2008-01-29, 12:16
Medlem
prominentens avatar
Tevildo,
här är en lista på de 15, av vilka 4 nu är ute ur produktion.
http://www.ratebeer.com/brewers/husbryggeriet-jacobsen-carlsberg/5924/

Iofs har bolaget bara 2 men Danmark är ju nära
Citera
2008-01-29, 12:20
Medlem
basserts avatar
Grebbestad?

Citat:
Ursprungligen postat av Jånni Balle
Inspirerad av vintråden startar jag härmed öltråden

En annan favorit är Grebbestad Lunator, en mörk lager med mycket sötma. Själv associerar jag till russin, lite knäck och kaffeton.

Hehe damn!, har Grebbestad eget öl?
Citera
2008-01-29, 13:28
Medlem
Klens avatar
Jacobsen har ytterligare ett plojöl på g, "Vintage No. 1". Kommer säljas på några få ställen i Danmark för inte mindre än 2008 danska kronor...

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601088&sid=a7gqUYyw4iHc&refer=muse
Citera
2008-01-29, 14:34
Medlem
Tevildos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Tevildo,
här är en lista på de 15, av vilka 4 nu är ute ur produktion.
http://www.ratebeer.com/brewers/husbryggeriet-jacobsen-carlsberg/5924/

Iofs har bolaget bara 2 men Danmark är ju nära

Ah, Jacobsen. Dum i huvudet som jag är kollade jag bara på Carlsbergs sida.

Tack för förtydligandet!
Citera
2008-01-29, 16:15
Medlem
Jånni Balles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bassert
Hehe damn!, har Grebbestad eget öl?

Bättre än så, dom har faktiskt ett helt eget mikrobryggeri http://www.grebbestad-bryggeri.se/
Citera
2008-01-30, 20:37
Medlem
Budweiser, Corona & Miller.
Citera
2008-01-30, 21:03
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brico
Budweiser, Corona & Miller.

Skämtar du?

Det där är inte öl, utan som det gamla ordspråket säger; "...fucking close to water."
Citera
2008-01-30, 22:15
Medlem
Vilket av dem eller menade du alla tre? Men nej, jag skämtar inte. Jag drack det varje dag i Spanien och tyckte att alla tre var riktigt goda.
Citera
2008-01-30, 22:35
Medlem
Citat:
Vilket av dem eller menade du alla tre? Men nej, jag skämtar inte. Jag drack det varje dag i Spanien och tyckte att alla tre var riktigt goda.

I just den här tråden är vi lite kinkiga med vad för sorts öl vi pratar om. Vi pratar ogärna om massproducerad lager öl och som består av massa råfrukt. Dom är helt enkelt inte särskillt spännande.
Citera
2008-01-30, 22:47
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:

Syftade på alla tre, men den gamla ordvitsen syftar till Bud. Med all respekt tycker jag att du bör prova lite annan öl än dessa tre som är ungefär så ointressanta som öl kan bli, om man ens vill kalla det öl.
Citera
2008-01-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB
I just den här tråden är vi lite kinkiga med vad för sorts öl vi pratar om. Vi pratar ogärna om massproducerad lager öl och som består av massa råfrukt. Dom är helt enkelt inte särskillt spännande.

Okej, tack för informationen.

Citat:
Ursprungligen postat av JazzforMiles
Syftade på alla tre, men den gamla ordvitsen syftar till Bud. Med all respekt tycker jag att du bör prova lite annan öl än dessa tre som är ungefär så ointressanta som öl kan bli, om man ens vill kalla det öl.

Okej, har dock provat en lite mer 'udda' öl, som heter Brahamas tror jag eller liknande, den var väll så där men jag ska ta ditt råd och smaka mer öl sorter.
Citera
2008-01-31, 00:03
Medlem
Bar57s avatar
Citat:
Okej, har dock provat en lite mer 'udda' öl, som heter Brahamas tror jag eller liknande, den var väll så där men jag ska ta ditt råd och smaka mer öl sorter.

Antar att du syfta på Brahma som är en Brasiliansk pisslager Lika intetsägande som Miller, Bud osv. Visst det är inte fel en varm sommardag men att betala typ 15spänn för en brahma när man kan få en Samuel Adams till samma pris känns som en dålig investering.

Om du är van att dricka vanlig vattenlager kan du ju prova några nya lager som, Nils Oscar, Pilsner Urquell, Staropramen, Brooklyn Lager...Så kanske du kan uppleva någon smak för en gångsskull :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in