2013-08-14, 16:01
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Drack nyligen Mohawk Extra IPA, som bryggs hos Slottskällan i Uppsala. Jag har tidigare aldrig gillat IPA, men Mohawk var helt fantastisk, och jag vill verkligen rekommendera den. Mycket humle och beska utan att det smakar diskmedel. Supergod!

Jag smakade också Mohawk (har för mig att det var Extra IPA) men tyckte inte att den var så bra. Dricker gärna IPA men just den här tyckte jag var "för mycket". Mycket beska eller humle i allmänhet är något jag uppskattar men här har man dundrat i för mycket. Mycket är inte alltid bäst.

Kul dock att andra uppskattar den
Citera
2013-08-14, 16:40
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maledictus
Jag smakade också Mohawk (har för mig att det var Extra IPA) men tyckte inte att den var så bra. Dricker gärna IPA men just den här tyckte jag var "för mycket". Mycket beska eller humle i allmänhet är något jag uppskattar men här har man dundrat i för mycket. Mycket är inte alltid bäst.

Kul dock att andra uppskattar den
det var nog den, är väl den enda mohawk ipa som finns på bolaget (på hylla).
dock så är det väl egentligen en dipa då den pinnar uppåt 7,5%.
Citera
2013-08-14, 16:57
Medlem
SleighBellss avatar
Finns det nåt speciellt öl man måste prova när man är i Norge, stout eller porter kanske? tips uppskattas
Citera
2013-08-14, 20:43
Medlem
Astrofaess avatar
Sitter med ett exemplar av det omdebatterade Iron Maiden-ölet Trooper. Den smakar som en typisk engelsk ale i stil med Rudless county, Spitfire eller Old speckled hen och är således inget att hetsa upp sig nämnvärt över. Tycker dock att den här typen av öl passar Iron Maiden bra och det är kul att Bruce Dickinson verkar ha engagerat sig åtminstone lite i produkten. Det är mer än man kan säga om blasket som saluförs med hjälp av Kiss och Motörheads logotyper.
Citera
2013-08-14, 20:44
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Finns det nåt speciellt öl man måste prova när man är i Norge, stout eller porter kanske? tips uppskattas
nögne och lervig är de enda jag känner till, är inte heller direkt jätteimponerad av deras grejer.
Citera
2013-08-14, 21:26
Medlem
arnold123s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
nögne och lervig är de enda jag känner till, är inte heller direkt jätteimponerad av deras grejer.

Finns också Ægir Bryggeri! Har visserligen bara druckit deras Lynchburg natt som kom till bolaget för nåt år sen, men den var riktigt bra tycker jag.
Citera
2013-08-14, 21:30
Medlem
Citat:

Haandbryggeriet!
Citera
2013-08-14, 21:37
Medlem
Caparzos avatar
Håller med om att troopern tyvärr är intetsägande och det finns många bättre kandidater i samma prissegment, runt 60 spänn litern. Något jag fann intressant var att jag tyckte mig finna en hint av smörkola, vilket annars brukar vara signumet för de ale Jämtlands brygger.
Citera
2013-08-14, 21:50
Medlem
zepofans avatar
Troopern var helt okej tycker jag, men som fler har sagt, inte direkt prisvärd. Hade den legat på 21-22 kr hade den varit ett klart alternativ.
Citera
2013-08-14, 22:01
Medlem
Misantropoliss avatar
Är ingen ölkännare men jag köpte nyss folköl.

Jag skulle inte rekomendera min värsta ovän att köpa "sir taste-a-lot".
Den luktar till och med illa när man tar den till munnen. Det tog sig sådana ytterligheter att då jag druckit den första i ett tappert försök att, "lära känna ölen" - kom det en reflex av kräkning!

Avråder er.
Citera
2013-08-14, 22:07
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
det var nog den, är väl den enda mohawk ipa som finns på bolaget (på hylla).
dock så är det väl egentligen en dipa då den pinnar uppåt 7,5%.
DIPA och EIPA är nästan samma sak, men en DIPA skall vara söt så jag tycker nog att Mohawk är en EIPA, dock bör man notera att de kör ganska stora batcher rätt sälla så smaken förändras altefter som flaskorna står på bolaget och tröttar ut humlen. (skilnaden på EIPA/DIPA är som Stout/Porter så hårfin att inte ens shbf's öldommare har rätt alla gånger, men det har jag ;-) )

Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Håller med om att troopern tyvärr är intetsägande och det finns många bättre kandidater i samma prissegment, runt 60 spänn litern. Något jag fann intressant var att jag tyckte mig finna en hint av smörkola, vilket annars brukar vara signumet för de ale Jämtlands brygger.
Smakat den två gånger, ena gången var den fantaskisk, underbar torrhumling nästan som en riktig realale handpumpad på en pub i england. Den andra gången var den helt platt och, som du säger, intetsägande. Jag tror inte det var batchvariation utan dagsform.
Citera
2013-08-14, 22:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropolis
Är ingen ölkännare men jag köpte nyss folköl.

Jag skulle inte rekomendera min värsta ovän att köpa "sir taste-a-lot".
Den luktar till och med illa när man tar den till munnen. Det tog sig sådana ytterligheter att då jag druckit den första i ett tappert försök att, "lära känna ölen" - kom det en reflex av kräkning!

Avråder er.
Jasså? Jag provade den för ett tag sedan och jag tyckte det var ett utmärkt alternativ om man behöver en öl med lägre alkoholhalt. Vad dricker du för öl vanligtvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in