2009-01-17, 22:44
Medlem
Har SMR en plan för hur man ska ta över samhällsmakten?

Förstår om man inte vill avslöja något om själva planen, undrar bara ifall det finns en sådan.
Citera
2009-01-18, 02:03
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Ja och nej, tyvärr är självförsvar en nödvändighet för att vi (ibland) ska kunna använda gatan för att sprida propaganda. Då det ligger i olika grupperingars intresse att stoppa våra aktiviteter, och deras metod är våld, så vårt försvar måste då vara våld.

/Micke

Nu stämmer ovanstående inte in på den uppfattningen jag fått (fast det beror förstås på hur löst man använder uttrycket självförsvar), men här har du ändå en följdfråga:

Klas Lund är dömd för dråp.
Såvida han inte försöker komma undan genom att inta rollen som 'offer för systemet' så ser jag inte hur ovanstående kan vara kompatibelt med att ha en eventuell mördare som organisationens högsta höns.
Hur går det ihop?
Citera
2009-01-18, 05:59
Medlem
Burquettes avatar
kollar man över den nationella aktiviteten över landet det senaste halvåret verkar Organisationen representera det mest aktiva och tydliga motståndet mot mångkulturen i sverige. eftersom man håller en väldigt tydlig struktur med olika nivåer av medlemskap undrar jag hur man ser på dubbelorganisiering och att stora delar av stödmedlemmarna fortfarande inte gjort upp med info14!'s anarkistiska aktivistgruppstänkande. är det här ok, en offentlig hemlighet, eller något man arbetar med utifrån sin sagda princip kvalitet före kvantitet? hur många medlemmar (i 10tal för att underlätta) har man nekat tillträde under det senaste verksamhetsåret?

bortom detta är jag sjukt imponerad av att Organisationen som enda nationella grupp har stake nog att slutligen besvara frågor från moståndare, sympatisörer och nyfikna. kanske nått för andra(folkfronten och info14!) att ta efter? kör hårt IKH!
Citera
2009-01-18, 08:39
Medlem
1. Försörjs någon på något sätt av organisationen och i så fall hur redovisas det?
2. Vart finner jag föreningens stadgar om jag skulle vilja bli medlem i förenigen?
3. Varför står inte SMR bakom sitt eget Plusgiro-konto?
4. Är det accepterat med vandalism på privat egendom inom SMR?
5. Är begreppet självförsvar något SMR kan hävda för något som hänt för flera dagar sedan?
6. Hur ser SMR på barns förhållande till sina föräldrar? Ska de lyda dessa eller ge fan i dem?
7. Hur ser SMR på ungdommmars förhållande tilläldre? Ska de ge fan i vad äldre säger och göra som de vill?
8. SMR verkar, här på forumet, ha en tagg i sidan till SÄPÖ, vlket är en del av den svenska ordningsmakten. hur ser SMR på Polisen och Domstolarna?
Citera
2009-01-18, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Hoppas du tänker på att vanlig media gärna redigerar och vinklar, till skillnad från FB.

Jag hoppas att vi alla här förstår att M.Skillt vinklar allt åt ett håll. Precis så som SMRs tidning gör. Trovärdigheten får ett slag i huvudet när man i nästa andetag angriper alla medier för att vara hjärntvättade.

Citat:
Motståndsrörelsen har sedan 1997 funnits på gator och torg, där vi spridit propaganda som ett led i arbetet med att informera det Svenska folket om vad som sker i Sverige.

/Micke

Förklara vad det är som sker i Sverige.

Citat:
Motståndsrörelsen är helt laglig och utför inga olagliga handlingar, och därför kan inte SÄPO vara ett direkt hot mot oss. Men SÄPO är helt klart ett irritationsmoment för de enskilda aktivisterna/medlemmarna.

/Micke

Hur ser ni på att aktivister sätter upp klistermärken på min garageport eller vår bostadsrättsförenings lyktstolpar? Vi tolkar detta som vandalisering medan ni säger att det är helt lagligt.
Senast redigerad av 503 2009-01-19 kl. 00:37. Anledning: tre inlägg i rad av samma användare sammanfogade /503
Citera
2009-01-18, 10:26
Medlem
TimmyGs avatar
Jag undrar också över SMRs strategi för att ta makten i samhället, vilka steg som behövs tas på vägen. Analysen idag verkar mest:

Folk är hjärntvättade/slumrar -> de ska väckas med massiv propaganda/information -> för att göra det måste man säkra gator o torg från antagonister för att kunna dela ut informationen -> när gatorna är säkrade fortsätt med att väcka de slumrade -> när de slumrande vaknat, då har allt löst sig av sig självt?

Egentligen är det ju inte mycket som skiljer dessa Informationskrigare från Internetkrigarna - bara valet av medium. Gatupropaganda istället för nätpropaganda - so what?

Om denna fas enbart är propagandans fas - var är då nästa? Finns det ngn mer?
Vad ska folk göra när de vaknat och gått med i Organisationen - bara väcka andra och värva nya medlemmar? Hur ska man konkret komma till stadiet av att försvara vår ras, stoppa massinvandringen, ändra Sveriges förda politik, hindra kapitalflykten och företagsflytten som skadar svenska ekonomin, repatriera landet?

Tidigare i Folktribunen skrev Klas Lund om att det i ett senare skede kan SMR behöva bli ett parti. Finns den tanken fortfarande?

Eller ska SMR omvandlas från en "civil" motståndsrörelse till en "militär" i ett visst skede?

Börjar det inte bli tråkigt att stå i stressgången snart? Är detta allt ni vill?
Har tolv års flygbladsutdelande, tidningsförsäljning, nattsprejande lett framåt mot en stoppad massinvandring, eller står man bara på ruta ett fortfarande? Vilka vinster har uppnåtts av SMR under dessa år, vilka varaktiga resultat har genomdrivits?
Senast redigerad av TimmyG 2009-01-18 kl. 10:29.
Citera
2009-01-18, 11:20
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzfan
Hur ställer sig Motståndsrörelsen till finnar egentligen? Är personer med finskt påbrå exempelvis välkomna som aktivister?

http://www.kansallinenvastarinta.com/
Citera
2009-01-18, 12:14
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmyG
Är detta allt ni vill?
Har tolv års flygbladsutdelande, tidningsförsäljning, nattsprejande lett framåt mot en stoppad massinvandring, eller står man bara på ruta ett fortfarande? Vilka vinster har uppnåtts av SMR under dessa år, vilka varaktiga resultat har genomdrivits?
Utan att ta SMR i försvar så är det ju enkelt att konstatera att det som idag benämns SMR började som en tidning som tog över en ungdomsorg som i sin tur användes som bas för att starta och bygga upp SMR. Hur stora SMR är idag vet jag inte, av deras hemsida att döma finns de i alla fall på några platser i landet och dess medlemmar verkar vara rätt så fanatiska. Så visst har en del hänt på 10-11 år.
Citera
2009-01-18, 15:34
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drgoodandsexy
Far kvinnor ga med i SMR, och isf, ar dom da "fullvardiga medlemmar" dvs far aktivera sig pa samma satt som mannen, typ bara fanor, salja tidningar och annat som de manliga aktivisterna sysselsatter sig med?
Kvinnor får vara aktivister i Motståndsrörelsen. Och det innebär att dessa är med på aktiviteter ute på gator och torg.

/Micke
Citera
2009-01-18, 15:40
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Nu stämmer ovanstående inte in på den uppfattningen jag fått (fast det beror förstås på hur löst man använder uttrycket självförsvar), men här har du ändå en följdfråga:

Klas Lund är dömd för dråp.
Såvida han inte försöker komma undan genom att inta rollen som 'offer för systemet' så ser jag inte hur ovanstående kan vara kompatibelt med att ha en eventuell mördare som organisationens högsta höns.
Hur går det ihop?
Varför skulle det inte gå ihop? Hur skulle det påverka hans förmåga att leda Motståndsrörelsen?

/Micke
Citera
2009-01-18, 15:43
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Själsfrände
Får en motståndsman förneka brott?
Dvs att förneka att han trotsat systemt för att undvika repressalier?
Varför skulle man inte få förneka brott? Vad skulle Motståndsrörelsen vinna på att dess aktivister självmant satte sig i fängelse?

/Micke
Citera
2009-01-18, 15:43
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Varför skulle det inte gå ihop? Hur skulle det påverka hans förmåga att leda Motståndsrörelsen?

/Micke
Ja, kan Sveriges mest kända klätterforum acceptera den dömde Aftonbladet-pedofilen Andreas Harne med motiveringen "Andreas brott har inget med hans klättring att göra" så nog kan väl ni acceptera en för tjugofem år sedan dömd man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in