komposit-horoskop.
Du kan kolla på
www.astro.com under free horoscopes --> partner horoscope, men du måste knappa in din egen födelsetid, dag, år, månad plus din partners.