2012-10-02, 23:04
Medlem
NordiskRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidGorilla
Extremt snäv tolkning. Du ensam har inte rätten att definiera andras politiska åsikter.

Ja vill du mena på att man kan vara (politiskt sett) nationalist utan att sätta den egna nationen (hur man nu än definierar sin nation) främst så är du välkommen att starta en tråd i ämnet. Jag ska nog ta mig tid att bemöta din tes.
Citera
2012-10-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Skojar du? Du gör ju det konstant tex, jag tror förövrigt att han definerar sin tolkning utav vad han anser skiljer på de olika ismerna, ganska vanligt förekommande, speciellt på forum.

Du får gärna visa var jag gjort det, här eller i PM. NordiskRevolution får självklart berätta hur han uppfattar olika ideologier, men i det här fallet tycker jag det var en aningen skum analys.

Citat:
Ursprungligen postat av NordiskRevolution
Ja vill du mena på att man kan vara (politiskt sett) nationalist utan att sätta den egna nationen (hur man nu än definierar sin nation) främst så är du välkommen att starta en tråd i ämnet. Jag ska nog ta mig tid att bemöta din tes.

Tror faktiskt inte jag har nog med ork i mig för att starta en tråd, även om ämnet är intressant. Men jo, rent spontant menar jag att en nationalist skulle kunna sträva efter en värld bestående av etniskt homogena stater samtidigt som han sätter den egna nationens väl främst.
Citera
2012-10-05, 00:20
Bannlyst
Mycket intressant intervju med Stefan Lund.
http://www.nordfront.se/genom-kamp-till-seger.smr

Helt rätt agerat, när råttorna kommer till våra egna hem och ska "skrämma oss" till tystnad och få oss att att ge upp vårt politiska engagemang. Hugg dom jävlarna och hugg för att döda. Precis som hyenor så är detta avskum bara tuffa i flock, det är inga tränade personer vi har att göra med, varken fysiskt eller mentalt. En kökskniv mellan skulderbladen på en av dem och jag vågar lova att resten av dem överger sitt "antifascistiska engagemang" fortare än du kan säga judetvål.

Citat:
”Dette var veldig skremmende, det er første gang jeg har vært redd for kameratenes liv under en aksjon mot nazisme i Norge.”
Citera
2012-10-05, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Mycket intressant intervju med Stefan Lund.
http://www.nordfront.se/genom-kamp-till-seger.smr

Helt rätt agerat, när råttorna kommer till våra egna hem och ska "skrämma oss" till tystnad och få oss att att ge upp vårt politiska engagemang. Hugg dom jävlarna och hugg för att döda. Precis som hyenor så är detta avskum bara tuffa i flock, det är inga tränade personer vi har att göra med, varken fysiskt eller mentalt. En kökskniv mellan skulderbladen på en av dem och jag vågar lova att resten av dem överger sitt "antifascistiska engagemang" fortare än du kan säga judetvål.

På torsdag genomförde antirasisterna en demonstration mot "nazistvåldet" efter att enligt egen utsago ha blivit utsatt för ett fegt angrepp av nazister
Såg en video på spektaklet och av de 40 som var med och uppsökte mig så närvarade endast ett fåtal ca 5 stycken.
Resten var inhyrda svartskallar så jag antar att de "hårdföra" antirasisterna efter mitt missionsarbete med samekniv nu har ändrat åsikt eller lagt sitt antirasistiska arbete på is.
Citera
2012-10-05, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan-Lund
På torsdag genomförde antirasisterna en demonstration mot "nazistvåldet" efter att enligt egen utsago ha blivit utsatt för ett fegt angrepp av nazister
Såg en video på spektaklet och av de 40 som var med och uppsökte mig så närvarade endast ett fåtal ca 5 stycken.
Resten var inhyrda svartskallar så jag antar att de "hårdföra" antirasisterna efter mitt missionsarbete med samekniv nu har ändrat åsikt eller lagt sitt antirasistiska arbete på is.
Jaså det var du som intervjuades? Angenämt! Jag är numer en stor beundrare får jag lov att erkänna.

Och så en liten fråga: Råkar du vara släkt med Klas Lund eller är det bara en slump att ni har samma efternamn?

Mvh
Citera
2012-10-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Jaså det var du som intervjuades? Angenämt! Jag är numer en stor beundrare får jag lov att erkänna.

Och så en liten fråga: Råkar du vara släkt med Klas Lund eller är det bara en slump att ni har samma efternamn?

Mvh

Det är ingen intervju utan en artikel om händelsen.
Man får tacka, det är trevligt att någon beundrar det man gör

Nej jag är inte släkt med Klas Lund. Jag har mitt ursprung i Norrlands mörka skogar långt ifrån stadens dekadenta liv och är en en enkel bondpojke som stockholmarna säger.
Citera
2012-10-11, 19:20
Medlem
Mannuss avatar
Hur ser SMR eller SMR:s medlemmar på att den senaste Falk-filmen, de 107 patrioterna, innehåller en "Motståndsrörelse" som använder sig av SMR:s gamla uniform, ropar "Hell seger!" och använder symboler liknande SMR:s? SMR har förvisso inte patent på något av ovanstående, men det känns nog som att regissörerna har kollat en hel del på gamla filmer där SMR figurerar, och sedan gjort sitt bästa för att förlöjliga, även om det inte lyckas fullt ut: "patrioterna" har ju trots allt rätt i det de förespråkar.
Citera
2012-10-11, 19:30
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Hur ser SMR eller SMR:s medlemmar på att den senaste Falk-filmen, de 107 patrioterna, innehåller en "Motståndsrörelse" som använder sig av SMR:s gamla uniform, ropar "Hell seger!" och använder symboler liknande SMR:s? SMR har förvisso inte patent på något av ovanstående, men det känns nog som att regissörerna har kollat en hel del på gamla filmer där SMR figurerar, och sedan gjort sitt bästa för att förlöjliga, även om det inte lyckas fullt ut: "patrioterna" har ju trots allt rätt i det de förespråkar.

Vi fick ju sjukt mycket pengar för det, så vi har inget att klaga på....
Citera
2012-10-12, 16:50
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus

Det var precis min tanke oxå när jag såg den. Dom måste ha kollat på en del videos på youtube innan dom spelade in dom scenerna.
Citera
2012-10-13, 21:24
Medlem
croxzs avatar
hörde att smr:s medlemmar använder judestyrda facebook.. både för att organisera er samt privat .. är inte det lite emot era åsikter ?
Citera
2012-10-14, 00:01
Medlem
Per.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Det var precis min tanke oxå när jag såg den. Dom måste ha kollat på en del videos på youtube innan dom spelade in dom scenerna.

Inte helt otippat är expo-folk inblandade i filmen.
http://www.nordfront.se/nya-johan-falk-filmen-hetsar-mot-motstandsrorelsen.smr
Citera
2012-10-14, 01:57
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per.S
Inte helt otippat är expo-folk inblandade i filmen.
http://www.nordfront.se/nya-johan-fa...dsrorelsen.smr

Har alla motståndsmän ett lejon intatuerat på underarmen, eller bara de "edsvurna"?
Hur ser man då på den tatueringen i samband med avhopp/folk som av olika skäl lämnar organisationen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in