2008-04-11, 13:38
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Skål för det.

Anchor har jag inte druckit, är den bra? Hur skiljer sig den amerikanska mot den svenska tycker du?

F ö så måste jag säga att Carnegie gör sig (precis som stout) väldigt bra som folköl.

Carnegie Porter kan vara bland de, om inte den, bästa folkölen.
Citera
2008-04-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todeon
Anchors är väldigt god,ganska fruktig/rökig smak med en bitter ton.

Samt Anchor karaktäristiska jäst smak. Är väldigt svag för allt som Anchor producerar. Carnegie har jag för mig är något sötare, det var längesedan jag drack den.
Mariestad är helt menlös
Känner på mig att jag missat någon som jag druckit
Citera
2008-04-12, 21:53
Medlem
Denoms avatar
Går det att köpa kvalitets öl på viking båten?
Citera
2008-04-13, 18:59
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Går det att köpa kvalitets öl på viking båten?

Kort svar: Nej.
Citera
2008-04-15, 02:15
Medlem
Cineastens avatar
I helgen testade jag en grymt god öl från Sierra Nevada - Harvest Fresh Hop ale.
Det är en mycket god sak som fullkomligt exploderar av humlebeska. Jag tycker att den var förvånansvärt lättdrucken för att innehålla så mycket humle men jag antar att meningarna går isär. De flesta jag vet som har testat den ger dock samma utlåtande - den är helt outstanding.

Tyvärr är den inte helt lätt att få tag i här i Sverige och den är dessutom ganska dyr. Jag pröjsade 175 kronor för en flaska på drygt en halv liter vilket kan ses som lite väl häftigt för de flesta. Får ni chansen bör ni absolut testa den och skulle den mot förmodan dyka upp på Systembolaget (inte troligt) bör ni absolut ta chansen att införskaffa ett par pavor.
Citera
2008-04-15, 08:01
Medlem
Har någon nämt Brewer Dog´s båda sorter som finns på Bolaget?
Paradox Islay, inte för vuxna som läser Harry Potter som det står på etiketten
och IPA:n.

Paradox var rejält rökig, som Laphroig ungefär, svart som tjära, man dricker inte så många men den är god.

IPA:n var rejält humlebesk med en fruktig eftersmak, kan också rekomenderas.
Citera
2008-04-15, 08:50
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyB

Paradox var rejält rökig, som Laphroig ungefär, svart som tjära, man dricker inte så många men den är god.

Måste testas! Tyvärr tror jag inte att den finns här i stan. Någon som provat Monkey Wrench? En annan av nyheterna.
Citera
2008-04-15, 09:44
Medlem
NordicVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
I helgen testade jag en grymt god öl från Sierra Nevada - Harvest Fresh Hop ale.
Det är en mycket god sak som fullkomligt exploderar av humlebeska. Jag tycker att den var förvånansvärt lättdrucken för att innehålla så mycket humle men jag antar att meningarna går isär. De flesta jag vet som har testat den ger dock samma utlåtande - den är helt outstanding.

Tyvärr är den inte helt lätt att få tag i här i Sverige och den är dessutom ganska dyr. Jag pröjsade 175 kronor för en flaska på drygt en halv liter vilket kan ses som lite väl häftigt för de flesta. Får ni chansen bör ni absolut testa den och skulle den mot förmodan dyka upp på Systembolaget (inte troligt) bör ni absolut ta chansen att införskaffa ett par pavor.

Drack den när jag var i USA för någon månad sedan och kan bara hålla med.
Min var något billigare - ca 35 kronor
Citera
2008-04-15, 12:09
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Jag har förstås testat IPA:n och den är mycket god, väldigt lättdrucken som en IPA ska vara.
Citera
2008-04-15, 13:21
Medlem
Citat:

Jag har provat både Islay casken och IPA. Tyckte deras ipa var väldigt behaglig men samtidigt inget exceptionellt,däremot var det tryck i Paradoxen som smakade väldigt bra av tjära,kaffe och choklad med en underbar rökighet.
Citera
2008-04-15, 21:53
Medlem
mortlachs avatar
Citat:

Tyckte båda var bra. Paradoxen var flera resor bättre än t.ex. Innis and Gunn´s Islay Cask-lagrade ale.
Tycker överlag att Brew Dog verkar ha något på gång, och den kaxiga attityden gör det hela ännu roligare.
Citera
2008-04-15, 23:35
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mortlach
Paradoxen var flera resor bättre än t.ex. Innis and Gunn´s Islay Cask-lagrade ale.

Hm, intressant, jag tyckte Innis and Gunns var bedrövlig så den här kanske kan vara värd att prova då...IPAn var riktigt bra, inte i klass med Tremont och Brooklyns east india kanske men helt ok för en IPA i ord sortimentet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in