Citat:
Ursprungligen postat av
brutefish
ja. man kommer på att den jäveln vill jag ha ikväll, in med den i frysen en stund så tar jag en öl under tiden. nananana.....sen blir det nästa dag. jaha...just det ja. 80kr öl åt helvete.
jag bet i det sura äpplet och åkte till bolaget och köpte en till. jag var tvungen att smaka.
passade på att köpa en ron zacapa reserva limitada 2013 samtidigt. extra dyrt mao blev det.

Men det är inte mycket att gråta över att komma hem med en (enligt mig) av världens bästa rom :-) Dyrt, ja .. Gott - Mycket ja!
Idag så får man njuta av ett gäng duvel och ett par chimay blå & röd! :-) Väldigt goda öler minsann! Min senaste orval-beställning gick åt pipan, vart nåt fel så får inte den förrän på tisdag-onsdag nästa vecka

Men en Duvel & en Highland park såhär på kvällskvisten är aldrig helt fel!
Citat:
Ursprungligen postat av
Siccature
Nu vill jag testa något nytt! Har favoriserat Red Stripe, Corona och Newcastle Brown Ale. Egentligen vet jag ju vilka sunköl det här är, men jag gillar ändå den tunna smaken. Ölen rinner ner väldigt lätt och man får en söt smak i munnen. Inte för mycket för mig utan alldeles lagom för en öl. Finns det några öl som ligger i närheten av dessa? Testat på några Innis & Gunn som satt fint i smak. Jag söker alltså efter någon blandning av ölen ovan.
Dock fattas det lite av smaken på Coronan, men det är väl där limebiten tar plats och tar bort det smaklösa. Gillar dock hur vattnig den är som bara rinner genom strupen.
Testa Duvel, du lär inte bli missnöjd, låter som en öl för dig! Sen om du vill bli lite full så är det alltid underbart att kunna säga till tjejen att "Jag har bara druckit 6-7 öl"... på 8.5%
Edit: Är det bara jag som tycket att Nisses julöl smakar sämre nu än för ett par år sen?