Jag fattar inte grejen med Sofiero, Corona, budweiser, Budweiser, då dricker jag hellre läsk.
Pripps blå och mariestads export går också bort direkt.
crocodile export lager e i såfall en betydligt billigare blasköl som glider ner lätt, men bered er på en eftersmak av diskmedel och metall
Lager/pilsner ska vara tjeckiskt (okej det finns mycket bra från andra länder i europa också, tyskland, italien, Holland, belgien o.s.v). Urquell e den absoulta favoriten, lagom lättdrucken och passar till många maträtter.
Heinkeken har fått mycket skit i den här tråden, men jag tycker att den e rätt bra. Kan rekommendera slovakiska Zlaty Bazant (e ordinarie på systemet) påminner om Heineken i smaken men e några kronor billigare, absolut inget extraordinärt, men de funkar bra som måltidsdryck.
Överjäst öl e naturligtvis bäst från de brittiska öarna, (finns även en del belgiskt). Framförallt londonbryggeriet Fuller's dominerar den svenska marknaden, med all rätt. Golden Pride som tillhör det ordinarie sortimentet sen i våras e en bra inkörsport, söt sirapsaktig smak, den e dock alkoholstark (8,5 %).