2009-09-06, 22:55
Medlem
jagtarenpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
visst det har du rätt i men jag tar nog bara små mängder ska max ha en påfyllning med om ens det så då är det ju ingen risk! Och 2-cb användandet är ju inte allt för utbrett så det lär inte vara någon riks för att polisen skall finna det hos ngn annan som sagt.

Dock har jag märkt att 2-cb verkar spridas i bredare kretsar just nu och träffat personer som jag aldrig skulle tipsa på ha tillgång till 2-cb (typ riktiga partyknarkare ladd osv.) som kör en del. Någon annan som stött på det utanför psykadelikakretsar?

2c-b har fått en märklig uppsving på sistone, som om folk precis skulle kommit på att det gör sig jävligt bra som party-drog. En misstanke jag har är dock att 2c-b tidigare såldes som ecstasy bland "party-people" eftersom det är ett klart mer välkänt namn och har precis de effekter som oerfaret folk tror att ecstasy har, men att nu bara under det senaste året så har namnet 2c-b blivit mera utspritt och kanske till och med blivit ett mer lockande namn än ecstasy i många fall.

Något som inte bara är en misstanke är iaf att jag har stött på 2c-b inom de kretsar som du nämner och dessa personer har inte en blekaste aning om att 2c-b faktiskt kan användas på ett djupare sätt än att festa.
Citera
2009-09-07, 10:29
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagtarenpaj
2c-b har fått en märklig uppsving på sistone, som om folk precis skulle kommit på att det gör sig jävligt bra som party-drog. En misstanke jag har är dock att 2c-b tidigare såldes som ecstasy bland "party-people" eftersom det är ett klart mer välkänt namn och har precis de effekter som oerfaret folk tror att ecstasy har, men att nu bara under det senaste året så har namnet 2c-b blivit mera utspritt och kanske till och med blivit ett mer lockande namn än ecstasy i många fall.

Något som inte bara är en misstanke är iaf att jag har stött på 2c-b inom de kretsar som du nämner och dessa personer har inte en blekaste aning om att 2c-b faktiskt kan användas på ett djupare sätt än att festa.

Det kan säkert stämma det du säger, har väl funnits i ravekretsar sen sent 80-tal vad jag vet som e-substitut. De E som finns nu för tiden är väl ofta skräp, tror att en omgång 2-cb 8 fall av 10 ger en bättre upplevelse därav. Kan säkert bidra till ökningen.

Ska bli intressant och se om det ökande användandet får några konsekvenser såsom medial uppmärksamhet mm. Hoppas så inte sker!
Citera
2009-09-07, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ska bli intressant och se om det ökande användandet får några konsekvenser såsom medial uppmärksamhet mm. Hoppas så inte sker!

Jag tror inte användningen är så pass utbredd att det skulle ske, och sen så är ju 2c-b redan narkotikaklassat, så jag ser inte riktigt vad för konsekvenser det skulle kunna få
Citera
2009-09-12, 18:17
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Ska jag svälja en hel 30 mg kapsel på en gång eller snorta 15 linor?
Har bara kört 15 linor innan och vill testa 30 direkt men vet inte vad som är bäst. Vad rekomenderar ni?

edit: svalde hela
Senast redigerad av FizzyWhomack 2009-09-12 kl. 19:04.
Citera
2009-09-14, 12:46
Medlem
tefatspupillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FizzyWhomack
Ska jag svälja en hel 30 mg kapsel på en gång eller snorta 15 linor?
Har bara kört 15 linor innan och vill testa 30 direkt men vet inte vad som är bäst. Vad rekomenderar ni?

edit: svalde hela
vad var roligast, hel kapsel oralt eller halv nasalt?
Citera
2009-09-14, 13:07
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tefatspupiller
halv nasalt är mindre visuellt doc mer euforiskt! Lämpar sig bättre för en kväll på klubben än 30mg oralt.
Citera
2009-09-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tefatspupiller

en nasalt och en oralt! 60mg, dock mår man lite illa ett tag vid nasalt!
Citera
2009-09-14, 16:54
Medlem
Tightflesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrPatron
en nasalt och en oralt! 60mg, dock mår man lite illa ett tag vid nasalt!
Jag mår mycket illa vid nasalt intag och får knappt effekt oralt =P
Citera
2009-09-14, 22:13
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tightflesk
Jag mår mycket illa vid nasalt intag och får knappt effekt oralt =P

jag snortade de första 30mg, sen bombade jag 60mg det blev en sjujävlatripp.

jag kunde inte se mer en en meter framför mig för allt annat var ju hallisar

kan väl även tillägga att jag hade en 12h tripp den gången och lite hallisar dagen efter. då blev jag nojig för hppd, men det gick över
Citera
2009-09-14, 22:24
Medlem
FizzyWhomacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam
jag snortade de första 30mg, sen bombade jag 60mg det blev en sjujävlatripp.

jag kunde inte se mer en en meter framför mig för allt annat var ju hallisar

kan väl även tillägga att jag hade en 12h tripp den gången och lite hallisar dagen efter. då blev jag nojig för hppd, men det gick över
Haha kan tänka mig att det var riktigt sjukt.
Citera
2009-09-14, 23:12
Bannlyst
Citat:
halv nasalt är mindre visuellt doc mer euforiskt! Lämpar sig bättre för en kväll på klubben än 30mg oralt.

Sånt där tycker jag är jävligt svårt att bedöma. Mest för att det är väldigt svårt att dela upp det i exakt 15mg, då minsta lilla mg kan göra hyffsat stor skillnad. Dessutom varierar det en aning från gång till gång. Att det ena sättet skulle vara mer euforiskt än det andra är nog bara inbillning.

Det är knappast nån hemlighet att jag förespråkar nasalt intag vilken situation det än gäller (Riktiga män tar det nasalt. Smakar det så fanimig kostar det! ), men man får helt enkelt testa båda sätten och välja det som passar en själv
Citera
2009-09-15, 10:34
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Sånt där tycker jag är jävligt svårt att bedöma. Mest för att det är väldigt svårt att dela upp det i exakt 15mg, då minsta lilla mg kan göra hyffsat stor skillnad. Dessutom varierar det en aning från gång till gång. Att det ena sättet skulle vara mer euforiskt än det andra är nog bara inbillning.

Det är knappast nån hemlighet att jag förespråkar nasalt intag vilken situation det än gäller (Riktiga män tar det nasalt. Smakar det så fanimig kostar det! ), men man får helt enkelt testa båda sätten och välja det som passar en själv
Givetvis är det individuellt men jag grundar påståendet på ett flertal trippar(båda jag och min trippkamarat) där resultatet blivit detsamma.
Tar man däremot mer nasalt (typ 30) blir det ytterst visuellt men en dödsonset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in