2009-01-17, 18:13
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Motståndsrörelsen har sedan 1997 funnits på gator och torg, där vi spridit propaganda som ett led i arbetet med att informera det Svenska folket om vad som sker i Sverige.

/Micke

Vad har det varit för namn då? Eller var det SMR redan då?
Citera
2009-01-17, 18:30
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmyG
Jag mötte Victor Liljeblad på gatan, han uttalade sig å Organisationens vägar. Har han rätt att göra det? Representerar han Organisationen?
Då jag inte känner till händelsen är det naturligtvis svårt att svara för vad som gällde just då. Men det är inte alls ovanligt att man tilldelar någon/några ansvaret på plats och dessa svarar på frågor från allmänheten, press och polis.

Vad gäller din sista fråga så representerar inte Viktor Motståndsrörelsen idag.

/Micke
Citera
2009-01-17, 18:34
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Vad har det varit för namn då? Eller var det SMR redan då?
Namnet har varit alltid varit Svenska Motståndsrörelsen, men det fanns tidigare en ungdomsförbund till oss vid namn Nationell Ungdom, förbundet slogs senare ihop med Motståndsrörelsen, tror året var 2005, eventuellt 2006.

/Micke
Citera
2009-01-17, 18:58
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Namnet har varit alltid varit Svenska Motståndsrörelsen, men det fanns tidigare en ungdomsförbund till oss vid namn Nationell Ungdom, förbundet slogs senare ihop med Motståndsrörelsen, tror året var 2005, eventuellt 2006.

/Micke

Ah ok, NU minns jag.
Tackar.
Citera
2009-01-17, 19:23
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Ah ok, NU minns jag.
Tackar.
Nöjet helt på min sida.

/Micke
Citera
2009-01-17, 19:23
Bannlyst
Citat:
1. Jag har fört en diskussion om vikten av att inte avskräma oss från omvärlden, en åsikt som delas av de andra. Och efter att vi pratat igenom det hela fick jag förtroendet att svara på frågor.
/Micke

Gäller detta även frågor från media?
Citera
2009-01-17, 19:30
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Gäller detta även frågor från media?
Vi har inte fört den diskussionen, men jag vet sedan tidigare att jag fått förtroendet att tala med media. Dock känner jag att mina kunskaper att hantera press och dylikt är långt ifrån fulländade och därför är det bättre att överlåta detta till de som har mer erfarenhet.

/Micke
Citera
2009-01-17, 19:46
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Vi har inte fört den diskussionen, men jag vet sedan tidigare att jag fått förtroendet att tala med media. Dock känner jag att mina kunskaper att hantera press och dylikt är långt ifrån fulländade och därför är det bättre att överlåta detta till de som har mer erfarenhet.

/Micke
Hoppas du tänker på att vanlig media gärna redigerar och vinklar, till skillnad från FB.
Citera
2009-01-17, 20:40
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Hoppas du tänker på att vanlig media gärna redigerar och vinklar, till skillnad från FB.
Givetvis är det så.

/Micke
Citera
2009-01-17, 21:10
Medlem
kvinnor i SMR?

Far kvinnor ga med i SMR, och isf, ar dom da "fullvardiga medlemmar" dvs far aktivera sig pa samma satt som mannen, typ bara fanor, salja tidningar och annat som de manliga aktivisterna sysselsatter sig med?
Citera
2009-01-17, 21:47
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Personer från alla samhällsklasser. Det kan vara din granne, chef eller din bror.

/Micke
Får en motståndsman förneka att han är motståndman?
Citera
2009-01-17, 21:56
Bannlyst
Får en motståndsman förneka brott?
Dvs att förneka att han trotsat systemt för att undvika repressalier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in