Citat:
Ursprungligen postat av TheQ85
Jag vet inte om detta är rätt tråd att fråga i, men jag gör ett försök.
Det är några frågor jag har funderat på ett tag. Det är fritt fram för vem som helst att svara på men frågorna riktar sig främst till de som är aktiva inom organisationen och ber om endast seriösa svar då jag seriöst vill veta hur "ni" som personer fungerar (OBS. ingen negativ betoning i påståendet.)
- Vet din familj om att du är aktiv? Och i så fall, vad tycker de om ditt engagemang? Är det någon som tagit avstånd från dig?
- (Vet att detta är en dum fråga, men dumma svar undanbedes) Vad gäller musik, är det "accepterat" att lyssna på annan musik än nationell musik? Vilken musik utöver den "vita" musiken lyssnar du på?
- Hur agerar du i situationer där du ensam blir överfallen/angripen på grund av dina åsikter? Springa eller fäkta?
- Till slut undrar jag, med tanke på att jag sett ett flertal av "er" i samband med fotbollsmatcher, hur du ställer dig till de utländska spelarna i ditt favoritlag. Finns det särskilda fotbollslag (svenska eller utländska) som är mer åt ert håll, som till exempel Lazio i Italien? Jag kan tänka mig att Roma är helt uteslutet. Jag vet att vissa fotbollslag (deras våldsfraktioner) i Sverige är opolitiska och där är personer från samtliga samhällsklasser med varierande nationellt ursprung och olika politiska åsikter samlade och "samarbetar". Hur ställer sig SMR eller du till detta?
Kan tyckas att det är väldigt fåniga frågor, men om man inte frågar får man aldrig veta. Vill även poängtera att jag är helt opolitisk och mina frågor ska inte ses som påhopp eller fördomar mot varken SMR eller AFA etc. Därför vill jag bara ha seriösa svar och inga påhopp!
Med vänliga hälsningar
TheQ
Ingen som tagit avstånd. Är gammal nog, med egen familj, barn osv, har egen vilja.
För närvarande plågas jag med alla sorters musik från dessa Astrid Lindgren filmer (pippi, emil osv). Tycker att nationell musik är ganska enformigt. Men visst endel går att lyssna på.
Att stå kvar och försvara sig kan resultera i ett fängelsestraff, vilket jag tyvär fått erfara. Nästa gång kanske man springer, beror väl på situationen som råder.
Vad gäller fotboll så skall inte sporten som sådan "ta över" engagemanget vad gäller kampen.