Citat:
Ursprungligen postat av
ingenperson
Få Brewdog öl som är nåt att ha om du frågar mig, sviktar extremt i kvalité så jag har slutat köpa deras produkter. Känns som att dom fokuserar mer på marknadsföring än innehåll idag tyvärr. Flytten till nya bryggeriet har gjort att kvalitén sjunkit enormt, förr var dom duktiga.
med tanke på hur jävla mycket nytt de sprutar ut samt fokus på att öppna barer i varenda storstad. ja det verkar vara mycket fokus på $$$.
även deras abstrakt-serie tuffar rejält på tomgång, med tanke på flaskstorlek/pris.
av alla de släppt och då har jag smakat i stort sett alla så är det bara 2-3 som är riktigt bra.
förr så var deras in your-face-PR lite skoj, idag känns det jävligt tröttsamt.
och till sista, deras scam med stort S gällande brewdog-aktier.
egentligen så är det hatten av för det är ett smart drag för deras del.
istället för att gå till bank eller be investerare om pengar så säljer man "andelar" till fansen.
brewdogaktien ger dig som innehavare förtur på släpp och rabatt i deras webshop.
aktien ger dig ingen rösträtt, dock så är det ju meningen att du ska "få din röst hörd".
aktien kan inte heller lösas in, men går att säljare vidare till någon annan person.
de fick alltså in många friska miljoner utan att behöva göra något som helst tillbaka.
jag har läst igenom hela avtalet och inte funnit det fördelaktig på något sätt för mig som aktieägare,
ja förutom rabatt i webshoppen, den klarar jag mig dock utan då frakten hit äter upp hela "vinsten".
punkipan är bra. men jag är mycket besviken på brewdog.