2014-04-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intelone
Åh vad jag saknar G´knight..

Hoppas verkligen den kommer tillbaka snart

Februari nästa år, kanske kommer Deviant Dale istället som förra året, då kommer den om 2 år. Annars går de ju o göra privatimport ifrån Great Brands, helt kolli gäller dock då.

Släppet på februari av G'knight var oerhört dåligt läge, burkarna var fan ifrån augusti, den är sååå mycket bättre färsk.
Citera
2014-04-16, 18:34
Medlem
zepofans avatar
Jag kollade Bolagets lanseringsplan för 2014 och den stödjer iaf min teori om att påskölen inte är lika uppstyrd som annat. Påskölen är bara specad som säsong, påsköl 12-15 positioner. Inget land, styrka eller typ specificeras. Jag tolkar det som att det är fritt att skicka in vad som för provning och att bolaget sen plockar 12-15 lämpliga påsköl.
https://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_22641/cf_364/lanseringsplan_2014_1.XLSX
Citera
2014-04-16, 19:10
Medlem
intelones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DBLDEUCE
Februari nästa år, kanske kommer Deviant Dale istället som förra året, då kommer den om 2 år. Annars går de ju o göra privatimport ifrån Great Brands, helt kolli gäller dock då.

Släppet på februari av G'knight var oerhört dåligt läge, burkarna var fan ifrån augusti, den är sååå mycket bättre färsk.

Aha cool, Deviant Dale ser onekligen intressant ut.
Intressant att den specas som en IPA, med sina 8% och massa humle känns det som en IIPA/DIPA

Ja, grinade lite över att burkarna var så pass gamla som de var.
Citera
2014-04-17, 00:59
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag kollade Bolagets lanseringsplan för 2014 och den stödjer iaf min teori om att påskölen inte är lika uppstyrd som annat. Påskölen är bara specad som säsong, påsköl 12-15 positioner. Inget land, styrka eller typ specificeras. Jag tolkar det som att det är fritt att skicka in vad som för provning och att bolaget sen plockar 12-15 lämpliga påsköl.
https://www.systembolaget.se/ImageVaultFiles/id_22641/cf_364/lanseringsplan_2014_1.XLSX

Det måste vara ett klent utbud med tanke på vad dom skriver här och med tanke på vad dom säljer för påsköl.
Enligt dom så är en påsköl lite mörkare,sötare,alkoholstarkare och fylligare med tydligare maltsmak vilket är tvärtemot vad som säljs som påsköl idag.
En klar majoritet har ju dominerande humlesmak.
Senast redigerad av MonsterMagnus 2014-04-17 kl. 01:11.
Citera
2014-04-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Ska definitivt testas! Har du något tips på någon ale om man gillar Newcastle och London Pride?

Fuller's ESB, Nynäshamn Bederö Bitter, Brewdog 5 AM Saint
Citera
2014-04-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Var får man tag i bra öl i Berlin nuförtiden? Antar att det hänt lite sen jag var fär senast. Berlin har ju hög koncentration av hipsters. Ratebeers guide till Berlin är väl sådär.

Här finns en tråd om Berlin.

http://beersweden.forumflash.com/index.php?/topic/1400-prislaget-i-tyska-olsbutikerol-i-berlintyskland/?p=83824
Citera
2014-04-17, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intelone
Aha cool, Deviant Dale ser onekligen intressant ut.
Intressant att den specas som en IPA, med sina 8% och massa humle känns det som en IIPA/DIPA

Ja, grinade lite över att burkarna var så pass gamla som de var.

Deviant Dale / Gubna är enligt mig mycket bättre, synd bara att man aldrig får veta om de är färska.

Om du nu vill få tag i det, är det inte svårare än att du måste beställa 24 stycken, sen tycker jag priset personligen är skit, men det är samma som det är på systemet.

http://media.greatbrands.se/2014/04/Privatimport-2014-04-09.pdf
Citera
2014-04-17, 19:20
Medlem
Har provat mycket ale senaste tiden men lagerkille som man är så har jag upptäckt en massa småbryggerier som brygger lager. Poppels moderna lager är väldans god fast den smakar mer åt alehållet. Rådanäs lageröl är fin den med
Citera
2014-04-17, 19:22
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggve67
Har provat mycket ale senaste tiden men lagerkille som man är så har jag upptäckt en massa småbryggerier som brygger lager. Poppels moderna lager är väldans god fast den smakar mer åt alehållet. Rådanäs lageröl är fin den med

Har du provat Mikkellers American dream? Det är ju en lager som nästan smakar som en IPA. Fin beska.
Citera
2014-04-17, 19:27
Medlem
Provade den faktiskt igår men tyckte den var lite "klen" i eftersmaken.
Citera
2014-04-17, 19:29
Medlem
gato12s avatar
Antar att du provat Brooklyn Lager...?
Citera
2014-04-17, 19:34
Medlem
Jepp ! Inget utöver det vanliga. Har en beställning på g hos apoteket "Röda Näsan" så där blir det lite nytt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in