Citat:
Ursprungligen postat av busett1
Så SMR lämnar de uppgifterna till Skatteverket? Nyss var det en uppgift som inte skulle vara offentlig.
Men eftersom de ska finnas hos Bolagsregistret så säger du indirekt att föreningen har anställda?
Nu lägger du ord i munnen på mig, något som jag ogillar när folk gör. Vad jag säger är att du tar kontakt med Skatteverket och begär uppgifter, så kan du själv kontrollera.
Citat:
Nej. Det finns inget krav på det så tillvida SMR inte är en näringsdrivande förening. En näringsdrivande föreninge har troligen anställda. Hur många är anställda? Men eftersom du säger att SMRs finns där får vi väl kolla. Men du kan annars gärna PMa dem.
Som sagt, enklare om du kontrollerar själv så slipper du lita på "fienden".
Citat:
För vem och vad? Låter mer som att försvåra för insyn.
Det får stå för dig. Men normalt är att genom att särskilja olika verksamheter, så underlättar man för granskning.
Citat:
Straffas det av föreningen då om någon klagar? Rättas "misstagen" till? Tar man ansvar för det centralt?
Jag tror inte att det hänt någon gång, dvs att en privatperson har tagit kontakt och klagat pga skadegörelse.
Citat:
Ponera följande. En aktivist blir på grund av sina åsikter nedslagen på stan. Tre dagar senare möter han sin antagonist som slog ner honom. Han sticker kniven i honom och hävdar självförsvar för att han blev nedslagen tre dagar tidigare?
Preventivt självförsvar är helt legalt, för nog kan vi kallt räkna med att en person slagit en meningsmotståndare till backen, kommer att göra det igen.
Citat:
Hur länge är man ett barn och när räknar ni med att ett barn kan avgöra sådana här frågor själv?
(Återigen min personliga åsikt) 16år
Citat:
Ni tar på er ansvaret för att riva ner det de äldre har byggt upp? Alla förmåner i samhället, alla rättigheter och alla skyldigheter? Det kallar jag respekt. Lägg fram bevisen för det korrupta samhället. Utan "annat pack" hade kanske inte du varit i livet, för jag gissar att dina föräldrar inte delar din livsåskådning?
Bevisen finns i otaliga trådar över hela forumet, besök forumet Politik - Inrikes, så finner du tillräckligt med bevis.
Citat:
Verkar som om det mesta är korrupt i eran syn. Hur vet vi att inte SMR är korrupt. Ledaren gömmer undan pengar utomlands för att kunna leva loppan på äldre dar. DET är korrupt. Lägg fram bevisen för de korrupta domstolarna. Försten jag vet, "En Stor Svart Sol" fälldes inte. DET är korrupt.
Trams, kommer du inte långt med.
/Micke