2012-12-11, 20:05
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajsflaska
Ja du, inte fan vet jag, vore det så jävla konstigt? Måste han skriva som en random idiot för att han skriver en låt åt någon annan?
Jadu, bajsflaska... vem är idioten?
Citat:
Ursprungligen postat av Ejekt
Vänta här nu, vadå för helvete?
Nivån på produktionerna med Kent ligger högt, borde inte ett samarbete medföra samma sak då?
Tror inte att någon förväntar sig att det skall låta som Kent, men låten har en hemskt dålig text, och påminner mig varje gång om Viva La Vida med Coldplay.

På vilket sätt är texten hemskt dålig till låten "Händerna mot himlen"?
Bara för att man inte gillar en text personligen behöver det inte betyda att det är en dålig text.

Jocke och Petra hade ett samarbete på den här låten. Dom kom säkert överens om att låten skulle vara på det här sättet.
Dom gör ju säkert låten på det sättet dom vill att den ska vara och inte på det sättet just du vill att den ska vara.

Är trött på folk som säger att Jocke Berg har blivit en sellout bara för att han gör det han gillar.
Det är som om folk förväntar sig att han ska hållas fången i en källare och bara göra musik till Kent.

Jocke är en av väldigt många bra låtskrivare från Sverige. Och han utan honom skulle Kent knappast ha varit där dom är idag. Det är väl ganska förståeligt om han vill ha lite sidoprojekt nu efter alla album som dom släppt.
Senast redigerad av Peripheryy 2012-12-11 kl. 20:08.
Citera
2012-12-18, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
Jadu, bajsflaska... vem är idioten?
Givande svar

Citat:
Ursprungligen postat av Peripheryy
På vilket sätt är texten hemskt dålig till låten "Händerna mot himlen"?
Bara för att man inte gillar en text personligen behöver det inte betyda att det är en dålig text.

Jocke och Petra hade ett samarbete på den här låten. Dom kom säkert överens om att låten skulle vara på det här sättet.
Dom gör ju säkert låten på det sättet dom vill att den ska vara och inte på det sättet just du vill att den ska vara.
Vad ska man annars gå på om inte sin egna subjektiva åsikt? Du tycker alltså att man ska bedöma konst utefter vad alla andra tycker eller vad är det du försöker säga? Jag är helt övertygad om att de gjort låten så som de själva vill att den ska vara, det förefaller ganska logiskt. På vilket sätt skulle det betyda att låten är bra? Brukar du tänka så när du lyssnar på musik? Ska tänka på det nästa gång jag lyssnar på Aqua - Barbie Girl. "Den här texten kan jag inte tycka är dålig, Aqua ville ju att den skulle låta så här vilket per automatik gör det till en bra låt. Dessutom kanske det finns andra som gillar låten vilket verkligen befäster det faktum att jag inte kan ogilla den."
Citera
2012-12-29, 01:02
Medlem
Glasäpplen. Jag blir helt galen i kroppen. Fy fan vilken låt..
Citera
2012-12-29, 01:04
Medlem
Det ska bli spännande att höra den nya singeln som släpps på nyårsafton ("Ingen Kunde Röra Oss.")
Citera
2012-12-30, 00:09
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Glasäpplen. Jag blir helt galen i kroppen. Fy fan vilken låt..
Ja den är bra. Jag tyckte att En plats i solen var ganska svårsmällt skiva, men låtarna är faktiskt väldigt bra dom med.
Citera
2012-12-31, 01:24
Medlem
Kleinbeins avatar
Ingen kunde röra oss, är jääääävligt bra!
Citera
2012-12-31, 05:32
Medlem
ottokillers avatar
Håller med, jag gillade den direkt. Väldigt Jag är inte rädd för mörkret stil.
Citera
2012-12-31, 15:26
Medlem
Peripheryys avatar
Den sista minuten av låten är ... fin.

http://open.spotify.com/track/1TNoj80hO7cK5OMQyP2pmH
Citera
2013-01-01, 11:43
Medlem
Kakhauss avatar
ingen kunde röra oss är väl helt okej, bättre än det dom klämt ur sig de senaste 5 (6?) åren (obs! dojd är inte inräknad som ett kasst album, det är magnifikt, det var efter det som det började spåra). Kul med en ny låt! Jag vet inte, men jag har inte varit såå förtjust i de nya plattorna, antagligen för att jag gillar jockes "yngre" röst och deras gitarr-låtar dom hade förr (tänk er Om du var här).

Men jag är väldigt förtjust i "andas in andas ut, orkar jag så orkar du"-biten i låten.

Lite meningslöst dravel av mig såhär i bakistider!

Förresten så är jag inte så förtjust i namnet Mikael (kände en skum människa som hade det namnet, så tänker bara på den mikael när jag hör låten ) så där får låten ett fett minus.
Senast redigerad av Kakhaus 2013-01-01 kl. 12:00.
Citera
2013-01-01, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kleinbein
Ingen kunde röra oss, är jääääävligt bra!

Riktigt bra. Bättre än de flesta låtar på senaste albumet, som jag faktiskt tycker är aningen trist. Finaste låten är annars B-sidan "Ett år utan sommar"!

Man undrar förstås: vem är Mikael?
Citera
2013-01-01, 13:43
Medlem
Det är bara att instämma i kören här. Ingen Kunde Röra Oss är en riktigt bra låt. Fastnade inte direkt för någon låt ifrån "Jag är inte rädd för mörkret" men denna sätter sig direkt. Ett Kent jag känner igen.
Citera
2013-01-01, 21:49
Medlem
BrainDisorders avatar
Svårt att tro att Kent kan göra en genuint dålig låt, men visst låter det bra.
Tur att sådana här trådar finns annars hade jag inte haft någon aning om att den släppts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in