2014-04-13, 07:18
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heson
Drog en vertikal på dom tre senaste*. Årets var lite fränare annars var det inte så stor skillnad, så fem år låter bra.

*Det är ett hårt jobb, men någon måste göra det.

Jag skulle samlat ihop minst fem personer för det där jag, haha... Hoppas att åren går fort nu.

Känner mig nästan tvungen att beställa Potlatch nu förresten. Verkar för bra för att missa.
Citera
2014-04-13, 10:47
Medlem
irrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Har du inte druckit klassikern från Dupont så bör du ju göra det, har du druckit den så bör du dricka en till för det går alltid ner. Annars har Brekeriet flera trevliga saison.

Jag är ganska ny inom öl-världen så har inte hunnit med så många än .
Synd att duponten bara säljs i kolli om 24 st på systemet. Har en kompis som jag kanske kan övertala att splitta med, annars blir det kanske en låda till semestern i sommar.
Ska hålla ögonen öppna efter Brekeriet också.

Citat:
Ursprungligen postat av Stvrmzeit
Potlatch var riktigt bra!

Glazen Toren Saison d’Erpe-Mere är underbar annars, rekommenderar den starkt.

Den här ska jag också ha i åtanke.

Förövrigt blir det nog en tripp till systemet imorrn så jag kan plocka på mig några fler Potlatch och kanske någon från slottskällan.
Citera
2014-04-13, 11:22
Medlem
Quorthons avatar
Var får man tag i bra öl i Berlin nuförtiden? Antar att det hänt lite sen jag var fär senast. Berlin har ju hög koncentration av hipsters. Ratebeers guide till Berlin är väl sådär.
Senast redigerad av Quorthon 2014-04-13 kl. 11:28.
Citera
2014-04-13, 12:18
Medlem
Sonnenwendes avatar
Carlskrona mörk lager kan varmt rekomenderas!
Citera
2014-04-13, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Var får man tag i bra öl i Berlin nuförtiden? Antar att det hänt lite sen jag var fär senast. Berlin har ju hög koncentration av hipsters. Ratebeers guide till Berlin är väl sådär.

va lite om mikrobryggerier i berlin i senate allt om whiskey
Citera
2014-04-13, 18:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
du kan inte vara så gammal va? eller så är du väldigt dåligt påläst.

det är den svenska alkohollagstiftningen som sätter käppar i hjulen.
man skulle mao betala "fast pris" och sedan få dricka hur mycket man vill och det går inte för sig i sverige.

man får inte heller ge bort alkohol i sverige. en bartender som bjuder på någon sorts alkohol är strängeligen förbjudet.

Jag är gammal nog för att vara flerbarnspappa och ha mina föräldrars föräldrar i liv!

Tycker bara det låter bedrövligt. Bryggerier och liknande är ju där för att sälja in sin öl dvs hitta potentiella köpare. Inte fan ska de ha betalt för detta!
Citera
2014-04-13, 18:26
Medlem
zepofans avatar
Det kanske ligger lite i bryggeriernas intresse att hålla liknande tillställningar på en hyfsad nivå. Om man kunde betala ett inträde på några hundralappar för att få dricka fritt så skulle mässorna invaderas av drägg som bara vill supa gratis. Vad resultatet av det skulle bli kan väl var och en räkna ut själv, och det är knappast den bilden bryggerierna vill kopplas samman med.
Citera
2014-04-14, 16:24
Medlem
KickAss-1337s avatar
Happ, då Emelise BW var ett bottennapp blev det ett sälja tillbaks dem och inhandla en Yeti Espresso Stout istället! Har någon hunnit testa och kan göra utlåtande?
Citera
2014-04-15, 22:16
Medlem
Squeekys avatar
Electric Nurse Easter Porter.
Lite tunn (marknadsförs som en lätt porter så...) och smakar likt Guinness tycker jag fast den har inte den där krämigheten. Sen avslutar den med en gnutta mer beska.
Inte oäven, men köp Guinness istället, det är billigare.
Citera
2014-04-15, 22:30
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squeeky
Electric Nurse Easter Porter.
Lite tunn (marknadsförs som en lätt porter så...) och smakar likt Guinness tycker jag fast den har inte den där krämigheten. Sen avslutar den med en gnutta mer beska.
Inte oäven, men köp Guinness istället, det är billigare.
Nej, köp Fuller's London Porter istället. Galet bra öl i sin stil för pengarna.
Citera
2014-04-15, 22:34
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Nej, köp Fuller's London Porter istället. Galet bra öl i sin stil för pengarna.

Otroligt prisvärd!

Någon som druckit Mohawk Black Easter IPA, förresten?
Citera
2014-04-16, 00:29
Medlem
Punklivs avatar
Sitter med ett glas Emelisse nu... och den är ju ingen sensation direkt. God, men inget mästerverk. Vanilj, lite bourbon, sötma. Tycker mig känna lite banan i eftersmaken, men det kan bero på att jag ätit mycket banan i dag. Ganska tråkigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in