2009-06-26, 22:50
Medlem
Mikkeller och humlen är simcoe.
Citera
2009-06-26, 23:37
Medlem
prominentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullen
Provade nyligen en dansk " Single Hop IPA " kommer inte ihåg vad bryggeriet hette men det var en flaska på 33 cl och en röd etikett. Det ska alltså om jag fattar det rätt vara en IPA bryggd på endast en humle sort? Måste säga att smaken var väldigt speciell för att inte tala om doften. men det kändes dock som att den saknade något... med det säger jag inte att den var dålig, tvärtom, ja tyckte det var en god ale.

Men min absoluta favorit öl förblir nog Jämtlands IPA! Den kanske inte har all IPA karaktär man kan begära men den alen är underbar!

Skulle tro att det var Mikkeller, möjligen Simcoe?
Citera
2009-06-26, 23:39
Medlem
prominentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loomis
Jag älskar IPA (bland mycket annat) och Punk IPA är en fin representant - men det vill till att man har en förkärlek för det citruskådiga. Jag fingrar allt oftare på den där Rouge XS Imperial IPA som står i förrådet. När fan ska jag öppna den mån tro? Jag var på väg ikväll men ett par strama tyskar och en humlekådig sak från Californien stod i vägen. En 75:a Rouge på 9,5 vill man ju inte bara slänga bort. Jag måste hitta rätt tillfälle. Jag kanske slår bakut i ren förskräckelse men det får jag ta - och flaskan i porslin var i alla fall jävligt snygg.

IPA eller dubbel-IPA är öl som ska konsumeras färska då dess främsta egenskap, humlesmak/humlebeska tonas ner ju mer tiden går.
Har det gått ett par månader redan? Drick den så fort du kan
Citera
2009-06-27, 00:30
Medlem
Jullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Skulle tro att det var Mikkeller, möjligen Simcoe?

Mikkeller var det ja
Citera
2009-06-27, 22:12
Medlem
Jullens avatar
Provade ett norskt öl nu på 4,5 %. Dahls Pils , en trevlig och svalkade pilsner med god smak
Citera
2009-06-28, 01:11
Medlem
Bortgångs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullen
Provade ett norskt öl nu på 4,5 %. Dahls Pils , en trevlig och svalkade pilsner med god smak

Denna trønderpils som dom kallar den i Norge e faktiskt överraskande god med tanke på hur sunkigt själva bryggeriet är, ska dit i juli och inspektera deras rengöringsrutiner på returflaskor. Dom har iallafall en lång tradition där uppe med ölbryggning.
Citera
2009-06-28, 20:36
Medlem
exerds avatar
Dricker precis en coopers best extra stout och grillar lite på balkongen

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=11271&Butik=0&SokStrangar=

Riktigt fin är den.
Citera
2009-06-30, 12:20
Medlem
loomiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
IPA eller dubbel-IPA är öl som ska konsumeras färska då dess främsta egenskap, humlesmak/humlebeska tonas ner ju mer tiden går.
Har det gått ett par månader redan? Drick den så fort du kan

Jag vet, jag borde ha druckit den redan vid inköpet. Men vi får hoppas att den smakar fint ändå.
Men dricka den fort, det vete fan om jag klarar av.(fast jag förstår vad du menar)
Citera
2009-06-30, 13:12
Medlem
mqas avatar
Jag tycker personligen bäst om polsk öl. Favoriten är Żubr, men Tyskie och Żywiec är också mycket bra. Svensk öl går knappt att jämföra med dessa.
Citera
2009-06-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jag tycker personligen bäst om polsk öl. Favoriten är Żubr, men Tyskie och Żywiec är också mycket bra. Svensk öl går knappt att jämföra med dessa.

Tycker det är lite sorglustigt att du vill framhålla polska lager och samtidigt döma ut alla svenska öl.
Du vet om att detta är livsnjutar tråden?
Du borde kanske lagt ditt inlägg i Alkohol och dryck istället.

Du dömer alltså ut Oppigårds, Nils Oskar, Jämtlands mm för polsk pisslager (säkert inga fel på dom) utan att uppenbarligen veta vad du pratar om.
Citera
2009-06-30, 13:44
Medlem
loomiss avatar
Hade faktiskt inte en aning om att det även finns en polsk Zubr. Känner endast till den tjeckiska.
Citera
2009-07-01, 21:55
Medlem
Förutom Punk IPA har jag smakat på Nils Oscars India ale och Dugges High Five.

NO tyckte jag var bättre än Punk fast Dugges var ju riktigt grym.. Tur att jag köpte två så jag har en imorgon efter jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in