2009-05-13, 20:58
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Snackade med min polare idag och hans box hade tydligen rödringat för tredje gången igår. Eftersom vi köpte boxarna på releasedagen (2:a december 2005) ringde han till MS och frågade vad som gällde för garantin. Enligt honom hade de berättat att garantin är förlängd ytterligare tre år på just releaseboxarna, det vill säga 6 år totalt. För egen del tycker jag att det låter mycket märkligt och har inte hört något liknande innan men jag tänkte ändå passa på och fråga här om någon hört något om det?
6 år på relaseboxarna!? Det har jag inte hört något alls om.. Efter garantin reparerar de fortfarande ens konsol, men man måste betala. Har en polare som fick hosta upp 800 kr för en ny DVD-läsare.
Citera
2009-05-14, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
6 år på relaseboxarna!? Det har jag inte hört något alls om.. Efter garantin reparerar de fortfarande ens konsol, men man måste betala. Har en polare som fick hosta upp 800 kr för en ny DVD-läsare.

Som sagt, jag tycker också att det låter mycket med 6 år. Men att min polare skulle ha missuppfattat vad som gäller så gravt när han ändå pratar med dem på telefon tycker jag verkar lite underligt. Dessutom gäller det ju RRoD, att de tog betalt för att byta din polares DVD-läsare förmodar jag inte berodde på att den rödringat? Jag har hur som helst mailat MS och frågat vad som gäller, så vi får väl se vad de svarar.
Citera
2009-05-16, 15:56
Medlem
Xbox 360 RROD

En snabb liten fråga bara, jag fick den ökända rrod igår på mitt kära xbox ..
Blev halvt förkrossad för jag har klarat mig i 2år utan några problem, men min vän sa att jag skulle testa "the towel trick" vissa av er kanske känner till det men det funkade iaf inte.

men frågan jag har är, jag skickade efter en sån där reparations grej på http://www.xbox.com/sv-SE/ och jag fick idag ups etiketterna där det står att jag ska fästa fast dem på lådan.

men vad är det jag ska skicka xboxet i (vilken är lådan jag ska fästa etiketten på)? är microsoft elr ups på väg att skicka mig en kartong som den ska fraktas i eller ska jag använda min egna fantasi och köpa en kartong?

jag vill liksom skicka in den så fort som möjligt för vill inte behöva sitta i flera veckor på sommarlovet utan mitt kära xbox
Citera
2009-05-16, 15:59
Medlem
Du ska använda dig utav en annan låda än den du fick med när du köpte din XBOX 360.
Citera
2009-05-16, 16:06
Medlem
Tror du inte att den bara uppmanas för att bli stulen?
en låda som det bara skriker "xbox 360" på tror du ingen jävel skulle sno den?
Senast redigerad av Robiedobie 2009-05-16 kl. 16:37.
Citera
2009-05-16, 17:31
Medlem
Howakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mameluken
Du ska använda dig utav en annan låda än den du fick med när du köpte din XBOX 360.

Nej de ska man inte. Man ska använda en kartong som de skickar eller så kan man köpa en egen kartong.
Citera
2009-05-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Howaka
Nej de ska man inte. Man ska använda en kartong som de skickar eller så kan man köpa en egen kartong.

Det var ju det han skrev Howaka
Citera
2009-05-16, 17:48
Medlem
Howakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Det var ju det han skrev Howaka

Ajdå hur fan kunde jag missa de där

De va tack vare att han fett markerade...

Du ska använda dig "utav" en annan "låda" än den "du fick med när du köpte din XBOX 360".

Hade själv problem med min 360 då jag inte fick någon bild eller ljud från tv. Så var jag här inne för att leta efter problemet och kom till denna tråd. Svarade lite snabbt och så gick jag lite smått irriterad till min 360 och testade att ta bort hårdisken och starta om den och då fungerade den som vanligt igen.
Citera
2009-05-16, 18:08
Medlem
ostresss avatar
Annars kan man gå till microstore så fixar dom den. Det bästa är ju att skicka in den men om xboxen skulle bara bannad eller nått så rekomenderar jag microstore.
Citera
2009-05-16, 22:31
Medlem
Blev ju ett par missförstånd - bl.a. för att jag uttryckte mig på ett konstigt sätt men hoppas alla förstår nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ostress
Annars kan man gå till microstore så fixar dom den. Det bästa är ju att skicka in den men om xboxen skulle bara bannad eller nått så rekomenderar jag microstore.

Vad menar du?
Citera
2009-05-16, 22:43
Medlem
pnGus avatar
smartaste är väl att bara ringa posten och kolla med dom hur dom tycker att du ska skicka lådan.
Citera
2009-05-17, 09:11
Medlem
LifeIsALoops avatar
det står i mailet från UPS att man inte ska använda sig av orginallådan..
Ta bara vilken jävla låda som helst, spelar ingen roll vad det är för låda, bara krysslådan får plats. Glöm inte ta bort hårddisken :P

@pnGu
Posten har ingenting med detta att göra.
UPS kommer och hämtar lådan vid dörren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in