2008-10-30, 16:29
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erlenmeyer
Det är konstigt, för minns när jag körde 2cb förra seklet,
även om man snorta höll man igång i 4-6 timmar..var det något annat, eller är det inte 2cb som säljs?
Har inte hunnit prova det som "happy" säljer..

Vore fint om det fanns någon hallucinogen som gick att kombinera med mephedrone, så kunde mephedrone äntligen lika MDMA lite mer!
Hade sett fram emot att prova med 2cb..men då får man leta vidare då..

Jag har ungefär samma erfarenhet. Jag tyckte att ruset varade längre och att mindre mängd behövdes för att uppnå effekt när jag, runt 2000, första gångerna stiftade bekantskap med detta ämne. Den troligaste förklaringen, som jag kan se, är dock att man ibland stött på 2C-I. Personligen tycker jag att de båda substanser är väldigt svåra att särskilja, det tydligaste för mig är just att effekten varar något längre och att mindre mängd behövs för 2C-I.

2C-B är helt fantastiskt att kombinera med MDMA, likaså 2C-I. Inom en snar framtid ser jag fram emot att experimentera med 2C-C och MDMA. Beta-ketonerna intresserar mig inte tillräckligt mycket.
Citera
2008-10-30, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thalassa
80-90 mg är en väldigt hög dos, överskrid inte de nivåerna.

Det finns flera uppenbara anledningar till varför du inte fick så bra effekt.

Att "fylla på" med psykedelia är ofta relativt lönlöst, den akuta toleransen hindrar kroppen från upptag. 2C-B är visserligen möjligt att öka på med en lina ett tag in i trippen men du får, s a s, inte ut full effekt.

Att inta 2 mg alprazolam trippad är direkt kontraproduktivt och dödar ofta det mesta av ruset. Ditt bensoknaprande är således en stor del av förklaringen till den uteblivna effekten

Jag tycker, överlag, inte att man ska inta alltför mycket föda innan man tar denna typ av droger då det tenderar att minska effekten och öka eventuellt illamående.

Själv är jag väldigt sugen på att kombinera denna underbara substans med 2C-C vilket ju nu också finns lättillgängligt från en svensk shop.
Absolut, du har helt klart en poäng där, skall nog äta typ 4-5 timmar innan intag, men hur stor dos cirkus?

Angående alpran så var det ca 3 timmar innan jag tog första kapseln så trodde det va lugnt :/

Citat:
Ursprungligen postat av Hallucinogenic
kan också ha med mephet att göra.. de kanske trängt undan effekterna utav 2cbn?
Kan också stämma... men alkohol och lite röka går väl bra hoppas jag?
Citera
2008-10-31, 01:52
Medlem
lamajägarns avatar
ngn som vet hur det fungerar att kombinera med åksjukemedel som tex Postafen eller liknade för att minska illamåendet under uppgången?
Citera
2008-10-31, 14:24
Bannlyst
Citat:
80-90 mg är en väldigt hög dos, överskrid inte de nivåerna.
Varför inte? Är det farligt eller?
Senast redigerad av Ztek 2008-10-31 kl. 15:23.
Citera
2008-11-01, 00:04
Medlem
Thalassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztek
Varför inte? Är det farligt eller?

Nej, du behöver nog inte oroa dig för din hälsa, jag har träffat en person som satte i sig över 180 mg på två timmar när jag var närvarande och han tog inte skada av det. Men några garantier kan jag givetvis inte ge och allmän försiktighet bör iakttas när man pysslar med RC's....och den kommentaren kommer inte från rätt käft.

Jag har, bland mycket annat dumt, snortat ca 130 mg ne2cb i en enda lina. (Min erfarenhet säger mig att det motsvarar ungefär 60-65 mg 2C-B men det gjorde ont för 130 )

Anledningen till att jag inte tycker att man ska gå för högt är att man, enligt min erfarenhet alltså, inte kvalitativt får ut så mycket mer av trippen. Däremot kan det bli en smula påfrestande för kroppen, hjärtat gick i schranztempo och benen kändes som gelé och titan om vartannat. Det tog ett jävla tag att landa och den sk verkligheten gnistrade, blänkte och ville inte hålla sig stilla på flera dygn.

Nåja om sanningen ska fram var det en inte helt oangenäm upplevelse, deliciös dårskap på något vis och allt slutade bra, men 2C-B trippar oralt på 30-40 mg har jag fått ut betydligt mer av.
Citera
2008-11-02, 15:14
Bannlyst
Citat:
Nej, du behöver nog inte oroa dig för din hälsa, jag har träffat en person som satte i sig över 180 mg på två timmar när jag var närvarande och han tog inte skada av det. Men några garantier kan jag givetvis inte ge och allmän försiktighet bör iakttas när man pysslar med RC's....och den kommentaren kommer inte från rätt käft.

Jag har, bland mycket annat dumt, snortat ca 130 mg ne2cb i en enda lina. (Min erfarenhet säger mig att det motsvarar ungefär 60-65 mg 2C-B men det gjorde ont för 130 )

Anledningen till att jag inte tycker att man ska gå för högt är att man, enligt min erfarenhet alltså, inte kvalitativt får ut så mycket mer av trippen. Däremot kan det bli en smula påfrestande för kroppen, hjärtat gick i schranztempo och benen kändes som gelé och titan om vartannat. Det tog ett jävla tag att landa och den sk verkligheten gnistrade, blänkte och ville inte hålla sig stilla på flera dygn.

Nåja om sanningen ska fram var det en inte helt oangenäm upplevelse, deliciös dårskap på något vis och allt slutade bra, men 2C-B trippar oralt på 30-40 mg har jag fått ut betydligt mer av.

Okej tack, Det får blir 60mg nästa gång då.
Citera
2008-11-02, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_c
En sak som jag läst många nämna med 2c-b är euforin.
Jag har då aldrig upplevt någon som helst gnutta av eufori dom gångerna jag testat. Istället har en liten känsla av illamående varat under nästan hela rusets gång. Både vid nasal och oral intagning. Någon som vet vad detta kan bero på?

Värt att nämnas är att det 2c-b jag har testat är de gladas "nya" batch.
Konstigt en annan fick sånna euforiruschar man knappt kunde stå upp
Citera
2008-11-05, 00:06
Medlem
Jocke_cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamajägarn
ngn som vet hur det fungerar att kombinera med åksjukemedel som tex Postafen eller liknade för att minska illamåendet under uppgången?

Bumpar den, då jag undrar samma sak.
Citera
2008-11-05, 16:31
Medlem
PyR0s avatar
Hur fungerar det efter klassningen, säljs detta på gatan som andra droger nu eller?
Citera
2008-11-05, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Hur fungerar det efter klassningen, säljs detta på gatan som andra droger nu eller?

Klassningen skedde för 8 eller 9 år sen, och av att döma av den här tråden så går det fortfarande att få tag i, mestadels över internet men en och annan finns det nog som säljer live. Har själv aldrig stött på det på "gatan", och utanför FB skulle jag tro att användandet är väldigt begränsat
Citera
2008-11-05, 19:35
Medlem
PyR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Klassningen skedde för 8 eller 9 år sen, och av att döma av den här tråden så går det fortfarande att få tag i, mestadels över internet men en och annan finns det nog som säljer live. Har själv aldrig stött på det på "gatan", och utanför FB skulle jag tro att användandet är väldigt begränsat
Aha, uppfattade det så att klassningen hade skett väldigt nyligen... Har säkert blandat ihop det med något annat.
Citera
2008-11-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyR0
Aha, uppfattade det så att klassningen hade skett väldigt nyligen... Har säkert blandat ihop det med något annat.
Klassades först som hälsofarlig vara, och sen som narkotika.
Var det inte 2cb och några andra som var de första kemikalierna att råka ut för "benämningen hälsofarlig vara"?
2C-B was placed in schedule I in Sweden on Jun 13, 2002. It was first regulated April 1, 1999 through a new law, concerning "Compounds dangerous to ones health", a type of "emergency scheduling".

Nu är det narkotika i de flesta länder i världen..
Så det är strångt att den är så pass vanlig, beror helt enkelt på att den är väldigt populär. Många, inklusive mig själv, anser att det är favoriten av hallucinogener..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in