Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-08, 20:29
  #1
Avstängd
Tjena!

Jag har nu fått den fruktade RROD. För er som inte vet är det iaf när sektion 1,3 och 4 blinkar rött på xboxen, då betyder det att det är total kört.

Nu är det så att jag har ju flashat min xbox (senast satte jag in ixtreme 1.4) och mitt microsoft garanti klistermärke e förstört. Jag ringde ms idag och dom gav mig UPS fraktsedel för att skicka in boxen på lagning. Av det jag hört av våra amerikanska vänner är att dom flesta som skickar in på reparation UTAN ett klistermärke så får dom tillbaka en lagad ÄNDÅ, att ms oftast inte bryr sig.

Nu undrar jag, eftersom Sverige skickar iväg sina till Tyskland, att hur stor är risken att jag får den tillbaka reparerad? Och jag läste i ett annat forum att många har fått tillbaka xboxar med samsung läsare medans amerikanare får oftast tillbaka med hitachi v79 (som är ett helvete att flasha).

Vet någon hur de fungerar med ms sverige (tyskland) vilka läsare det är dom oftast skickar tillbaka?

tacksam för alla svar
Citera
2008-01-08, 21:23
  #2
Medlem
Har en gammal hitachi som åkte på reparation till tyskland för 3-4 månader sen. Så fort den dog återställde jag till originalfirmware och skickade iväg den. Det gick att se på klistermärket att den hade öppnats.

Fick tillbaks den efter ~20 dagar och dagen efter var det dags för den att resa än en gång. Den här gången dröjde det några dagar mindre och hittills har den fungerat perfekt. De hade bytt ut läsaren mot en BenQ.

Fick Gears of War som kompensation för besväret.

EDIT: De skickade alltså tillbaks samma konsol (även om tjejen jag snackade med sa att jag skulle få en helt ny andra gången) men de hade bytt ut läsaren och moderkortet (enligt pappern man får med från tyskland).
Citera
2008-01-08, 21:56
  #3
Medlem
Guldtupps avatar
Det är lite av en chansning att skicka iväg den. Risken är att du får tillbaka din konsol oreparerad med en räkning för fraktkostnader då garantin ju egentligen har utgått iom att den är flashad.
Citera
2008-01-08, 22:48
  #4
Avstängd
Jag fick tag i ett klistermärke ser nästan splitternytt ut en liten prick åkte av kanske i mitten men de e inget speciellt. Och jag kollade lite på irc och forum hit och dit och tydligen går de bra även om du skickar den med flash firmware så länge den har klistermärket kvar så ska de tydligen vara lugnt.
Citera
2008-01-08, 22:51
  #5
Medlem
pjalles avatar
Min 360 är flashad och jag fick ring of death. Drog av framsidan av 360t och såg att klistermärket var lite slitet.

Men jag fick tillbaka den 2 veckor senare!

... med en månad extra live
Citera
2008-01-08, 23:00
  #6
Avstängd
skit xbox, dem måste ha ett helvete att laga alla sålda. Jag som inte äger ett har iaf bevittnat 2st rrod. Ett under att det fortsätter.
Citera
2008-01-09, 00:24
  #7
Medlem
need_wingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iranisia
Tjena!

Jag har nu fått den fruktade RROD. För er som inte vet är det iaf när sektion 1,3 och 4 blinkar rött på xboxen, då betyder det att det är total kört.

Nu är det så att jag har ju flashat min xbox (senast satte jag in ixtreme 1.4) och mitt microsoft garanti klistermärke e förstört. Jag ringde ms idag och dom gav mig UPS fraktsedel för att skicka in boxen på lagning. Av det jag hört av våra amerikanska vänner är att dom flesta som skickar in på reparation UTAN ett klistermärke så får dom tillbaka en lagad ÄNDÅ, att ms oftast inte bryr sig.

Nu undrar jag, eftersom Sverige skickar iväg sina till Tyskland, att hur stor är risken att jag får den tillbaka reparerad? Och jag läste i ett annat forum att många har fått tillbaka xboxar med samsung läsare medans amerikanare får oftast tillbaka med hitachi v79 (som är ett helvete att flasha).

Vet någon hur de fungerar med ms sverige (tyskland) vilka läsare det är dom oftast skickar tillbaka?

tacksam för alla svar
Jag fick en helt ny box med en samsung. hade en flashad samsung i innan.
Var dock nästan ett helt år sedan.
jag var dock försiktig som fan när jag pillade på klistermärket men vill minnas att det finns sidor som säljer klistermärken på nätet om du är nojjig.

Finns en bra site med felkoder:
http://www.llamma.com/xbox360/repair...rror-codes.htm
kolla in secondary error codes. är det överhettning kan du ju prova att kyla ner den innan du startar upp den.
Citera
2008-01-09, 00:36
  #8
Medlem
Frostnatts avatar
Varför skulle Microsoft skaffa sig badwill och stoppa flashade konsoller även om dom såg det. Det handlar om att sälja så in i helvetes många konsoller man bara kan för att få snygga siffror att visa upp. När man sen har så bra attach-rate finns det inte många anledningar till att vidta speciellt många åtgärer (förutom för syns skull som live-bans) för tillfället. Spelen säljer ju uppenbarligen ändå om dom är tillräckligt bra (eller heter Halo)...
Citera
2008-01-09, 12:07
  #9
Medlem
godoys avatar
http://www.psxcare.com/product.php?xProd=491&xSec=93
Här kan man köpa klistermärke
Citera
2008-01-09, 20:04
  #10
Medlem
YaKoStars avatar
Nu har jag haft min 360 sen releasedagen, dvs över 2 år sen. Om jag får 3 RLOD kan jag lämna in den eller är det kört? Hur är det med garantin ?
Citera
2008-01-09, 20:08
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av YaKoStar
Nu har jag haft min 360 sen releasedagen, dvs över 2 år sen. Om jag får 3 RLOD kan jag lämna in den eller är det kört? Hur är det med garantin ?

microsoft lämnar 1 års garanti för konsolen, och 3 års garanti för 3rod. det du kan göra är att vänta tills du har 1-2 månader kvar av garantin, tvinga fram en rrod och skicka in den och få en ny som kanske överlever ganska mkt längre, och tills dess kanske dom bara ger ut dom nya boxarna med bättre värme hantering, och dessutom förlänger dom garantin ett tag vet inte hur mycket men skulle gissa minst en månad iaf

se bara till att du inte förstör microsoft klistermärket och de så kallade "jude-märket" som är ett alluminium märke som håller fast dvdspelaren mot metall lådan, den är ganska enkel att inte förstöra men microsoft märket får du värma i 20-25 sekunder på högsta värme med en hårtork och sen SAKTA SAKTA dra bort den, tvinga aldrig bort den utan låt den följa med bara.

Har du inte flashat din xbox sitter den kvar där men ska du tvinga fram en rrod måste du ändå öppna din xbox och stå med en värme pistol mot gpun
Citera
2008-01-09, 20:08
  #12
Medlem
ernolds avatar
Efter att så många konsoler bröt ihop tidigt fick påtryckningar på Microsoft konsekvensen att alla konsoler (tror jag iallafall) fick utökad garanti från 1 år till 3 år, så det borde inte vara något problem.

edit: Ja, postaren ovan förklarade bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback