Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-26, 21:56
  #1381
Medlem
Olle24s avatar
kan man fixa RROD själv?
Citera
2012-12-26, 22:47
  #1382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle24
kan man fixa RROD själv?
Vilken typ är det du tänker på?

Det finns RRoD som man kan fixa själv, som man kan fixa temporärt, som inte är allvarlig och även RRoD som gör det mer värt att lämna in konsolen på lagning, slänga den eller köpa ny.
Citera
2013-05-06, 23:43
  #1383
Medlem
movsds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Hur gammal är din konsol? Har du någon garanti kvar? Har du tagit isär den någon gång?
Om jag inte är helt fel ute så gäller bara den förlängda 3 årsgarantin generation 1 (Xenon) och 2 (Zephyr) på fat-boxarna och de gjordes runt 2005-2007 så den garantin gick ut senast 2010. Själv äger jag bla en 3e-generations (Falcon) och en 5e-generations (Jasper) och de har lirat på bra. Slimboxarna har väldigt få problem och dessutom är RROD-termen på denna borta, då den inte kan ge röd ring.
__________________
Senast redigerad av movsd 2013-05-06 kl. 23:45.
Citera
2013-09-20, 19:15
  #1384
Medlem
chillarmests avatar
Skrev det här i Xbox support tråden, men såg nu att det finns en mer specifik tråd, så postar här också.

Köpte GTA 5 igår och gillade det rejält trots att jag inte varit så mkt för GTA spelen tidigare. Så glad i hågen åkte jag hem efter jobbet för att fredagsmysa med spelet. Till min förtvivlan så blinkar xboxet rött, tre "tårtbitar" blinkar skarpt rött, medans den längst upp till höger blinkar antingen av skenet från dom andra eller bara jävligt svagt. Vet inte om det är relevant, men jag är fett okunning inom det här. Spelar mest bara och skiter i hårdvara vanligtvis.

Googla lite och hittade lite videos på youtube där ena lägger handdukar över för att överhetta konsolen av någon anledning. Den andra så överhettar han genom att stoppa fläktarna. Och en till video om något som heter "the penny trick" men det verkar för avancerat för mig.

Jag försökte på handduks tricket, men den vart inte varm för fem öre. Så försökte med att stoppa fläktarna för att helt enkelt upptäcka att fläktarna bara snurrrar till lite. Det går inte heller att öppna skivluckan.

Sorry för långt inlägg, men behöver lite hjälp.

Någon kunnig som vet något eller om det är dags att säga adjö till min kära vän?
Citera
2013-10-19, 19:10
  #1385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillarmest
Skrev det här i Xbox support tråden, men såg nu att det finns en mer specifik tråd, så postar här också.

Köpte GTA 5 igår och gillade det rejält trots att jag inte varit så mkt för GTA spelen tidigare. Så glad i hågen åkte jag hem efter jobbet för att fredagsmysa med spelet. Till min förtvivlan så blinkar xboxet rött, tre "tårtbitar" blinkar skarpt rött, medans den längst upp till höger blinkar antingen av skenet från dom andra eller bara jävligt svagt. Vet inte om det är relevant, men jag är fett okunning inom det här. Spelar mest bara och skiter i hårdvara vanligtvis.

Googla lite och hittade lite videos på youtube där ena lägger handdukar över för att överhetta konsolen av någon anledning. Den andra så överhettar han genom att stoppa fläktarna. Och en till video om något som heter "the penny trick" men det verkar för avancerat för mig.

Jag försökte på handduks tricket, men den vart inte varm för fem öre. Så försökte med att stoppa fläktarna för att helt enkelt upptäcka att fläktarna bara snurrrar till lite. Det går inte heller att öppna skivluckan.

Sorry för långt inlägg, men behöver lite hjälp.

Någon kunnig som vet något eller om det är dags att säga adjö till min kära vän?

Har exakt samma problem, försökte med ett av tricken, fick det och funka. Spelade GTA V nån timme. Stängde ner och startade spelet nästa dag. Allt i spelet frös, startade om xboxen och 3 röda igen. Argh!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback