Citat:
Ursprungligen postat av Burquette
en eloge för att du försökte svara på min senaste fråga. och nu menar jag inte att du gjorde ett dåligt jobb, utan att jag skrivit en smula rörigt själv. hade suttit upp och jobbat hela natten och var ganska trött.
hoppas att det blir bättre nu.
1. hur går kampen mot den inre fienden? hur ser den kampen ut? var den något som skrevs i vredesmod och som det inte ska fästas någon större vikt vid?
2. Smr verkar ha vunnit på att köra sitt eget race. stämmer det att ni plockar medlemmar, framförallt då "äldre" medlemmar, från andra organisationer?
3. hur ser antagningen ut, jag gissar på att nån form av beslut tas centralt, men att lokalavdelningen bestämmer rätt mycket vilket underlag ledningen får ta del av. finns det ett formulär för det här? hur lång är processen från ansökan till betalande medlem?
4. vartefter medlemsskaran växer, sjunker då medlemskostnaden? om inte vilka omkostnader ökar som kan motivera behovet av en större ekonomi? jag menar betalar ni medlemmar ett tionde(en del mer) måste det ju röra sig om 100 000 i månaden. tidningen säljer ni ju som vatten i öknen så den betalar väl sig själv.
5. avslutar med en riktigt enkel. kan du(eller någon annan) bara som diskussionsunderlag posta en länk till en sammanfattning av den nordiska ledarprincipen?
hoppas att det blir bättre nu.
1. hur går kampen mot den inre fienden? hur ser den kampen ut? var den något som skrevs i vredesmod och som det inte ska fästas någon större vikt vid?
2. Smr verkar ha vunnit på att köra sitt eget race. stämmer det att ni plockar medlemmar, framförallt då "äldre" medlemmar, från andra organisationer?
3. hur ser antagningen ut, jag gissar på att nån form av beslut tas centralt, men att lokalavdelningen bestämmer rätt mycket vilket underlag ledningen får ta del av. finns det ett formulär för det här? hur lång är processen från ansökan till betalande medlem?
4. vartefter medlemsskaran växer, sjunker då medlemskostnaden? om inte vilka omkostnader ökar som kan motivera behovet av en större ekonomi? jag menar betalar ni medlemmar ett tionde(en del mer) måste det ju röra sig om 100 000 i månaden. tidningen säljer ni ju som vatten i öknen så den betalar väl sig själv.
5. avslutar med en riktigt enkel. kan du(eller någon annan) bara som diskussionsunderlag posta en länk till en sammanfattning av den nordiska ledarprincipen?
1. Att det funnits "nationella" som inte alls har rörelsens bästa för sina ögon är väl inget som är hemligt. Tex under Södermans tal på folkets marsch så är det ju rätt tydligt att man står bakom det som skrivits på www.patriot.nu, ladda ner och lyssna på talet.
2. Plockar är ett ord som inte stämmer överens med verkligheten, snarare så att äldre söker sig till Motståndsrörelsen i allt större utsträckning.
3. Det är upp till varje ansvarig chef att avgöra vilka som skall antas som aktivister.
4. Genom att ha ett eget kapital och vara självförsörjande är organisationen oberoende, detta är viktigt. Därför finns ingen mening med att sänka medlemsavgifterna, då varje krona är otroligt viktigt för att Motståndsrörelsen ska kunna sköta sin verksamhet och expandera vissa delar, utan att behöva ställa sig i skuld till någon. Sedan är medlemsavgiften varierande beroende på ekonomisk förmåga, så den sträcker sig från 100kr till 300kr. Sedan att det finns de som betalar mer är bra, men inget krav.
5. Det är inte helt lätt att hitta en länk som visar på det du vill, vilket är tråkigt. Enklast(?) för att bäst förstå ledarprincipen bör man läsa Mein Kampf. Men jag hittade en liten kort text som inte är en massa tomma ord. Inte mycket men bättre än inget iaf.
Citat:
Vi förkastar den klassegoism som marxisterna förespråkar och som demokratin möjliggör och vi fördömer den parlamentariska fraspolitiken som aldrig går från ord till handling. För Sveriges väl krävs en återgång till den nordiska ledarprincipen, ett styrelseskick där den som fattar ett beslut också ansvarar för detta beslut och tar konsekvenserna därav, till skillnad från idag då politikerna gömmer sig bland alla andra i
kommittéer, partier eller i riksdagen. Vår kritik mot den parlamentariska demokratin riktar sig inte mot frihet utan mot den ansvarslöshet, den kortsiktighet
och den handlingsoduglighet som följer i dess spår.
kommittéer, partier eller i riksdagen. Vår kritik mot den parlamentariska demokratin riktar sig inte mot frihet utan mot den ansvarslöshet, den kortsiktighet
och den handlingsoduglighet som följer i dess spår.
Detta tillsammans med följande text från NSDAP partiprogram är rätt talande.
Citat:
Ledaren för partiet utfäster sig, om nödvändigt med insats av sitt eget liv, att genomföra ovan angivna punkter utan dagtingan.