Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Låt Omnipollo växa lite så tror jag du har Sveriges motsvarighet till Mikkeller

omnipollo är inte ens i närheten av mikkeller, och jag tycker dessutom att mohawk har större utsvävningar, iofs inte så konstigt då han har hållit på längre.
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Vi har ju Närke som experimenterar mer än de flesta när de är på humör. Hur många andra vågar göra en öl med bävergäll?
visst har vi närke, problemet är ju att deras öl inte når fram, utan det är lokala bolag och pub som gäller.
men helt klart labbar de mer friskt än någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Håller med, de svenska bryggerierna har överlag stor integritet och brygger det de själva tror på utan att störas av trender. Alternativt kanske de bara är väldigt "lagom". Men när man är ute på pubar så märker man ju av de där trendnissarna ganska ofta som inte verkar veta själva vad de tycker om utan att nån annan talar om det för dem.
på gott och ont, t.ex. så gör ju inte direkt NO och oppigårds några kräjsi grejer, håller dock väldigt bra lägstanivå.
som sagt, jag brukar hålla mig undan dessa och dricka mycket hemma (haha, det lät ju inte alkis!

)
det är bara det att jag är så trött på förståsigpåare som kan rabbla humle och jäststammar utan dess like och inte mycket mera. dessutom är det rätt mycket töntar och nördar i denna krets som jag inte direkt vill umgås eller associeras med, notera att det inte gäller klädsel och sånt trams utan att det är så förbannat insnöade. vem gillar att prata med öl/fotbolls/cykel/träningsmongot på middagen/festen, i en kvart kanske sen får det vara nog. eftersom jag själv driver ett företag så tycker jag världen runt bryggeriet är mycket intressant, vinster, distribution och allt det där ekonomiska och praktiska.
ok. nu blev det kanske lite OT.