Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Det s.k. "rättssystemet" idag är verkligen patetiskt. Det är då verkligen illa att man inte ens får försvara sig själv utan att bli anklagad för misshandel... Egentligen hade det t.o.m. varit rättfärdigat att dräpa angriparen på plats, men det är tur att du inte gjorde det, med tanke på konsekvenserna som hade följt.
/Teutonic Warrior
Kvinnan blev idag dömd för misshandel i tingsrätten. Straffpåföljden håller jag helt med om, dagsböter. Självklart ska inte en gravid kvinna dömas till straffarbete, så samhällstjänst var givetvis inget alternativ.
Dock kan man tycka att 80 dagsböter á 50kr är lite lågt för att ha dunkat någons huvud i en vägg. Men skönt att det nu finns offentliga handlingar som bevisar att jag hade rätten på min sida.
Dock betyder ju självklart inte detta att jag kommer frias från ansvar, även om det borde vara så.
Men ett angrepp på min flickvän anser jag ha full rätt att besvara. Jag själv tyckte att jag höll mig jävligt lugn då jag bara grep kvinnan i förstaskedet. Att jag sen när jag blev angripen slår ett slag anser jag mig också ha rätt till även om jag skäms oerhört för det då det visade sig vara en kvinna som angrep mig. Vilket jag som sagt upptäckte efter utdelat slag.
Edit:
En av mina medåtalade kamrater fick även sin dom idag. Sammanlagt 6000kr (böter, advokatkostnader osv). Vapenbrott, märkesförfalskning, olaga affischering, olovligt innehav av farligt föremål, brott mot knivlagen.