2009-05-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Med tanke på den grova misshandeln i gbg den 6e Juni det året förmodar jag att Organisationen antog en mer offensiv hållning när det gäller välkända och våldsbenägna bokstavskommunister. Hade motståndsrörelsen varit ute efter ett riktigt slagsmål hade man ju låtit sagda kommunist ringa ihop sin skara av maskerade antifascister.

Så nu var muffaren dessutom en välkänd antifascist?
Citera
2009-05-20, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody

Hur är det med muffarna som fick sig en omgång på 1 a maj, ni vet lika väl som oss att muffare är ren djävla ondska, så släpp tangent bordet så drar vi och knegar
Citera
2009-05-20, 09:41
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Som vanligt är programmet kraftigt vinklat och jag ger inte fem öre för det, samma sak med de tidigare programen som sänts i serien.
De som kommer till tals är de som är "mot" något av förteelserna som tas upp, ingen annan får yttra sig och detta blir någon slags sanning av sveriges andra största tv-kanal.
Verkligen synd.
Det är ju så, jag tror de flesta kände sig lurade av TV4. Det visas en suddig bild på "nazisten Per Öberg" och så ett kort utdrag ur ett telefonsamtal där han säger att de inte ställer upp på intervju och han närmast tuggar fradga om Bonniers. Sedan söker man på nätet, hittar samtalet med honom och upptäcker att han och SMR visst ställer upp på intervjuer - förutsatt att de är direktsända. Något som TV4 uppger sig inte kunna ordna för honom eller SMR...men tydligen gick det att på kort varsel ordna för den misshandlade killens mamma?!

Sedan, varför har alltid folk från Expo något fanatiskt i blicken, tänker främst på den blonda tjejen?
Citera
2009-05-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julius Mosca
Jo det har de visst, de menar att "fascismen" som helhet utgör ett hot mot dem och därför är varje fysiskt angrepp på "fascister" självförsvar.

De här båda parterna är bara olika sidor av samma mynt. Men det vill ingen av sidorna erkänna. Väldigt enkelt för den som står bredvid och tittar på att se.
Eftersom flera av dessa ynglingar är under 25 år kan de inte förstå det för deras hjärna är inte färdigutvecklade.
Citera
2009-05-20, 16:59
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody

Nej, det var inte individen från MUF vi diskuterade utan den välkända antifascisten med mobiltelefon som inte lyckades genomföra sin mobilisering =)

Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Kan du ge svar om lagboken också Herr allvetare? Att skydda sig mot folk med mobiltelefoner är helt okej, vilket även <insert brotten som SMR begår> (bla dom jag nämnde innan)?

Lagen om nödvärn är ganska luddig och öppen för tolkningar. I Vissa situationer får du använda dödligt våld - i andra situationer får du inte bära hand på din baneman. Riskerar du att hamna i en situation där en beväpnad mobb anfaller dig har du, enligt mig, en moralisk rätt att förhindra att en sådan situation uppstår. Att, likt ett offer, stå och vänta tills flaskorna/stenarna/vapnen börjar vina är inte bara patetiskt utan också ett tecken på svag intelligens och/eller självbevarelsedrift. Anser man att ens liv/hälsa står på spel bör man inte reflektera över lagboken utan istället agera - en självklarhet för de flesta tror jag.
Citera
2009-05-20, 17:14
Medlem
ViceSquads avatar
Citat:
Nej, det var inte individen från MUF vi diskuterade utan den välkända antifascisten med mobiltelefon som inte lyckades genomföra sin mobilisering =)

Lagen om nödvärn är ganska luddig och öppen för tolkningar. I Vissa situationer får du använda dödligt våld - i andra situationer får du inte bära hand på din baneman. Riskerar du att hamna i en situation där en beväpnad mobb anfaller dig har du, enligt mig, en moralisk rätt att förhindra att en sådan situation uppstår. Att, likt ett offer, stå och vänta tills flaskorna/stenarna/vapnen börjar vina är inte bara patetiskt utan också ett tecken på svag intelligens och/eller självbevarelsedrift. Anser man att ens liv/hälsa står på spel bör man inte reflektera över lagboken utan istället agera - en självklarhet för de flesta tror jag.

Är du med i smr?
Citera
2009-05-20, 17:32
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Är du med i smr?

Nej, något jag påpekat i flertalet inlägg. Som jag skriver i just det här inlägget ser jag, personligen, inget som helst moraliskt förkastligt med agerandet som uppstod kring situation runt "mobilmannen". Spelar, i det här fallet, inte någon direkt roll vilka politiska åskådningar som är representerade.
Citera
2009-05-20, 17:35
Medlem
LojtnantWerners avatar
jag minns när hattarna hade sin propaganda chef P.Ö. som var på kryssning och slog näven i en skylt i förrargelse över att hans flickvän fick en smäll av några blattar då är man hård som mjukost ja
Citera
2009-05-20, 17:42
Medlem
ViceSquads avatar
Citat:
Nej, något jag påpekat i flertalet inlägg. Som jag skriver i just det här inlägget ser jag, personligen, inget som helst moraliskt förkastligt med agerandet som uppstod kring situation runt "mobilmannen". Spelar, i det här fallet, inte någon direkt roll vilka politiska åskådningar som är representerade.

Okej
Har inte följt tråden så det var en ärlig fråga.
Citera
2009-05-20, 21:21
Medlem
Frågor

Jag vet inte om detta är rätt tråd att fråga i, men jag gör ett försök.
Det är några frågor jag har funderat på ett tag. Det är fritt fram för vem som helst att svara på men frågorna riktar sig främst till de som är aktiva inom organisationen och ber om endast seriösa svar då jag seriöst vill veta hur "ni" som personer fungerar (OBS. ingen negativ betoning i påståendet.)

- Vet din familj om att du är aktiv? Och i så fall, vad tycker de om ditt engagemang? Är det någon som tagit avstånd från dig?

- (Vet att detta är en dum fråga, men dumma svar undanbedes) Vad gäller musik, är det "accepterat" att lyssna på annan musik än nationell musik? Vilken musik utöver den "vita" musiken lyssnar du på?

- Hur agerar du i situationer där du ensam blir överfallen/angripen på grund av dina åsikter? Springa eller fäkta?

- Till slut undrar jag, med tanke på att jag sett ett flertal av "er" i samband med fotbollsmatcher, hur du ställer dig till de utländska spelarna i ditt favoritlag. Finns det särskilda fotbollslag (svenska eller utländska) som är mer åt ert håll, som till exempel Lazio i Italien? Jag kan tänka mig att Roma är helt uteslutet. Jag vet att vissa fotbollslag (deras våldsfraktioner) i Sverige är opolitiska och där är personer från samtliga samhällsklasser med varierande nationellt ursprung och olika politiska åsikter samlade och "samarbetar". Hur ställer sig SMR eller du till detta?

Kan tyckas att det är väldigt fåniga frågor, men om man inte frågar får man aldrig veta. Vill även poängtera att jag är helt opolitisk och mina frågor ska inte ses som påhopp eller fördomar mot varken SMR eller AFA etc. Därför vill jag bara ha seriösa svar och inga påhopp!

Med vänliga hälsningar

TheQ
Citera
2009-05-21, 10:14
Medlem
argaernsts avatar
blicken

Han också lagt märket till den där "blicken".
Citera
2009-05-21, 11:22
Medlem
LojtnantWerners avatar
kan svara på en fråga åt dig som gäller för alla nationella och det är fussball bisst fussball politik bleibt politik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in